1.106 visninger
|
Oprettet:
Sibirian husky vs Alaskan malamute? {{forumTopicSubject}}
hey...
min kæreste og jeg vil gerne købe hund sammen om et års tid, og er begge helt vilde med de to ovennævnte racer... har siddet og studeret de forskelle der er, og kan stadig ikke helt finde ud af, hvilken en af dem vi skal vælge. vi er begge opvokset med hunde, og jeg har selv haft hund, så vi er ikke nybegyndere hvad hunde angår...
typen vi søger:
familiehund, nogenlunde nem at opdrage, ikke kræver 10 timers motion om dagen, men gerne 2-3 timer
glad og alsidig, legesyg,
egentlig meget af det begge racer har, men alligevel er der de små forskelle, som gør det svært at vælge...
håber i kan hjælpe...
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
og så har vi set på de forskellige eksemplarer herinde, og set, at de alligevel kan lære en del... det er bare at finde den rigtige måde at gøre det på...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.081
De gør kun, hvad der passer dem... man kan se, at de lige tænker sig om - kan det betale sig? - gider jeg?
De kræver meget motion og aktivering - men så er de også dejlige og rolige indendøre...
Og selvfølgelig er der også enkelte huskier/mutter, der kan gå løs.. og som kan lydighedstrænes, men det er altså undtagelsen, der bekræfter reglen.
Det er IKKE en hund for alle - så man skal have sat sig ind i, hvad det er for en hund og ikke bare vælge den, fordi den er så smuk.
Jeg håber, I finder ud af, hvad I gerne vil have - og får jer en dejlig hund, der passer til jeres ønsker og hvor hundens behov passer til jer (c:
maj 2005
og begge de racer, er ikke nybegynder racer...
begge hunde er super hunde, ingen tvivl om det, men bare ikke for en nybegynder....
maj 2005
hvor gode de test er, ved jeg så ikke... men svarene er vel bedre end ingenting...
feb 2008
det bør også være almen viden at en hund af den størrelse i én lejlighed ikke er optimalt for hunden.
maj 2005
feb 2008
først når der er 100 % råd til det...
vi laver en konto, når vi beslutter os for at nu skal det snart være, hvor vi sparer op til hunden og alt hvad der er brug for det første halve år, og dernæst bliver der sat penge ind hvér måned, så der penge til foder, dyrlæge, legetøj, træning osv...
det her er bare forberedelser... hunde skal ikke være et impulskøb...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Man kan godt lære en huskie lydighed og at være løs, men det kræver MEGET træning og det er hver dag og helst flere gange dagligt....
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
maj 2005
jeg har måtte fravælge mange hunde, da jeg ikke passer til dem...
så man skal altid huske at få undersøgt om hunden egentlig passer til en inden man går ud og køber dem... ikek altid gå ud fra udsenet...
feb 2008
jeg sidder næsten hver dag og læser om forskellige hunderacer og mest om disse to...
kunne godt tænke mig at prøve at møde flere eksemplarer af disse to racer, for at finde ud af hvordan de er... hvis der er nogle, som bor i nærheden af køge, eller bare indenfor s-togenes alle zoners område, så er jeg frisk på at mødes...
vi sætter os virkelig ind i, hvordan og hvorledes, og vi har jo også god tid... der kommer mindst til at gå 2 år før vi køber en hund...
Sibirian husky vs Alaskan malamute?