25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Rottweiler - speciel opdragelse?? {{forumTopicSubject}}
Hey..
Jeg har en "veninde", som har en rottweiler jeg ofte går turer med. Hun har vist aldrig haft hund før, det ligner det ihvert fald ikke.
Rottweileren Loge er omkring et halvt år nu.
Jeg gider ikke lige forklare hele vores samtalen, så korter den lige ned til det, som det handler om..
Men altså.. Vi stod og snakkede og jeg spugte, hvorfor hun ikke havde meldt ham til træning hernede i byen, for hun havde meldt afbud det andet sted hun skulle have været. Og så sagde hun, at han kunne ikke gå til træning med almindelige hunde, for han skulle have en hård opdragelse, en anden end almindelige hunde. Og så flasher det lige for mig, hvor jeg ser tilbage på de få gange, hvor jeg har set hende gå tur med ham, hvor hun har råbt og skreget ham ind i hovedet og hiver og flår i ham, selvom han ikke rigtig trækker. Men det er åbenbart nok.. Og.. Ja.. Det er nok, hvad hun forbinder med "hård". Nå, men altså, hvis ikke han fik den hårde opdragelse, ville han blive en bidsk hund, når han blev ældre.
Personligt har jeg aldrig hørt om, at rottweilere skulle have hård opdragelse og anderledens end alle andre.
Så det kunne jeg da godt tænke mig, at vide..
Skal de virkelig det??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Har set flere teenager rottweilere, der vil prøve at tage magten, så man skal have lederskabet/hirakiet på plads fra starten af, men igen det kan man sagtens gøre, uden at man er hård.
Mener ikke at hård træning gavner noget
sep 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 40
Stakkels hund !!!!
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
mar 2008
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
ja nu har jeg kun haft rotter og ingen af mine har været agrasive.
synes ikke de kræver anderledes opdragelse end andre hunde .
en Rottweiler skal have masser af kærlighed som andre
og som rotterne siger . man skal være konsekvens . et nej er et nej .
men sådan er det også med andre .
og med rotter er det vigtig at man viser den hvem der bestemmer og hvem der er føren . eller tager den magten fra dig ..
og især vigtig er det at gå til træning med hunden ..
så måske lidt mere hård i opdragelsen ja . men slet ikke på den måde du beskriver din veninde måde at opdrage hunden på . der kan jeg kun sige at det ender med at hunden endag siger fra og så kan det ende galt ..
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 85
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
man trenger ikke å bruke hård hånd med en rottweiler... ikke det jeg har erfaret... de trænger masse kærlighed , træning/ aktivering og en ejer som er en leder/ bestemt....
har ikke haft nogen magt kampe med mine 2 hunder.
de har brug for samme træning som alle andre hunder...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
hvis hun ikke vil nogen form for træning, og allerede nu ikke kan klare den, jamen så et ½ år mere, så er hunden væk...
forstår ikke man skal ødelægge så god en hund fordi man er for stædig...
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Dumme trænere der ikke har sagt,at de ikke kunne det og dumme mig,at jeg ikke vidste det,efter så mange år med racen..
Ironi kan forkomme..
Måske denne pige skulle læse tråden..
Hun smadrer den hvalp
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
Vi er også rotte-ejere og går til træning og det er en nydelse for både hund og ejer. Hvis man ikke gider sådan noget skal man ikke anskaffe sig en "brugshund" !!
Man skal være konsekvent i sin hundeopdragelse, det gælder for alle racer, men det betyder ikke skrigen og råben.
Prøv evt at forære din veninde en bog om rottweilere så hun kan læse lidt om racen og dennes behov og psyke.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Jeg vil da nok tro at en rottweiler kræver at man er konsekvent og bestemt og det vil nogen måske beskrive som hård.
Men nej, en rottweiler skal da, ligesom alle andre hunde, ikke råbes af, flåes i osv -hvorfor skulle den det, den er vel ikke døv...
mar 2008
Det er nemlig det, at hun selv synes, at det går godt.
Eller.. Hun er irriteret på den det meste af tiden, men hun tror, at det er det rigtige, at gøre.. altså at den med tiden vil forstå det.
Og lige som du siger er hun personlig meget stædig og kun hendes meninger tæller....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Man må da osse på et tidspunkt indse at det man gør ikke virker, og så skifte kurs, når man nu kan se at hunden ikke opfører sig pænere eller bliver mere lydig af det man gør.
mar 2008
Jeg bryder mig slet ikke om det. ;s
Men altså.. Tja.. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kan gøre andet, end at være klar til, at gribe ham, hvis de ikke gider ham mere, eller det går helt galt.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
Nej, for pokker..jeg mener at ALLE hvalpe bør gå til hvalpemotivation/træning. Her mener jeg alle racer, både brugshunde og selskabshunde.
Jeg skriver også at hvis hun SLET ikke vil lave noget form for træning med hunden, hellere ikke senere var det ikke sagen med en brugshund.
mvh vanja
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
Rottweiler - speciel opdragelse??