{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.103 visninger | Oprettet:

viktor .
viktor .
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 40

Hvordan får jeg min hund tilbage??? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen..

håber her er bare 1 som kan hjælpe mig.. for at gøre en lang historie kort - min eks og jeg købte for knapt 6 år siden en labrador hvalp, og han har været hos os i tykt og tyndt - hunden stod i eksens navn i hunde reg. osv. vi gik så fra hinanden for 4½ mdr siden. jeg købte så hunden af hende med købs kontrakt og det hele (det er ikke en ægte race -men en blanding) MEN hun skulle så have hunden indtil jeg fik et sted at bo hvor jeg måtte have hunden, det har jeg så fået nu - og da jeg forleden dag kom hjem fra en 3 mdr. ferie og vil have min hund - har hun fandme afleveret den på dyreinternatet i rødovre tilbage i sept. mdr. og den er videre formidlet, MEN jeg har en købs kontrakt.. det er MIN hund - og jeg har haft den siden den var 10 uger gammel.. jeg vil koste hvad det koste vil ha MIN hund tilbage.. hvad ka jeg gøre??? nogen der har noget link til nogle love omkring det eller nogen som ved hvad jeg kan gøre.. jeg er villig til at gøre ALT - og jeg mener ALT!!

mvh Viktor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg min hund tilbage???
  • #1   16. jan 2009 Jeg ville tage kontakt til dyreinternatet og høre om de kunne gøre noget... og så ville jeg rive min ex rundt på den rigtig ubehagelige måde:-)

• #2   16. jan 2009 se om du kan få fat i dem der har købt den og sæt dem ind i tingene så er jeg da sikker på at du kan få den igen

• #3   16. jan 2009 Det var dog en underlig opførsel af din eks...HMM!

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#4   16. jan 2009 ja men jeg prøver også at få fat på internatet, men tror ikke de vil oplyse mig navn og adr. på de nye købere... er igang med at finde noget omkring det i hundeloven men synes ikk rigtig jeg kan finde noget jeg kan bruge..

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#5   16. jan 2009 ja hun er ikk for rask... hun påastår det er fordi vores yngste barn har fået dyre allegi og hun ikk havde andte valg... tsk.. for mig at se har man altid et valg.. men nok om det jeg vil bre ha min hund tilbage..

• #6   16. jan 2009 ja men vis du har en kvitering på hunde og viser den til dem mon så da de ikke vil gøre noget ellers melde den stjålet det er jo din

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#7   16. jan 2009 ok tusind tak... jeg vil nemlig også mene at når jeg har en købs kontrakt sort på hvidt hvor der står jeg er den nye ejer.. ja så er der vel ikke så meget at gøre..

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#9   16. jan 2009 for de nye ejere altså... og ja sidste udvej må jo være en politi anmeldelse..

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#10   16. jan 2009 jeg er ikke interesseret i erstatning eller noget andet... kun min hund..

• #13   16. jan 2009 puha sikke en situation.. kan slet ikke forestille mig det.. føler virkelig for dig og din hund...

• #14   16. jan 2009 tror at det bliver rigtig svært at gøre noget, da ny ejer jo har købt hunden i god tro. Under alle omstændigheder, er du nød til at skulle igennem retssystemet, hvis ikke dem, der har købt hunden vil give den tilbage. Og selvom du vinder sagen, tror jeg faktisk ikke, at de har pligt til at udlevere den. Ergo kan det komme til at koste en masse penge, uden at du får hunden retur, dog kan det være, at du får erstatning.

Jeg føler virkelig med dig, ville i hvert fald kontakte en advokat og forelægge sagen, og høre om det overhovedet kan betale sig at prøve. Desværre skulle hunden nok have været meldt stjålet eller lign, før man kunne gøre noget. Men er ikke sikker.

• #15   16. jan 2009 Mundtlig aftaler er faktisk lige så bindende, men her er det så bare svært at bevise, hvem der har ret. ......

• #16   16. jan 2009 Hej Viktor,
    Jeg er desværre nødt til at give Maiken T ret. Du kan ikke få din hund ved hjælp af loven. Dette skyldes at en hund i følge loven bliver betragtet som en værdi genstand på linie med en sofa eller sådan noget. Og så længe de nye ejere har købt hunden i god tro kan du intet gøre. Det eneste du kan er måske at gøre livet lidt surt for din eks. ved at sagsøge hende for det hun har gjort...
    Dem fra internatet må simpelthen ikke udlevere oplysninger på de nye ejere, men det kan være du er heldig at de vil vidregive et brev eller sådan noget.
    Det er en super uheldig situation, og jeg føler virkelig med dig smiley
    Held og lykke!

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#17   16. jan 2009 jeg har talt med rådgivningen på dyrenes bekyttelse - som må vide hvad de taler om..
    de siger at hvis jeg har en kontrakt på det er min hund - så har jeg ret til at få den tilbage... loven omkring formidling af dyr siger nemlig at man kun kan aflevere en hund på internat som man er ejer af.. dvs at min eks har aflevert en hund som ikke er hendes og det må hund ikke.. (det får hun så bare en bøde for) MEN internatet har PLIGT til at tage kontakt til de nye ejere og forklare dem situationen - og de har pligt til at aflevere hunden tilbage til rette ejer - og så må jeg jo bare betale de omkostninger de har haft i forbindelse med deres køb.. dvs 2000kr som de har betalt internatet... så der er sku da helt klart lys for enden af tunnellen..

• #18   16. jan 2009 Ihh hvor er det dejlig for dig at jeg ikke havde ret smiley Mange gange tillykke smiley

• #19   16. jan 2009 Jeg havde gjort det præcis lige som dig, gjort ALT for at finde min hund.. Så krydser fingre:)

• #20   16. jan 2009 Fantastisk. Lægger du ikke billeder op af din vovse så vi kan se den?

• #21   16. jan 2009 Jeg har lige snakket med min kloge jurasturderende, og hun siger at du skal kontakte københavns retshjælp, de kan helt sikkert hjælpe dig.

Jeg håber du får din hund tilbage...!

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#23   16. jan 2009 jeg venter stadig på svar.. men indtil videre ved jeg at det er en mand der lige er gået på efterløn og som bor på lollnd der har fået ham..

så kender kender du en ældre mand fra lolland der lige har fået en sort labrador på 5½ år ved navn Viktor (han fik ham i midten af sep.)

så må du gerne sige til smiley

• #25   16. jan 2009 Ja stakkels dem, men det er da endnu mere stakkels ham, som har haft hunden i 6 år, og nok har knyttet sig væsenligt mere til den, end hvad de har nået.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#26   16. jan 2009 liv... hehe har familie i horslunde og rundt omkring på resten af lolland smiley

og til jer andre.. ja naturligvis er det da synd for ham manden som har købt min hund i god tro... men det ændrer ikke det fact at det er MIN hund som er blevet overgivet til internat og videresolgt uden min viden eller tilladelse...

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#28   16. jan 2009 basset hound... jeg håber da bestemt ikke at du har en hund .... hvis du bare ville finde dig i at en du stoler på som passer din hund giver den væk til fremmed - og du så bare ville være ligeglad og bare købe dig en ny hund som erstatning... du er da bestemt ikke rask at høre på...

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#29   16. jan 2009 dorthe... den stod jo stadig i min eks kærestes navn, da alt dette skete blot 5 dage efter jeg faktisk havde fået papir på(kontrakt) det var min. og anmeldelsen til dansk hunderegister var ikke kommet med posten endnu.. (den der ejerskifte ting)

• #32   16. jan 2009 Pinky babs: Hvad betyder det helt konkret - bod i sin kontrakt?

• #33   16. jan 2009 Det lyder forkert at hun har givet den til internatet, hun burde have kontaktet dig først.
    Jeg kan så ikke forstå, at hvis man er så glad for sin hund, hvordan kan man så tage på ferie i 3 mdr uden den.
    Beklager, men jeg syntes den burde blive hvor den er nu.

• #34   16. jan 2009 Basset Hound !

Jeg har ikke set dig i een eneste tråd endnu herinde.....hvor du ikke er ubehagelig i din fremtoning......

Hvis man ikke har noget pænt at sige.... skulle man måske hellere tie stille...

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#35   16. jan 2009 nej det er da ikke bedst for alle parter, jeg har haft ham siden han var 10uger og vi har levet som bedste venner hver eneste dag siden da, knap 6år, og vi er som familie, at han så har været hos en anden i ca4 mdr gør da ikke at han skal blive der resten af hans liv, og eller jeg skal besøge ham, har har været væk i 4 mrd og nu skal han hjem igen,, meget simplet, og det er også bedst for ham er jeg overbevist om,

selvf er det rigtig rigtig møj for den nye "ejer" men altså de 4 mdr knytter den nye ejer sig jo helt klar og hunden også. men så tænk på de 6 år vi har været sammen, det gir et bånd som aldrig kan brydes, det sker ikke på 4 mdr,

det kan aldrig blive bedst for alle parter.
    men det er bedst for hunden den kommer hjem hvor den har levet hele sit liv,, frem for at blive hvor den har været i 4 mdr, flyttet eller ej,, det er bedst,

• #36   16. jan 2009 Jeg vil sige, at hvis det var min hund så ville jeg gøre præsis det samme.

Hvis Emma blev afleveret på internat af en forvildet personm så skulle hun da bestemt hjem til mig igen....hun er også snart 6 år og der er altså et helt bestemt bånd, som gør, at det kan man ikke bare glemme.....aldrig!
    Jeg vil nok være egoistisk, men hunden er min og 3 mdr et andet sted kan ikke ændre på det....det er synd for manden, ja....men min egoisme træder altså i karakter i sådan et tilfælle her.

Pøj pøj...håber du får ham hjem igen

• #37   16. jan 2009 Enig med Britta - en ægte Rottedroning .

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#39   16. jan 2009 der er talt med den nye "ejer" igennem dyreinternatet. og den nye ejer vil ikke af med ham , og han vil heller ikke snakke med mig eller noget,

nu er jeg så blevet rådgivet i hvad jeg ellers kan gøre og det er så rettens vej som den eneste,

ellers tak for svarene.

mvh

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#40   16. jan 2009 jeg har været ude og rejse i 3 mdr, så er det lidt svært at holde kontakten med hunden,

vi havde kontakt mig og min ex, , jeg fik først sandheden da jeg kom hjem .

hvad er det som er så meget underligt om jeg må¨spørge. ??

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#41   16. jan 2009 house of kings

lige præcis jeg kæmper helt klart , og ja det er en kedelig en´ det her, for alle, men det skal bringes ioden igen, håber jeg også sker snaker , for savner virkelig min bedste ven

• #42   16. jan 2009 Åhh for f..... hvor træls for dig!

Held & lykke og håber at du får din bedste ven hjem til dig igen smiley

• #43   16. jan 2009 Som jeg ser det, så må det være internatet der har lavet en brøler....de har ikke tjekket ejerforholdet og det er dem der må få udredt dette problem.

• #45   16. jan 2009 og jeg forstår stadig ikke, at man kan rejse på ferie i 3 mdr. uden sin hund.

• #46   16. jan 2009 Pinky babs, uanset om der er bod eller ej, så er det hans hund, fra den dato, der står på kontrakten, boden kan bruges i det tilfælde, at folk ikke overholder aftalen, og på den måde har man til retsagen, som man i første omgang må ligge ud for, men i denne situation skal han selv betale for retsagen, hvis det kom dertil, fordi der ikke er bod i kontrakten. Men kontrakten er gyldig nok.

Jeg synes nu ikke at det er synd, at hunden flytter hjem igen, når det er et hjem den har været i, i 6 år. Hunden vil sikkert sagtens kunne huske sit gamle hjem.....om ikke andet hvis hunden ellers fungere normalt i hovedet, tager den ikke skade af at flytte igen.

Men vi kan sagtens blive enige om, at det er synd for den familie, som nu helt sikkert er blevet glade for hunden, og har købt den i god tro. Derfor vidste jeg ikke, om man overhovedet kunne kræve hunden tilbage. Men det lyder det jo så til, at man kan.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#49   16. jan 2009 nemlig internatet vidste jo ik det var min hund,

altså det var jo vores begges hund,, men da vi gik fra hinanden var det sådan at jeg tog hunden med mig, og derfor skulle han stå i mit navn, og vi lavede en "kontrakt" på at jeg havde købt ham for x kr.
    nåede ikke at få ham reg, i mit navn, hun afsatte hunden og nu kan jeg ikke bare få ham igen. da nye "ejer" ikke vil udlevere ham,

og nej han er ikke hos en anden familie,, men hos en ældre alene mand, selvom han er en stor lab .. meget overgearet , vant til børn og med mig på job så også der ved jeg han trives bedst hvor han kommer fra

• #50   16. jan 2009 viktor .

Hvis du ved hvor hunden er... kunne du så ikke tage ned , og stille og roligt forklare manden , hvordan det hele hænger sammen...mon ikke han forstår , hvor ked af det du er....
    Han kan måske bedre forstå det , hvis i taler sammen face to face.... :O)

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#51   16. jan 2009 den nye "ejer" vil ikke kontaktes af mig på nogen måde,, desværre,

internatet har snakket med ham og han vil ikke noget som helst,

• #52   16. jan 2009 Victor: jamen det skal han da? Det er jo din hund?

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#53   16. jan 2009 ja og det kommer han også til . om jeg så skal hente min dreng selv, i værste tilfælde,, så må jeg jo gøre det, papire skal ihvertfald ikke skille os ad,

hvis nogen kender til lign sager vil jeg meget gerne hører om udfaldet osv,,

• #54   16. jan 2009 Dorte: ja hvis det bero på en misforståelse og ejeren havde retten på sin side ville jeg. Men jeg ville nok også prøve at snakke med vedkommende og måske finde en løsning.

• #55   16. jan 2009 Jeg mener, man skriver under på, at man giver afkald på hunden, når den kommer på internat. De nye ejere er i helt god tro.
    Hvis der alligevel kunne komme et møde i stand med tidl. ejer til en 6 år gl. hund, og der blev jubelscener, og hunden gerne vil med tidl. ejer, så ville jeg nok lade ham få den.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#56   16. jan 2009 britta gider ikke spilde min tid på at svare på den slags dumme spørgsmål.

• #57   16. jan 2009 Viktor:

Jeg forstår godt din smerte osv. men som mange har spurgt efter, hvorfor tager man så på ferie i 3 eller 4 mdr.?

Forstår det ikke helt, men giver dig ret, jeg ville også gøre alt for at få min hund igen hvis det var sket for mig, men på den anden side så kommer jeg nok aldrig væk fra min hund i så lang tid.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#58   16. jan 2009 hvad har det med sagen at gøre, hvorfor jeg har været ude og rejse i 3 mdr, ?

er det måske ulovligt,, eller forkert ?

• #59   16. jan 2009 Nej men det undrer da folk, jeg ved jeg ikke kunne gøre det, jeg vil sige maks 14 dage, og hvis det var længere så ville jeg have den med mig,

• #60   16. jan 2009 Og tror de fleste har det på samme måde som mig.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#61   16. jan 2009 undre folk med hvad? hvorfor ? hvad har det da med sagen at gøre?

men ok nu vil jeg da spilde mig tid og fortælle hele dk om mit privat liv,for nogle undres.. christ..

jeg har mit eget firma og har altid drømt om at komme til usa og lærer noget om mit erhverv. og da min eks og jeg gik fra hinanden var aftalen at jeg flyttede og hunden blev der indtil jeg fik et ordenligt sted,

købte et hus med 3 mdrs ventetid på indflytningen og da mit firma ikke laver så meget i vinter perioden . så valgte jeg at tage til usa imens.

og stadig hva har det med sagen at gøre?

syns det mere virker som om folk ik har noget andet at lave end at grave i et eller andet bare for at holde en snak kørende,

lidt børnehave agtigt. har andet at bruge min aften på .

forsat god aften

• #62   16. jan 2009 Jeg syntes det med de 3 mdr. viser noget om hvor stor interessen for hunden har været.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#63   16. jan 2009 trine UDEN at tjekke op på min hund,, sig mig engang hvor har du det fra? hvorfra har du nogen viden om jeg har chekket op på min hund.?

har forklaret jeg ikke fik sandheden før jeg kom hjem, spar mig for din uvidenhed

• #64   16. jan 2009 Okay takker Viktor det der hjalp mig med hvem jeg syntes skulle beholde hunden, jeg syntes klart den nye ejer skal beholde ham, det er da fint at dit nye sted ikke var klar til indflytningen, men man kan stadig tage hunden med på ferie.

Så ja jeg syntes du skulle ud og få en ny hund, så du kan starte forfra med en ny lille en.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#65   16. jan 2009 laila jeg syntes at sådan en kommentar viser hvor stor iq man har,

hvis i vil diskutere så gør i det bare.. jeg skal nok kigge og grine over jer imorgen. sov godt

• #66   16. jan 2009 Viktor syntes forresten du er lidt grov i kæften.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#67   16. jan 2009 man kan godt se i ik er så gamle hehe hold da helt op nogle kvikke kommentare OMG

• #68   16. jan 2009 Viktor, og du siger, du lyder da som en der lige var kommet ud af 9 klasse, "laila jeg syntes at sådan en kommentar viser hvor stor iq man har." floooooot

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#69   16. jan 2009 hehe hvor får du det fra? sig noget mere smiley

• #70   16. jan 2009 Du skulle have taget din hund med til USA, det kræver så lidt.
    Det er altid nemt at være bagklog og savne nu. du må blive sur på din ex, men ikke på manden der ikke vil af med sin hund. Man knytter mange bånd på 3-4 mdr. Man foretager valg og det har konsekvenser.

Jeg ville personligt aldrig rejse uden min hund... i såfald max en uge på en charter!

Håber det bedste for hunden
    Mvh.

• #71   16. jan 2009 prøver lige og se om jeg kan finde noget der kan hjælpe:

Vejledning om ejerskifte
    Det er vigtigt, at din hund står registreret med dig som ejer.

Du kan se på ejerforholdsblanketten, om du er registreret som nuværende ejer. Ellers skal du indsende ejerforholdsblanketten i udfyldt stand med personlige underskrifter fra tidligere og ny underskriftsberettiget ejer.

Stambog og vaccinationsattest skal ikke medsendes.

Første ejerskifte er gratis, og dette meddeles automatisk til Dansk Hunderegister.
    Efterfølgende ejerskifter koster 130 kr. og meddeles ikke automatisk Dansk Hunderegister.

Husk derfor, at give Dansk Hunderegister besked om dette.
    Dansk Hunderegister
    Lyngbyvej 11, 1. sal
    2100 København Ø.

• #72   16. jan 2009 Ajjj... ved i nu hvar.... hvad i alverden kommer det sagen ved , at Victor har været ude og rejse i 3 mdr....... hunden boede der hvor den hele tiden havde boet.... nemlig hos x-kæresten....

Hvor ved i fra , om der blev spurgt til den HVER dag......næææ det ved i ikke en sk** om.

Husk at hunden ikke har nogen tidsfornemmelse... ( det skrives der ofte herinde )..... husk lige selv det når i til sommer selv skal ud og rejse... og hunden skal i pension... eller passes af familie.... .... men det er noget helt andet ... ikke ??

Der er sgu altid nogen herinde der skal overfalde folk..... man skal nok finde på noget..... og så kan man klappe sig selv på ryggen , når der er andre der holder med jer.......

Jeg synes ikke i kan være det bekendt..... manden vil bare have sin hund igen.... ville i ikke det ... hvis en pension... eller svigermor havde solgt jeres hund , mens i var på arbejde......

Bare lidt galde herfra...

Victor....... håber du får din hund tilbage... :O)

• #73   16. jan 2009 NITTIB: Lille ven hør nu her, så vidt jeg ved er en sommerferie ikke 3-4 mdr. og hvis den var så ville jeg have hunden med, det er der flere der har sagt....

Så uanset hvad ville jeg ikke komme til at stå i samme situation, så pak den der sammen!

• #74   16. jan 2009 undskyld mig, men er det ikke fuldstændig ligemeget hvad alle vi andre ville gøre, det er ikke det det handler om, hvorfor skal man altid stå skole ret herinde når man spørger efter hjælp, det var da utroligt.
    I må sku levet et sørgeligt og kedeligt liv, hvad med lige at feje for egen måtte først istedet for at feje andres

• #75   16. jan 2009 viktor

Jeg håber virkelig du for din dejlige vovse tilbage, held og lykke til..

• #76   16. jan 2009 Shawn K

Du skriver...Citat::::: NITTIB: Lille ven hør nu her, så vidt jeg ved er en sommerferie ikke 3-4 mdr. og hvis den var så ville jeg have hunden med, det er der flere der har sagt....
    ..........................................

Du er 23 år..... og skriver Lille ven til mig.... øhhh..... jeg har et barnebarn der er 4 år ældre end dig....... men der er da godt for dig at du har fået en glorie ..... jeg pudser den gerne for dig for en 10'er.......

Du skal bare huske på.. man ved ALDRIG hvad fremtiden bringer....man kan pludselig komme i den samme situation selv..... :O)

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#77   16. jan 2009 gør ik så meget,, er vant til ungerne ter sig tosset lige før sengetid. meget normalt blandt børn,

og tak lasse og nanna håber jeg også meget,

og til jer der vil tage hunden med ligemeget hvad,, så burde i slet ik eje en hund, en hund hart nogle gange bedre af, at være hjemme,,

vil da ik udsætte ham for en flyvetur derover i et lastrum og i karantæne og afligevel ikke ku se mig om dagen da jeg jo skulle noget i dagtimerne,, også skulle han bo i en lejlighed derover alene om dagen,, ej vel

det er da synd for hunden og at behandle den dårligt,

eller det er måske helt iorden at gøre sådan,, for det syns jeg bestemt ikke det er.

• #78   16. jan 2009 viktor .

Gir' dig helt ret....... men der er altid nogen herinde der brokker sig over hvad andre gør.........og som ved ALT.....og er Super-Perfekte selv...

Stakkels dem..... *GG*

• #79   16. jan 2009 Jeg ved at hvis jeg skal på en længervarende ferie så kommer hunden med, kan den ikke så skal jjeg ikke afsted,, nej godt nok kan jeg ikke se hvad fremtiden bringer, men elsker man sin hund efterlader man den ikke i så lang tid.

Viktor, nej jeg kan da godt se det er synd for hunden at sidde i et lastrum, og det er self ikke synd for den at efterlade den i 3 mdr. og den i de 3 måneder bliver solgt til et nyt hjem, og når man så kommer hjem så skal den til at flytte den igen....

Der kan forekomme ironi.

• #80   16. jan 2009 Og forresten at være på ferie ville jeg kalde af at slappe af,

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#81   16. jan 2009 det ville da også være synd hvis du sad ved pcén hele aften uden grund også din hund gerne vil ud og tisse, nu syns jeg du har siddet her ret længe UDEN pause, hvis det var mig ville jeg ha været ude 4 gange nu . men det siger jo bare lidt om hvor maget du holder af din hund.

kan slet ik forstå du kan sidde så længe ved puteren , meget underligt

• #82   16. jan 2009 Viktor: så du villle lufte din hund 4 gange på 1½ time? Hvornår skal den så have fred til at sove?

• #83   16. jan 2009 Ja jeg kan godt se det er synd at min hund også får lov til at slappe af en gang imellem, kan jo godt se at han egentlig er ved at hænge sig selv i snoren for at få min opmærksomhed, men komisk det er det da.

Specielt når det kommer fra sådan en gammel mand.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#85   16. jan 2009 hva snakker i om,, en hund sover da ikke,, den skal da bare smides i lastrummet på en flyver i 18timer også smides ind i en fremmede lejlighed alene,, ellers er det hele så meget mystisk mærligt

ej det smitter,,

• #86   16. jan 2009 Ja er det ikke utroligt at man tager på ferie hvor hunden godt kunne være med, men hov det er jo ikke ferie for man ville ikke have tid til hunden, da det egentlig ikke er ferie man er på...............

• #87   16. jan 2009 viktor .

Jaaa... du kan jo godt se , at man ikke kan spørge om hjælp til noget her på HG... uden at få på hattepulen....... der er nogen der er kommet med pæne og brugelige svar.... og jeg håber du kan finde en løsning.

Så må du se bort fra dem , der ser det som deres opgave at høvle dig ned, fordi du tillader dig at gøre noget, som overhovedet ikke vedkommer dem.... og som tråden slet ikke handler om..... :O)

• #88   16. jan 2009 NITTIB: Den her sag ville slet ikke været sket hvis han var blevet hjemme eller taget hunden med sig på "ferie"

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#89   16. jan 2009 ja det er godt nok noget mærkelig noget med det ferie,, når du faktisk ikke slappede af,, det er satme også mærkelige at jeg er chef men fejer gulv og tømmer skraldespande hver dag,, der er noget muggent ved det hele,,,

gad vide hvorfor det også hedder mdr. løn når den kun holder i 1 uge,,

• #90   16. jan 2009 viktor...loooool, kun en uge...hahahahaha

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#91   16. jan 2009 hehe derfor jeg er chef , så får jeg mdr.´s løn hver uge smiley

• #92   16. jan 2009 skal vi også ind på økonomi ligepludselig? Men uanset hvad så kunne du garenteret godt have haft hunden med, når du nu er kommet hjem og fået ny sted at bo, hvad så hvis du havde hunden, var den kommet med på arbejde?

• #93   16. jan 2009 Holdt da helt op! Man tør da næsten ikke som ny bruger oprette en tråd hvis man har brug for hjælp, hvis man skal "overfaldes" på den der måde herinde....Heldigvis ikke af alle, men godt nok mange!

Endnu engang held & lykke med det Viktor...

• #94   16. jan 2009 med en mdrs løn hver uge, har du også råd til at medbringe din hund til usa og give den en konfortabel transport derovre, samt behagelige rammer at bo i, når du er væk fra lejligheden.

Hvor der er vilje er der vej.

• #95   16. jan 2009 Shawn K, ja undskyld mig, men hvad f.... bilder du dig egentlig ind??? Manden skriver herinde fordi han er totalt knust, og søger råd så han kan få sin hund tilbage, og så høvler du ham fuldstændigt ned over noget som er sagen fuldstændigt uvedkommende... Det rager da overhovedet ikke dig hvad han gør i sit liv... Hvad skal han bruge til at DU ville gøre tingene anderledes, og at DU mener han lever heeelt forkert i forhold til sin hund??? Klap dog i hvis du intet hjælpsomt har bidrage med...

Forhelvede hvor er der mange tankeløse mennesker herinde!!!!!!!!!!!

• #96   16. jan 2009 Som jeg læser det, så var victor over i usa i forbindelse til hans virksomhed....altså en slags "byggen ovenpå" det han arbejder med herhjemme........han var ikke på ferie.....hvor havde i forstillet jer, at hunden skulle være ?...på et hotelværelse ?

Nej jeg ser sku ikke noget forgjort i, at tage afsted på efteruddannelse og lade hunden blive hjemme med x-konen.....nu skal i sku da også lige være realistiske her.....men det virker mere som om, at det er komplet ligemeget hvad victor siger, det er bare forkert uanset hvad.....jøsses.

• #97   16. jan 2009 Nanna P okay så svarer jeg uden at have ferien med inde i billedet eller jo det kommer lidt ind i billedet.

Viktor du overladte dit KÆRESTE eje til en person som du troede du kunne stole på, sådan vil skæbnen bare ikke, du har mistet din hund som du har haft så KÆRT gennem 6 år, men hvorfor skal en ældre mand lide af at din ex ikke var så (stabil) som du håbede.

Jeg vil give mange ret, hunden burde ikke blive fjernet igen, for nu har jeg hørt hvor travl en mand du er og at du tager på lange ferier, så kan ikke se hvorfor du skal hive ham væk fra et hjem hvor han muligvis har det godt nu.

Nanna P er du så tilfreds????? eller skal jeg blive helt sukkersød?

• #98   16. jan 2009 Smilende Undskyld men jeg citere lige noget som Viktor selv har skrevet "og da jeg forleden dag kom hjem fra en 3 MDR. FERIE og vil have min hund "

Han siger det var ferie....... og det var en ferie han tog fordi det gik sløvt i hans firma på denne tid og han har altid gerne ville til USA.!

• #99   16. jan 2009 Life: Har jeg absolut ingen anelse om, men regner med du har læst det hele jeg skrev i det svar og syntes derfor hunden burde blive.

• #100   16. jan 2009 shawn.......har du læst tråden ?........der står længere oppe at hunden var vant til, at komme med på job.....så det behøver du vist ikke bekymre dig om

• #101   16. jan 2009 Skal vi ikke nu lade stakkels Shawn få ret.....så får vi andre fred.... .....og tænker bare vores.... *GG*

• #103   16. jan 2009 shawn...og jeg citere:
    "jeg har mit eget firma og har altid drømt om at komme til usa og lærer noget om mit erhverv. og da min eks og jeg gik fra hinanden var aftalen at jeg flyttede og hunden blev der indtil jeg fik et ordenligt sted,"

• #104   16. jan 2009 Tja.. Kan så ikke se at Victor gør noget galt..

Han har handlet i god tro og hans hund er ikke den første der er blevet passet,over en længre periode..

Hvad med de hunde,vi tar ind privat og tilbyder nyt hjem,til ny ejer er fundet eller dem der står på internaterne.. ??

Ja føj,han er slem for at ville uddanne sig lidt mere,som i sidste ende vel er til fordel for både ham og hunden.. ??

• #105   16. jan 2009 Smilende: Jeg er blind kan ikke finde hvor han skriver hunden var vant til at komme med ham på arbejde, så vil du skrive hvor det står?

• #106   16. jan 2009 Smilende: Læste lige grunden til at han tog til USA, og undskylder meget det jeg skrev angående det. men alt i alt holder jeg stadig fast i min mening.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#107   16. jan 2009 shawn er uden for pedagoisk rækkevide sååå jaaaa, hehe sidder bare og hygger lidt,,

ja det er faktisk i forbindelse med jobbet jeg har været afsted, var skam ikke hygge ferie, men noget helt alvorligt,

og jo har haft ham med på næsten hver dag,, hele hans liv, (næsten)
    og det skal han klart igen når han kommer hjem,, mit job er også hans job,, smiley han passer på og holder mig med selskab hele dagen, han blir sur hvis han ikke kommer med på job hehe mit firma ligger på en stor grund hvor han bare kune løbe rundt og hygge sig,,

kunne aldrig finde på at lade ham være alene hjemme hver dag ,, men sådan er vi jo forskellige,,

• #108   16. jan 2009 ok denne debat udviklede sig .... øhh mærkeligt

jeg synes det er forfærdeligt at hunden bare er blevet solgt, mens den retmæssige ejer har været ude at rejse, og så er det fuldstændig ligegyldigt om han har været væk i 1 uge eller 3 mdr.
    hunden har jo desuden været i det hjem hvor den (så vidt jeg har forstået) boet i 6 år, man må gå ud fra at trådstarter, har forladt den i bedste tro om at den havde det godt og ville være der når han kom hjem.

når det så er sagt, synes jeg det er så plat at bringe alder og nedladende kommetarer ind i tråden.
    alder er ikke sjældent irrelevant for viden, iq og erfaring. plus at man faktisk risikere at ramme nogle af dem der hele tiden har talt ens sag, der er ingen grund til at skyde med spredehagl :o)

• #109   16. jan 2009 Shawn K, nej jeg er absolut ikke tilfreds, synes stadig du er dybt latterlig at høre på.. Det er jo ikke som om at han bare har efterladt hunden i en pension, han lod den blive hos sin ekskone, hvor den havde boet de sidste 6 år, du snakker så meget om hvad der er bedst for hunden, og vil nu nok have lov til at mene at hunden havde 100 gange bedre af at blive hjemme i vante omgivelser, end at den skulle slæbes med til usa, hvor den skal i karantæne og ligge i et lastrum i 18 timer, og oven i købet skulle tilbringe det meste af dagen alene et fremmed sted.

Hvis du virkelig inderst inde mener at hunden ville have bedst af at komme med til usa, ja så har jeg sgu en smule ondt af din hund.. Gad vide hvad den så ikke kan risikere at blive slæbt igennem???

• #110   16. jan 2009 scroll op til viktors indlæg kl. 19:01:44

• #111   16. jan 2009 Life: Hvis manden ikke kunne overskue det ville han nok med glæde give ham tilbage, det tror jeg da, skal da ikke sige hvad den gamle mand tænker.

• #112   16. jan 2009 Nanna P: Prøv at fatte hvad jeg siger! Jeg ville maks være væk fra min hund i 2 uger ikke mere! hvis det skulle være længere tid ville jeg have ham med ellers tog jeg ingen steder!

læs fra hvad jeg siger inden du svarer, men det har du åbenbart for travlt til.

Mit bid: Tak for det kunne se det nu.

• #113   16. jan 2009 også tak til Life

• #114   16. jan 2009 Og hvad så??? Hvad fanden kan han bruge det til??? Så vidt jeg ved skrev han ikke "Hvad synes i om at jeg har været væk fra min hund i 3 mdr, hvad ville i gøre?"

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#115   16. jan 2009 shawn og hva så om du max vil være væk i 2 uger,, hvad har det med mig at gøre?

• #116   16. jan 2009 Nanna P var så venlig at henlede til at min hund har det hårdt ligesom du gjorde tidligere fordi min hund ikke var blevet luftet 4 gange på 1½ time, og det gav jeg respons på.

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#118   17. jan 2009 shawn,, jeg er ellers sammen med min hund 24 timer i døgnet, da jeg har ham med på job,, lad os sige du har et alm job 37timer om ugen, det må vel være små 10 timer om dagen din hun sidder og venter på dig,,

så 10 timer om dagen .. 20 dage pr. mdr. 200 dage om året.. i 10-15år

hvis hund venter mest?

• #119   17. jan 2009 Syntes du sagde 37 timer om ugen og ikke 50...

Men ja jeg er ikke så priviligeret at have eget firme med egne regler, ville da ønske jeg havde, men nu er det sådan jeg er studerende, ved godt at jeg er uden for pædagoisk rækkevide, men utroligt nok er det min uddannelse nummer to jeg har gang i.... Jeg ved ikke helt hvordan det kan lade sig gøre med sådan en retarderet person som mig....

Døøøøøøh

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#120   17. jan 2009 pinky babs,

jeg kan skam også følge med ham der har hunden nu.. selvf, kan jeg det, ved sgu ik hvordan jeg selv ville reagerer, hvis det var omvendt,,

men sagen er jo han har været min hund altid også er der sket denne katastrofale hendelse og det skal altså rettes,, for jeg mener skaden er størst hvis han bliver,, er sikker på han savner sit gamle liv, er trods alt rutine en hund´s liv består af,, og det husker de,, og han levede et liv med meget rutine og kender mange mennesker og har hunde venner,,

jeg kan da spørge om vi skal på job eller besøge den og den og han ved da hvad jeg snakker om,, sådan noget er ik bare noget man siger ..nåå ok til,, fordi en anden har haft han i 3 mdr, som ikke skulle ha haft ham,

hunden har set mine 2 børn vokse op og de har lege sammen fra små.. siden hunden selv var hvalp. de ting fylder meget i en hund´s liv,, som jeg ved han savner,, og der er mange der savner ham,,

jeg betrager ham som et familiemedlem, og man svigter ikke sin familie, !

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#121   17. jan 2009 shawn du svarede aldrig på mit spørgsmål.. ?

• #122   17. jan 2009 Shawn - har du sådan lige fået lyst til at være led, ond, og enormt nedladende lige nu ?
    Du er da usmagelig at høre på sådan som du hakker, og taler til andre mennesker.. !
    Du kan da ikke på nogen måde sige til victor at det er bedst hunden er hvor den er nu, du kender ikke victor ... du kan ikke sidde og dømme mennesker sådan som du gør lige nu .
    hvis ikke du har noget bedre at sige så synes jeg slet ikke du skal kommentere indlægget her, derimod burde du sætte dig i et barneværelse, på en barnestol og skamme dig ved at kigge ind i væggen ! - For du opføre dig virkelig som et lille barn der bare vil lave ballade !
    Synes du selv det er i orden at opføre sig sådan overfor andre mennesker ?
    Hvordan ville du have det hvis det var omvendt ?

- Bliver mere og mere harm over at nogle mennesker kan finde på at opføre sig så grim !!!!

Victor - jeg har fulgt lidt med på sidelinien, og alt hvad jeg ville have sagt står her allerede en del gange..
    jeg håber du kan få din hund tilbage på en eller anden måde.. 6 år er mange år, og selvf kan din hund huske dig :o)
    KÆMP - jeg krydser fingre for at du får din hund igen ;o)

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#123   17. jan 2009 mange tak,, det er også bare rigtig rigtig hårdt at miste sin bedste ven....

• #124   17. jan 2009 Hvad er der at svare på Viktor, jo du ville nok være mere sammen med din hund end jeg ville være med min....

M&J: Sikke du kan du kommer her og fabler løs om hvordan jeg taler til folk, du er ikke et hak bedre end andre, er da så træt af jer dobbelt moralske mennesker, i kan sagten tillade jer at tale ned til andre og hiv og hej, det er da noget kun latterligt at høre på.
    Du sidder og siger jeg skal i skammekrog det ser da ud til jeg kan få selskab af både dig og Viktor.

Og Viktor, elsker din kommentar med at jeg er udenfor pædagoisk rækkevide, så hold da bøtte mand, hvis du var såååååå god så burde du ikke gå ned på en lavere niveau.

Men nej nej skal da nok respekter professoren i etik!

Ja det var så, så længe jeg kunne holde irritationen om den latterlige kommentar fra dig.

Og jeg undskylder dette svar, overfor dem der intet har med det at gøre.
    fik bare nok af deres dobbelt moralske pis som de jo godt kan fyre af!

• #125   17. jan 2009 Shawn - din måde at nedrakke andre mennesker på ER usmagelig, og så kan du sige vi er på samme niveau hvis det er det du ønsker ..
    Jeg trædder i det mindste ikke på folk der ligger ned ;o)

• #126   17. jan 2009 et var absolut heller ikke min mening til at starte med, men når folk pisser på mig eller taler nedladende til folk så bliver jeg ondskabsfuld.

Og nedrakke folk stop da lige der, jeg rakker ikke ned på folk hvis jeg selv skal sige det...

• #127   17. jan 2009 Men nu vil jeg hoppe i seng, håber du finder den bedste løsning for hunden så den ikke ender som kastebold.

• #129   17. jan 2009 Hold da op tråden har udviklet sig til en dum side...helt ærligt, det kan sgu da være lige meget om manden har været på ferie i 1 uge eller 3 mdr. Hunden har jo været(indtil den blev solgt) der, hvor den altid har været, så den led da ingen overlast, og desuden er det ikke alle flyselskaber, der flyver med hunde på denne årstid, fordi det simpelthen er for koldt, vel er der varme i lastrummet, men altså ikke nok. Så det er ikke engang sikkert at han kunne have fået den med....endnu værre er det ikke sikkert at hvis han havde taget den med, så ville han måske være nød til at efterlade den...det er trods alt værre end at den er blevet efterladt i sit "barndomshjem". Nu må i altså lige styre jer lidt.

Som sagt håber jeg virkelig at du får din hund igen Viktor, det er du i din fulde ret til.......

• #130   17. jan 2009 Viktor

Godmorgen, selv om det ikke har været en rar aftan i går, så håber jeg stadig du får din vuffer hjem, kan du ikke skrive til mig når der er nyt...
    krydser stadig fingre for dig...

• #131   17. jan 2009 Jeg krydser os stadig fingre, venter spændt på opdatering.
    Du skal have din bedste ven hjem igen, jeg havde satme os kæmpet for min hund,
    Held og lykke herfra smiley

• #132   17. jan 2009 Kan slet ikke forstå at folk kan være så ubehagelige herinde.. det er jo nærmest direkte ulækkert at læse denne tråd igennem.. øv...

Håber virkelig du får ham igen.. for selvfølgelig skal din dreng være hos dig...!

Held og lykke med det smiley

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#133   19. jan 2009 mange tak for jeres medfølelse,

jeg er desværre nødt til at gå rettens vej, for at få min vovse hjem.
    så der går jo sin tid, ved stadig ikke hvad der præcis kommer til at ske og hvor lang tid der kan gå .

mvh

• #134   19. jan 2009 Held og lykke endnu en gang, det bliver en laaang kamp, håber du vinder den.

Spørger ligsom Britte, giver du tilbagemelding når sagen er afgjort ?

• #135   19. jan 2009 Held og lykke med det...håber du får hunden hjem igen....

• viktor .
    viktor . Tilmeldt:
    jan 2009

#136   19. jan 2009 ja selvf, skal nok opdatere lige så snart der er nyt i sagen.

Kommentér på:
Hvordan får jeg min hund tilbage???

Annonce