{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

allergi + hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer som har hundeallergi

Hvad tager i imod allergien og hvor meget tager i?

Min kæreste kan nemlig ikke tåle hund, men vi vil gerne have hund, eller jeg vil smiley
Vi er meget nysgerrige om hvad i gør ved jeres allergi og hvor slemt det er..

Han har bestilt tid til lægen, men ventetiden er svær smiley

Håber i vi hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi + hund
  • #1   25. jan 2009 Medicin kan jeg ikke hjælpe med, men mit bud vil være at i går efter de såkaldt allergovenlige racer.

Når man har allergi, er der ofte forskel på hvilke pelstyper man bedst tåler. Nogen racer regnes for at være mere allergivenlige end andre. Det er bl.a. puddel og coton de tulear (staves?).

det betyder self ikke at i bare skal storme ud og købe en af dem, men det var da værd at kigge nærmere på (men heller ikke alle tåler disse hunde)
    Når i har besluttet jer for en race, så tag ud til e opdrætter og brug nogen timer med hundene, og gør det gerne af flere gange, sådan at i er sikre på din kæreste kan tåle racen.

At stole på at medicinen er nok, og så ellers købe hund, ville jeg ikek turde. Nej forsøg jer frem og se om ikke i kan finde en race han bedre kan tåle.

• #2   25. jan 2009 michelle- de racer er udelukket da de ikke egner sig til det jeg skal bruge hunden til smiley men ellers tak..

Det er mere medicin vi vil have information af.... Han er ikke så allergisk igen når vi er hos min mor hos hendes hund, og det var ikke meget han reagerede da han besøgte mig da jeg havde min schæfer..

• #3   25. jan 2009 Vi har begge allergi overfor hunde. Jeg må indrømme at jeg har ALTID haft hund og kunne nok ikke leve uden. Men det er MIT valg. Min mand har så valgt det samme. Vi tager allergipiller hver dag og i de slemme perioder har vi øjen- og næsedråber.......... MEN jeg havde hund INDEN jeg fik allergi. Om jeg decideret ville anskaffe mig en hund uden at vide at jeg kan holde allergien nede, ved jeg ikke om jeg ville. Hvad nu, hvis han slet ikke kan tåle det?? Så skal den hund flytte??

• #4   25. jan 2009 Sigurrós - hvad skal i da bruge hunden til? Der findes jo en del såkaldte allergivenlige racer

• #5   25. jan 2009 mette- nej hunden ville ikke skulle flytte... JEG kan ikke leve et liv uden hund har jeg fundet ud af, så nej den ville ikke skulle flytte... Ligemeget hvad anskaffer jeg mig en hund, men vi vil helst gerne bo sammen (kæresten og jeg ), derfor vi gerne vil have råd til noget medicin osv..

• #6   25. jan 2009 Sigurros. hvad med at nøjes med den hund du har i forvejen (fra 2006)...der er da ingen grund til at give kæresten dobbelt dosis.

• #7   25. jan 2009 Sigurrós D
    Har du ikke hund nu? Hvordan reagere din kærste på den?

• #9   25. jan 2009 nej jeg har ingen hund, den jeg har er hos min mor, og den reagerer han ikke på..
    Jeg skal bruge hunden til BHP/IPO, så derfor vil en coton eller puddel være udelukket..

Heldigvis ingen vejrtrækningsproblemer, og jeg synes ikke det er slemt, det var kun en gang imellem han skulle tage en pille hos mig da jeg havde schæferen, og jeg bor i en etværelses og er ikke den bedste til at gøre rent..
    Så jer med allergi, tror i han vil kunne klare den?

• #10   25. jan 2009 Sigurros -jeg har hørt fra en del med allergi at de godt tåler trimmeracerne. Måske det var et forsøg værd? Et bud kunne f.eks. vær en schnauzer så. Hvis man finder de rigtige linier har jeg ladet mig fortælle de gør det ganske glimrende til den slags træning (jeg aner intet om racen ellers, så kan kun sige hvad jeg har fået fortalt)

Kom lige i taker om at ma jo til allergihunde kan lave et vaccinatiosprogram, som skulle kunne gøre hunden "immun" overfor hvad det nu er den ikke tåler. Mon ikke noget lignende laves til mennesker? Det var da værd at undersøge.

• #12   25. jan 2009 tusinde tak for svarene smiley så ved vi der er lidt håb forude smiley

• #14   25. jan 2009 havde engang en veninde som ikke kunne tåle hest

hun havde selv en og hendes mor havde en rideskole

hun fik en indsprøjtning en gang hver 3. måned som gjorde at hun intet mærkede til sin allergi, men når den var ved at udløbe kom allergien osse hos hende

• #15   25. jan 2009 Jeg har bare et problem.......... Jeg kan ikke tåle priktesten........ Hmmmmm ......... Men ved hjælp af udelukkelsesmetoden er jeg selv nået frem til at det er hund, jeg ikke kan tåle. Og jeg ville super gerne vaccineres, men kan ikke få min læge til det, for han har ikke dokumentation for at jeg ikke kan tåle hunde....... NEJ og den dokumentation kan ikke skaffes, for blodprøven viser intet og priktesten kan jeg ikke tåle. SURT show!!

Kommentér på:
allergi + hund

Annonce