hvordan skal dette forstås ? {{forumTopicSubject}}
Her på vores aftenstur møder vi en dejlig Cavalier king charles spaniel på 3 år, han hund. Nicki lægger sig straks ned, som jeg mener betyder venlighed, gør det ikke? den anden hund er meget forsigtig og kigger bare væk, men vil samtidig meget gerne hilse på Nicki. Nicki rejser sig meget hurtig op og fare over mod hunde for at hilse, han elsker heldigvis de fleste hunde. De snuser til hinanden, men Nicki rejser børster uden dog at gøre den noget ondt. Samtidig med det vender han hele tiden rumpen til og skupper til den anden hund, som virker meget underdani. hvad forgik der lige mellem de to hunde, nogen der kan forklare det? Efter vi havde sagt hej hej til ejeren og hunde gik Nicki helt amok med at spratte med bagbenene efter han havde lettet ben. Meget mærkelig opførelse synes jeg
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 12
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Jeg kigger igen i morgen om der er kommet andre bud, må simpelthen i seng nu, er bare så træt :o) nat nat
jan 2006
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der har været forgået mellem hundene...men måske Nicki har følt sig lidt "overlegen" idet den anden hund har været meget underdanig. Eller også har han ikke rigtig kunne læse den anden hunds signaler, derfor har han måske rejst lidt børster fordi han har været lidt usikker på den. Men det med at skubbe med rumpen, det ved jeg ikke lige hvad er.
Glæder mig til at læse om der er nogle andre der ved det.
jan 2006
he he okay sov godt:o)
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
Når hunden skraber bagud er det for at sprede sine dufte... At vende enden til betyder venlighed...
Det at hunden rejser børster behøver bestemt ikke at have noget med agresivitet at gøre.. men viser mange gange at hunden er usikker...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Jeg har netop lært at en sele hæmmer hundens eget sprog utrolig meget i mødet med andre hunde, og at hunden selv er udemærket klar over at den har sværere ved at kommunikere - derfor er den nødt til at bruge andre metoder og derfor opstår der nogle gange misforståelser...
Jeg bruger selv sele og det er super men når de skal lege og lign - så skal selen eller brede halsbånd af i en fart!
hvordan skal dette forstås ?