{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Sibirian husky vs Alaskan malamute? {{forumTopicSubject}}

hey...

min kæreste og jeg vil gerne købe hund sammen om et års tid, og er begge helt vilde med de to ovennævnte racer... har siddet og studeret de forskelle der er, og kan stadig ikke helt finde ud af, hvilken en af dem vi skal vælge. vi er begge opvokset med hunde, og jeg har selv haft hund, så vi er ikke nybegyndere hvad hunde angår...

typen vi søger:
familiehund, nogenlunde nem at opdrage, ikke kræver 10 timers motion om dagen, men gerne 2-3 timer smiley
glad og alsidig, legesyg,

egentlig meget af det begge racer har, men alligevel er der de små forskelle, som gør det svært at vælge... smiley

håber i kan hjælpe... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sibirian husky vs Alaskan malamute?
  • #1   18. jan 2009 det var derfor jeg skrev nogenlunde... har nemlig læst at den er meget selvstændig, men er også det vi søger... vi kan godt lide, at malamuten har en kreativ måde at løse opgaver på (det står på wikipedia)

og så har vi set på de forskellige eksemplarer herinde, og set, at de alligevel kan lære en del... det er bare at finde den rigtige måde at gøre det på...

• #2   18. jan 2009 begge hunde er meget selvstændig, og kræver begge meget motion.. ikke hunde det passer til en lejlighed...

• #3   18. jan 2009 De kan aldrig gå løs... så det skal man acceptere. Altid i snor. De løber simpelthen bare væk.

De gør kun, hvad der passer dem... man kan se, at de lige tænker sig om - kan det betale sig? - gider jeg?

De kræver meget motion og aktivering - men så er de også dejlige og rolige indendøre...

Og selvfølgelig er der også enkelte huskier/mutter, der kan gå løs.. og som kan lydighedstrænes, men det er altså undtagelsen, der bekræfter reglen.

Det er IKKE en hund for alle - så man skal have sat sig ind i, hvad det er for en hund og ikke bare vælge den, fordi den er så smuk.

Jeg håber, I finder ud af, hvad I gerne vil have - og får jer en dejlig hund, der passer til jeres ønsker og hvor hundens behov passer til jer (c:

• #4   18. jan 2009 selvom man er opvokset med hunde, er det stadig noget helt andet at pludselig få sin egen... det kan ikke samlignes..
    og begge de racer, er ikke nybegynder racer...
    begge hunde er super hunde, ingen tvivl om det, men bare ikke for en nybegynder....

• #5   18. jan 2009 der findes en del test rundt på nettet hvor man kan teste hvilken hunde der passer til en....
    hvor gode de test er, ved jeg så ikke... men svarene er vel bedre end ingenting...

• #6   18. jan 2009 Det er også det føste der står med stort når man læser om racen.
    det bør også være almen viden at en hund af den størrelse i én lejlighed ikke er optimalt for hunden.

• #7   18. jan 2009 charlotte gik faktisk bare ud fra at du bode i lejlighed... det er ikke helt så mange på din alder der bor i hus.....

• #8   18. jan 2009 nååå... ej... bor faktisk kun i lejet værelse nu, og vil heller ikke styrte ud i morgen og købe en hund smiley

først når der er 100 % råd til det... smiley

vi laver en konto, når vi beslutter os for at nu skal det snart være, hvor vi sparer op til hunden og alt hvad der er brug for det første halve år, og dernæst bliver der sat penge ind hvér måned, så der penge til foder, dyrlæge, legetøj, træning osv...

det her er bare forberedelser... hunde skal ikke være et impulskøb... smiley

• #9   18. jan 2009 Hvis I er vild med spidshunde så prøv at kigge på f.eks. Eurasier, Norsk Buhund, Finsk Laphund, Keeshond m.fl., selvom de er lidt mindre. Men de egner sig nok bedre til det I søger. De er rimelig nemme at opdrage/træne, kan sagtens klare masser af motion og løbeture, har noget af spidshundenes selvstændige temperament men er meget nemmere at have med at gøre og er både venlige og legesyge. Og så er det jo meget smukke hunde smiley

• #10   19. jan 2009 Du skal også huske at får du en malamut med meget pels så er det faktisk ofte den slet ikke kan holde ud at være inden dørs, jeg kender flere af dem og de har måtte bygge hudnehus i haven til hundene for de kan slet ikke holde ud at være inden for mere end 1 time af gangen, så ligger de og stønner af varme... Og så skal malamutten altså have en meget betemt opdragelse, den prøver med garenti at tage magten fra en så man skal altså vide hvad man går ind til..

Man kan godt lære en huskie lydighed og at være løs, men det kræver MEGET træning og det er hver dag og helst flere gange dagligt....

• #11   19. jan 2009 Hundebanden det er altså ikke kun huskier der er sådan, min cavalier er lige sådan.. og min veninde har 2 blandinger af spidshunde og de kan heller ikke slippes løs hvis der ikke er indhegenet...

• #12   19. jan 2009 jeg kan finde utrolig mange hunde jeg syntes er lækre, og sidder og savler over, men inden jeg overhoved overvejer at få hunden, skal jeg finde ud af om den overhoved passer til mine behov...
    jeg har måtte fravælge mange hunde, da jeg ikke passer til dem...
    så man skal altid huske at få undersøgt om hunden egentlig passer til en inden man går ud og køber dem... ikek altid gå ud fra udsenet...

• #13   20. jan 2009 jeg har haft hund før, men min x og jeg valgte at han beholdt ham...

jeg sidder næsten hver dag og læser om forskellige hunderacer og mest om disse to...

kunne godt tænke mig at prøve at møde flere eksemplarer af disse to racer, for at finde ud af hvordan de er... hvis der er nogle, som bor i nærheden af køge, eller bare indenfor s-togenes alle zoners område, så er jeg frisk på at mødes...

vi sætter os virkelig ind i, hvordan og hvorledes, og vi har jo også god tid... der kommer mindst til at gå 2 år før vi køber en hund...

Kommentér på:
Sibirian husky vs Alaskan malamute?

Annonce