1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Mystikken på kirkegården - Mystikken på kirkegården -

For en 8 år siden var jeg ude at gå tur med min hund og da turen gik forbi en kirkegård, tog vi en spadseretur derinde.

Vi boede i Kbh K, hvor det ikke var/er unormalt at bruge f.eks Assistens kirkegård som "udflugtsmål" for gåturen. smiley

Efter meget kort tid derinde, kunne jeg mærke på min hund, at hun blev utryg og urolig - det var en dejlig sommerdag - ingen store "farlige" hunde i nærheden og nej, jeg tror ikke på spøgelser, men ud ud ud ville min hund.

Senere hen når turen gik omkring en kirkegård, reagerede hun på samme måde og jeg undgik herefter disse områder med hende.

En af vores bekendte har for nylig fået hund og han ringede i dag til os og fortalte om denne underlige oplevelse han havde haft på sin gåtur med sin hund.

5-7 minutter inde i gåturen på en kirkegård, blev hans hund også "skræmt", utryg & urolig - flexlinien var spændt til bristepunktet af hunden, der bare VILLE ud.

Nogen af jer der har haft ligende oplevelser? - og ifald ja, hvad er jeres bud?

Som sagt - tror ikke på spøgelser og slet ikke ved højlys dag:-) - kan det være nogle specielle kirkegårdsplanter, der udsender en duft som hundene ikke kan lide - f.eks Thuja???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystikken på kirkegården -
  • #1   24. jan 2009 jeg har haft min hund med på kirkegården,og hun hyggede sig,jeg arbejder på en kirkegård og har haft mange besøg af hunde,som elsker deres gåtur selvom de kom op til os *GG*

• #2   24. jan 2009 Ok - har da heller ikke hørt om andre tilfælde endnu smiley

Men at en hund heller vil ud at gå på Nørrebrogade i stress & larm end at have en hyggelig snuse/sniffe-tur i grønne områder - det er ikke til at forstå:-)

• #3   24. jan 2009 Lige hurtig tror jeg ikke på spøgelser, men..

Nellei vågnede mange nætter i træk præcis. 02,43 og gøede ind i væggen.. Ingen kontakt til hende.. Og vi bor overfor en kirkegård, så sætter tanker igang.. Men tror ikke på spøgelser..

• #4   24. jan 2009 Har luftet hunde på Sundby Kirkegård både dag og aften i 20 år - har aldrig oplevet noget usædvanligt

• #5   24. jan 2009 Jeg VED at der findes spøgelser !!!!!!!!!

• #6   24. jan 2009 Nej- de døde ligger langt nede under jorden. Tror altså ikke hunden kan lugte dem så langt nede...................
    Mine hunde har et par gange været med på kirkegården når jeg besøger min datter.
    Her de sidste par gange, har jeg lagt mærke til at jorden er sunket meget ( der hvir kisten er ) og ved godt hvad det betyder ( suk ). Det er ni år siden hun døde, så kisten har åbenbart holdt meget godt. Mine hunde har aldrig regeret på kirkegården.
    Til gengæld for´ de rundt i stuen her i november, da min søster døde.
    Hende havde de aldrig mødt- så mon ikke hun var forbi for at sige farvel ( vidste først et kvarter sener at det var på samme tidspunkt at hun døde )

• #7   24. jan 2009 Åh - det gør mig da ondt at læse Lea - det burde ingen forældre udsættes for.

• #8   24. jan 2009 Skummelt´, men ved virkelig ikke hvad hundene kan fornemme sådan et sted, og altså hvis det er urner der blir sat ned er de faktisk ikke så frygtelig langt nede i jorden. (bare lige for at sige noget)
    Men da vi sku putte min mormor i jorden var min morfars puddel med deroppe og den opførste sig som alle andre steder:)

• #9   24. jan 2009 Ja vi bor lige overfor kirkegården - Nogle gange går Balder da også rundt kigger sig lidt omkring, samt små gøer lidt nervøst....

Men hva fanden så er vi jo altid selskab;-)

• #10   24. jan 2009 Ja det må være det værste man kan udsættes for her i livet, at miste sit barn. Livet er bare så uretfærdigt ........

• #11   24. jan 2009 kan det ske at hunden opfatter jeres nervøsitet. de fleste bliver jo lidt spændte af at færdes på en kirkegård

• #12   24. jan 2009 Jeanne B -

Det kunne jo være et godt bud, men i mit eget tilfælde var der bestemt ingen nervøsitet over turen - tværtimod:-)

• #13   24. jan 2009 Hun var så vidunderlig. Det var hende der ville have schæferhund igen- denne gang syntes hun så bare at det skulle være en hanhund. Jeg kunne ikke så godt anskaffe mig en da hun ville have det, da vi boede halvdelen af tiden på hospital og da hun var hjemme, var hun så syg det meste af tiden- så der hverken var tid eller overskud til at få hund ( det ville ha gået udover hunden - og mine nerver )
    Der gik nogle år efter at hun var død, før vi så fik Anubis og sener er Isis jo så også kommet til.
    Ved at min datter ville ha´ elsket begge hunde vildt højt
    ..........................................
    Men det var jo slet ikke det tråden handlede om- undskyld

• #14   24. jan 2009 Ikke godt og vide. Ved ikke med spøgelser, men er ikke i tvivl om, at hunde fornemmer ting vi mennesker ikke gør..

• #15   24. jan 2009 Lea A: Det gør mig ondt, at høre med din datter.

• #16   24. jan 2009 Vi mennesker har det med at finde sammenhænge.

Vi observerer en adfærd, som sandsynligvis er en adfærd hunden viser ind i mellem, men kæder den sammen med, at det er en kirkegård den viser den på lige nu.

Lur mig, om ikke de hunde viser den samme adfærd i andre sammenhænge, hvor man så bare ikke lægger noget i det og derfor ikke rigtig er bevidst om.

• #17   24. jan 2009 Tina: FORTÆL :).

• #18   24. jan 2009 Jeg tror skam på spøgelser, vi var lige flyttet ind i vores hus, og lige som vi er gået i seng er der en dør som bliver smækket i, virkelig smækket i.

Der var ingen vinduer der var åbne, så der var altså ikke tale om gennem træk.. Og der var heller ingen tyve eller andet, så jeg er overbevist

Samt Balder går da også rundt og små gøer lidt en gang imellem..

• #19   24. jan 2009 Karina: Uhyggeligt. Er pisse bange for sådan noget:D.

• #20   24. jan 2009 Gider slet ikke snakke med jer om sådan noget her, når jeg sidder og er mutters palle her i huset (godt nok med de 2 vovser) MEN alligevel smiley
    Blir da tjotjalt paranoia over det :Oo

• #21   24. jan 2009 Sabina - Sådan er det at bo overfor en kirkegård smiley

De 2 dejlige goldens - Jeg plejer bare at sige at så har jeg da i det mindste selskab smiley

Kommentér på:
Mystikken på kirkegården -

Annonce