{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Skift fra hvalpefoder hvornår...? {{forumTopicSubject}}

Hvornår skifter i fra hvalpefoder til voksenfoder?

Monty er skiftet her da blev 1 år, men.....
Jeg husker en tråd for et stykke tid siden, hvor en eller anden fortalte, at man ofte anbefaler at skifte tidligere, omkring 7-8måneders alderen.
Som jeg husker tråden var det på baggrund af nogen undersøgelser der var gjort, at man anbefalede dette skift...
Så hvornår skifter I og hvorfor...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift fra hvalpefoder hvornår...?
  • #1   24. jan 2009 Næste gang Lilly skal have foder blvier det voksen foder... Hun er næsten 10 måneder

• #2   24. jan 2009 Taco ( am bulldog / bullmastiff) skiftede til voksenfoder da han var 18 mdr.
    Dette pga af at han er af stor race.
    Små hunde under 10 kg. voksenvægt kan godt skifte ved 10 mdr. alderen.
    10-25(30) kg kan skifte ved 1 år
    Store racer 25(30)- Opefter ved 18 mdr

Sådan ca.

• #3   24. jan 2009 Valdemar skiftede oss først da han var 18 md men det var så Junior han fik men oss pga. han var en stor race.
    Miss McKenzie kommer nok oss tila t blive fodret på samme måde.

• #4   24. jan 2009 Når hvalpen har opnået 70 % af sin voksen vægt, typisk omkring 7 - 8 måneders alderen.

• #5   24. jan 2009 Hmmm.... Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg læste det.
    Men jeg læste et eller andet sted, at man har lavet undersøgelser omkring hvalpefodeder til store racer. Undersøgelsen skulle vise, at hvalpefoder bør skiftes til voksenfoder ved 7-8 måneders alderen, da hvalpefodring længere end dette kunne være medvirkende til at hunden kan få Hd (grundet indholdet i hvalpefoder)....
    Håbede, at nogen kendte til denne påstand og kunne henvise til den?

• #6   24. jan 2009 Jeg følger lige med her. Jeg har Lulu på 15 mdr. og Mimi på 4 mdr. De får begge hvalpefoder...jeg spurgte Royal Canin til råds og de påstod, at det eneste man skulle være obs på var om den store blev lidt for rund i det ellers kunne jeg bare fortsætte med hvalpefoder. Men hvis de ligefrem kan blive syge af det, vil jeg da bestemt skifte:(

Kommentér på:
Skift fra hvalpefoder hvornår...?

Annonce