{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

hvordan skal dette forstås ? {{forumTopicSubject}}

Her på vores aftenstur møder vi en dejlig Cavalier king charles spaniel på 3 år, han hund. Nicki lægger sig straks ned, som jeg mener betyder venlighed, gør det ikke? den anden hund er meget forsigtig og kigger bare væk, men vil samtidig meget gerne hilse på Nicki. Nicki rejser sig meget hurtig op og fare over mod hunde for at hilse, han elsker heldigvis de fleste hunde. De snuser til hinanden, men Nicki rejser børster uden dog at gøre den noget ondt. Samtidig med det vender han hele tiden rumpen til og skupper til den anden hund, som virker meget underdani. hvad forgik der lige mellem de to hunde, nogen der kan forklare det? Efter vi havde sagt hej hej til ejeren og hunde gik Nicki helt amok med at spratte med bagbenene efter han havde lettet ben. Meget mærkelig opførelse synes jeg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan skal dette forstås ?
  • #1   15. jan 2006 Når du skriver spjætte med bagben, mener du så, at han skrabede i jorden eller at han bare spjættede med bagbenene??

• #2   15. jan 2006 det med at lette ben det er for at sprede duftene.. lige for at markere sig.. det andet ved jeg ikke helt hvad er

• #3   15. jan 2006 han skrabede i jorden med bagbenene samtidig med han havde lyd på :o) som om han rigtig skulle spille stor.

Jeg kigger igen i morgen om der er kommet andre bud, må simpelthen i seng nu, er bare så træt :o) nat nat

• #4   15. jan 2006 de markerer jo også ved at skrabe i jorden med bagbenene når de har tisset. Det kan Simpson godt gøre, især hvis der lige har været en hanhund der har tisset samme sted lidt forinden.

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der har været forgået mellem hundene...men måske Nicki har følt sig lidt "overlegen" idet den anden hund har været meget underdanig. Eller også har han ikke rigtig kunne læse den anden hunds signaler, derfor har han måske rejst lidt børster fordi han har været lidt usikker på den. Men det med at skubbe med rumpen, det ved jeg ikke lige hvad er.
    Glæder mig til at læse om der er nogle andre der ved det.

• #5   15. jan 2006 Okay, det med skrab i jorden, det er helt klart for at markere..som jeg skrev, simspson gør nøjagtig det samme nogle gange også med lyd på...

he he okay sov godt:o)

• #6   16. jan 2006
    Når hunden skraber bagud er det for at sprede sine dufte... At vende enden til betyder venlighed...
    Det at hunden rejser børster behøver bestemt ikke at have noget med agresivitet at gøre.. men viser mange gange at hunden er usikker...

• #7   16. jan 2006 Rumpeskubberiet bruger Sakki næsten hele tiden. Han lægger ørerne helt tilbage, halen logre vildt og han vender side og rumpe til og skubber lidt . Han bruger det især når vi har været væk nogle timer, så kommer han og nærmest spærrer vejen i døråbninger. Det bruges osse hver gang han møder hunde han kender og ofte når han ikke kender dem . Så mon ikke det er en kærlig hilsen ? Kender ikke det med at skrabe bagud, men det kommer måske en dag, når han blir ældre...

• #9   16. jan 2006 Havde han halsbånd eller sele på?

Jeg har netop lært at en sele hæmmer hundens eget sprog utrolig meget i mødet med andre hunde, og at hunden selv er udemærket klar over at den har sværere ved at kommunikere - derfor er den nødt til at bruge andre metoder og derfor opstår der nogle gange misforståelser...

Jeg bruger selv sele og det er super men når de skal lege og lign - så skal selen eller brede halsbånd af i en fart!

Kommentér på:
hvordan skal dette forstås ?

Annonce