{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Alm. hundelidelser.... FIF {{forumTopicSubject}}

Har et FIF til os hunde ejer. Må jeg råde jer til at købe en bog der er skrevet af dyrlæge Bille Ruwald (prøv at google ham) Det er en bog om alm hundelidelser, som øjn/blærebetændelse alle de ikke kritiske ting. Som man selv kan behandle. I denne bog beskriver han symptomer, og hvad man skal obs hos sin hund. Derefter hvordan man behandler. Og der er meget håndkøbs medicin til mennesker som er lige så godt til hunde. Han beskriver også mængterne af medicin, hunden skal ha.
Han beskriver også mere kritiske ting. Hvad men skal obs hos hunden, det kan være en god hjælp til dyrlægen, når hunden skal undersøges og behandles. Her kan man virkelig sparre penge.. Man skal naturlig vis være sikker på, at det er dét hunden fejler,- inden man går i gang, er man itvivl og hundens lidelser skal man altid kontakte en dyrlæge. Men for mig er det beskrevet virkelig godt, ik til at tage fejl af..

Håber I kan bruge den, bogen hedder HUND KEND DIN KROP

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alm. hundelidelser.... FIF
  • #2   12. jan 2009 Har den.........En bibel at have når man har hund :o)

• #3   12. jan 2009 Ja den er guld værd

• #4   12. jan 2009 Ninna, jeg har den bog, og er rigtig glad for den. Men jeg kunne aldrig drømme om at bruge den i stedet for et dyrlægebesøg.

Den er blandt andet skrevet til tjenestefolk og til Siriuspatruljen og de typer selvbehandling, han beskriver, at i høj grad til situationer, hvor man ikke kan komme til en dyrlæge.

Det er en indføring i almindelige hundesygdomme og tilstande, men en selvhjælpsbog til ikke-dyrlæger mener jeg slet slet ikke det er.

Jeg vil rigtig gerne anbefale bogen - men jeg vil stadig anbefale, at man går til en dyrlæge, hvis ens hund har nogen symptomer.

• #5   12. jan 2009 Det gør jeg, bruger den unden at han kigger på hunden først. Men har er altid indover pr tlf. Bille er nemlig dyrlæge til min hunni. Fantastisk dyrlæge..!!!!!

• #6   12. jan 2009 Ja, han er dygtig, det er der ingen tvivl om.

Men hans bog kan ikke stå alene - heller ikke til almindelige sygdomme ;o)

• #7   12. jan 2009 Man skal jo ikke jo ikke bruge hunden som et forsøgsdyr. selv om der står mange god og nytte ting i bogen.

Bogen skal bruges som et godt råd, og så kontakte sin dyrlæge. men skal ikke begynde på noget selv, men lad fagfolk om det.

• #8   12. jan 2009 Mener nu ikke at skylde forhuden er noget man behøver at tage til dyrlægen med, Samt andre fif

• #9   12. jan 2009 Jeg bruger også Bille når han er på djævleøen.

Men er enig med CH........Det er absolut ingen erstatning for dyrlægebesøg.

• #10   12. jan 2009 Ninna, jo det er det første gang, man skal gøre det.

Den gang, hvor man opdager noget er skævt, og man skal finde ud af, om det er almindelig forhudsskylning der skal til eller andet.

Derefter kan man klare det meste selv medmindre er opstår forandring.

• #12   12. jan 2009 Mette, den finder du også på hans hjemmeside ;o)

Det lille uddrag fra teksten er lidt relevant for min pointe:

"Det er ikke meningen, at man skal gå rundt og lege dyrlæge med denne bog i hånden, men er nærmere ment som en orientering til hundeføreren. Endvidere som hjælp i nødstilfælde, hvor det er umuligt at tilkalde en dyrlæge eller anden ekspert for at kunne hjælpe sin hund. Det er kun del 2, der er gengivet. I dette uddrag er tillige visse "specielle" dele udeladt. Der henvises her til originalen.

Kun en rask hund kan yde sit bedste. Det er derfor af stor vigtighed, at du sætter dig grundigt ind i din hunds ve og vel. Dette gælder både psykisk og fysisk."

• #13   12. jan 2009 CH- vil du være sød at læse det jeg har skrevet, Jeg skriver at man skal være helt sikker inden man går i gang. Er man ikke det skal man kontakte en dyrlæge naturlig vis. Og her taler jeg ikke om kritiske ting, man selv kan gører. Jeg er godt klar over at vis det er gul/grøn omkring forhunden, er det nok ikke noget jeg selv kan klare, og vil søge dyrlæge, men er det bare fordi det er lidt snasket vil jeg sgu ikke tage til dyrlæge, fordi jeg ikke ønsker små gule pletter i mit hus... Man SKAL VÆRE SIKKER.

• #14   12. jan 2009 Jeg har endnu engang læst, hvad du har skrevet - nemlig, at man kan spare penge ved hjælp af hans bog, på almindelige sygdomme som eksempelvis øjenbetændelser.

Jeg er uenig i, at det er en god ide, og jeg tror heller ikke, det er Billes hensigt med bogen.
    Husk på, når du skriver her, så skriver du ikke kun til den erfarne hundeejer.

• #15   12. jan 2009 Det er jeg klar over, derfor, gjore jeg mig umage med at sktive at vis man ikke er 100 % sikker skal man pille snitterne. Men det kræver at man erfaren hunde ejer så. Det kan også være det er forkert af mig, jeg er nok også mere sikker på min kunne, da jeg i det daglige er sygeplejeske. Ta ik fejl, jeg ved godt jeg på INGEN måde er dyrlæge. Men det giver mig nogle fordele, feks obs af forskellige ting, urin farve, Er det snask eller en betændelse.. Ved ikke om det er til at forså, man blive jo så nemt misforstået på skrift..

• #16   12. jan 2009 Ninna, jeg er ganske enig med dig i, at ens egne forudsætninger er hamrende vigtigte i denne forbindelsen.

Jeg opponerer slet slet ikke mod reklamen for bogen, for den synes jeg også er rigtig godt.
    Men jeg er ked af, at du skriver at man kan bruge den til at spare penge på almindelige lidelser - for mig er det et galt signal at sende. Og jeg tror egentlig heller ikke, det er det, Bille ønsker.. du kan jo spørge ham næste gang din vej ligger forbi :o)))))

• #17   12. jan 2009 Jeg skriver ikke just efter den danske retskrivningsordbog i dag, håber I tilgiver mig :o)))))

• #18   12. jan 2009 Vis du har Bill som dyrlæge, (ved ikke om du har) men så siger han altid at man bare skal ringe til Onkel Bille, da det er for dyrt at komme med ting der kan klares over telefonen... Ikke at dette er en sove pude.. Du er tilgivet.. Jeg staver også som de blinde slogs

• #19   12. jan 2009 Det må famøse famse janie også ha hørt..

• #20   12. jan 2009 Ninna, at have telefonkontakt er jo også kontakt ;o)

Det er ikke det, du skriver i dit første indlæg ;o)

Det kan godt være, det ikke er det, du mener, men det er den anbefaling, du kommer til at lave.
    At hvis man selv føler, man ved, hvad hunden fejler, så er der en vejledning til, hvordan man selv kan behandle hunden for almindelige lidelser, så man slipper lidt billigere ;o)

• #21   12. jan 2009 Det skriver jeg, som svar til dig at jeg gør.. den første gang du skriver

• #22   12. jan 2009 At han er med over pr tlf. men ok du har lige skrevet det jeg mener... Hmm formulerer mig vis heler ikke særlig godt smiler

• #23   12. jan 2009 Hahaha - så er vi nået så langt :o))))

Hvis det er dette du mener: "At hvis man selv føler, man ved, hvad hunden fejler, så er der en vejledning til, hvordan man selv kan behandle hunden for almindelige lidelser, så man slipper lidt billigere", Så må jeg have forstået dit indlæg korrekt.

Det er nemlig præcis det, jeg synes er en lidt skidt anbefaling ;o)

At man selv føler man ved, hvad hunden fejler er bestemt ikke ensbetydende med, at det er det, den gør. Jeg mener ikke, man selv skal stille diagnoser - heller ikke de almindelige - det er en dyrlæges opgave.

:o)

• #24   12. jan 2009 Aaaaaaaaaaaarrrrrhhh..

Ikke føler, men er sikker....

• #25   12. jan 2009 Ninna, hvordan kan man som ikke-uddannet være sikker?

Tænk bredt - ikke som sygeplejerske eller ejer til hund nummer 5 :o)))

(I know, jeg går i detaljer nu - men min frygt er virkelig, at der er en der køber denne bog og sparer på dyrlægebesøgene ;o) )

• #26   12. jan 2009 Gir over og efter... Men kan aldrig væbne sig mod idioter, de er der, med og uden bogen!!! Men køb bogen,- læse den og res til dyrlæge. MIT NYE FIF smiler

• #27   12. jan 2009 *GG*

Fantastisk FIF :o)))))))

• #28   12. jan 2009 Tak tror det bliver et hit *GG*

• #29   12. jan 2009 Garanteret :o))))))

Kommentér på:
Alm. hundelidelser.... FIF

Annonce