{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Zeus virker pludselig så gammel :-( {{forumTopicSubject}}

Vores hund zeus på 5½år er pludselig begyndt at virke meget gammel. Han livede ellers pænt op efter at vi fik maggie, men så da han blev kasteret sidste år er det stille og roligt begyndt at gå ned af bakken. han gider ikke de andre hunde- hvilket da til tider kan være forståeligt nok;-) men også børnene kan han knurre af og går så, de lader ham blot værre og han har ALDRIG gjort andet end at knurre, men han plejer ikke at gøre det så meget.
I menneskeår skulle han jo ikke være mere end en 30-40år og det er jo ikke gammel, men tænker at han måske har ondt??? eller evt har fået en depression, hvis hunde da kan få det??? Han har hele sit liv været hyberaktiv ved ikke om disse hunde evt ældes hurtigere??? Nogle der har lignende erfaringer. Modtager meget gerne råd. evt noget jeg skal huske at spørge dyrlægen om når jeg kontakter ham.
MVH maria og zeus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zeus virker pludselig så gammel :-(
  • #1   27. jan 2009 Du nævner selv at han måske kunne have ondt. Så jeg ville bestille en tid til dyrlæge og få ham tjekket igennem:-)

    Skriv ned, hvad du selv skriver her:

    Smerte
    Depression

    Og så skriv de reaktioner, du ser, ned og medbring til dyrlægen.


  • #2   27. jan 2009 Jeg ville få ham tjekket hos dyrlægen. Kunne være smerter.

  • #3   27. jan 2009 min pølse blev også 'gammel' i en tidlig alder - det er som om hans priotetsliste blev anderledes - de ting han satte pris på blev til ligegyldige ting for ham - og pludselig blev en lang lur foran brædeovnen kvalitet for ham -- eller lidt godt at spise.

    jeg ville som de andre siger få ham tjekket for smerter - han kan have lidt problemer i bevægeapperatet som gør at han ikke er til de vilde ting mere.

    når det er gjort - så glæd jer over en nu tidalder med jeres sure gamle mand *ss* de får nogle andre kvaliteter man sætter pris på


  • #4   27. jan 2009 Ja, som de andre siger- og som du selv er inde på- lyder det som en eller anden form for smerter. Selvom han ikke er så gammel, ku det godt være gigt eller ondt i ryggen. Tror ikke at det har noget direkte med at han er blevet kastreret. Det kan det godt være indirekte, da de kønslige hanhomoner jo dækker over en del smerter. Efter at han er blevet kastreret, har han jo ikke dem længre og derfor kan smerterne så komme til udtryk

  • #5   27. jan 2009 vi skal afsted til dr. dyr i morgen, hun var bange for at det kunne være smerter. håber virkelig ikke det er HD smiley men det kunne også blot være en periode, hun ville se ham for at være sikker

  • #6   29. jan 2009 Dyrlægen siger der er 2 muligheder,
    vi kan give ham smertestillende og det taler til hans fordel at han ikke har døjet før med at halte. så vi kunne være heldige at han kunne starte på høj dosis og så trappe ned på lav dosis med tiden, evt kun give det når han havde ondt. MEN det var ingen garanti, han skal måske være på stærkt smertestillende resten af livet.

    Og så er der en operation
    Dyrlægen vil fjerne den knogle i hofteskålen, så kroppen istedet danner brusk. han siger at han har meget gode erfaringer med netop denne operation. Han sagde at det er en meget stor fordel at han har rigtig mange muskler i bagparten og at de er med til at hjælpe ham. fik at vide at det sansynligvis var en forstuvning der havde udløst det og hvis vi ville give ham gode år skulle vi af med vores unghund Maggie for hun er med til at gøre det umuligt for ham at få ro. han har umiddelbart blot tidligere selv kompenseret for smerten ved at ændre den måde han går på mente han. Der er dog heller ikke ved operationen nogen garanti og vi kan stå om et halvt år med en operation i højre side også eller måske kommer han ikke til at gå igen.

    så er der selvfølgelig en sidste mulighed som jeg ikke selv bryder mig om. det er at aflive zeus og beholde Maggie. Det kan jeg næsten ikke bære, hvis vi har chancen for at give zeus endnu nogle gode år.

    Jeg hører gerne andres erfaringer for syntes at det er umuligt at træffe en beslutning. pengene sætter ingen begrænsning ved de 3 muligheder, dem finder vi, men syntes heller ikke jeg vil lade ham gå gennem en operation der giver ham store smerter/gener hvis den slår fejl. Så hører gerne om jeres erfaringer både gode og dårlige...

    Zeus er en glad hund der elsker at springe hoppe og kaste pind og de ting må han jo ikke mere og er bange for at vi ikke kan undgå at han gør det, har så ondt af ham og er bare så ked af det..........


  • #7   29. jan 2009 glemte lige at skrive at det er HD og han har en D og venstere hofte er E og meget slem

  • #8   29. jan 2009 Jeg tror jeg ville vælge mulighed 1.. Men jeg aner det ikke. Det er svært at sige når man ikke er i situationen.

    Men tror jeg ville starte ud med mulighed nr 1 og se om det virker.

    At operere er jo også en stor ting. Og hvad hvis det ikke virker?

    Den er sgu svær:-(


Kommentér på:
Zeus virker pludselig så gammel :-(

Annonce