{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Alice B
Alice B
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 64

Hvorfor bider hun? {{forumTopicSubject}}

Kære brugere..

Nu er jeg godt frustreret over at jeg ikke ved hvorfor min hund gør følgende, og hvordan jeg skal reagere:

Jeg har en engelsk bulldog på næsten 1,5 år. Når vi møder andre hunde (oftest større end hende eller samme str.) lægger hun ørene helt tilbage når de hilser og kort efter styrter hun rundt efter den anden hund (ligner leg) så laver hun legebuk eller dækker helt, og så bagefter bider hun efter den anden hund? evt. samtidig med at hun bukker.. Jeg forstår ikke hvorfor hun skal bide efter dem og hvorfor hun gør dette?

Ved heller ikke hvad jeg skal forklare til ejerne, da de jo oftest tror at hun vil gøre skade, hvilket jeg ikke ved om hun er ude på..

Håber i har nogle bud på hvad det betyder og hvad jeg kan gøre..

Mvh. Alice

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bider hun?
  • #1   9. jan 2009 Det lyder til hun leger med dem..

når hunde lægger ørene tilbage kan det sagtnes være et regn på venlighed smiley Det kommer an på resten af kroppens holdning

• #2   9. jan 2009 Hvis man ser på, hvordan hvalpe leger med hinanden, så synes jeg det svarer fuldstændig til din beskrivelse.

De napper hinanden, for at sætte gang i gaden - de gør det også med os mennesker, hvis vi ikke er gode til at få det modsatte indlært ;o)

• #3   9. jan 2009 Jeg skal jo ikke kunne sige om det er det samme men vores frida gør det samme, dog kun overfor hanhunde. Hun bukker forbenene, strækker bagbenene og napper efter den anden hund. Hun gør det kun for at piske en lege stemning igang.

• #4   9. jan 2009 jeg syndes os det lyder til leg sådan gør tulle når hun leger med andre mopse de løber rundt efter hinanden og bider i hinanden alle steder os i læberne tihii..

men de gør det kun i leg det ikk vildt,, hun har en gang leget med en mops hvor det blev alvor den knurrede og så bed de helt vildt så der måtte vi gribe ind... så man kan tydeligt se og høre forskel på leg og "kamp"..

• #5   9. jan 2009 Min Engelske bulldog gør nøjagtig det samme....
    -men de bider jo ikke til, de napper kun, og det er for at lege....

• #6   9. jan 2009 Jannie H
    - det lyder som leg smiley

fx har min hund ørene tilbage på mit profil billed, det er ikek fordi hun er sur, men hun udviser venlighed, og vil samtidigt genre have jeg leger sammen med hende og pinden smiley

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#7   9. jan 2009 Synes måske bare at hun ser utryg ud når hun tager ørene tilbage, efter hvad jeg har læst.. resten af kroppen er helt stiv i det og der står hun bum stille indtil hun fiser rundt om den anden hund.. Men jeg ved det ikke?

Men burde hun ikke være over det der hvalpede noget hvor man napper efter andre hunde.. Hun har gjort det helt fra hun var hvalp og indtil nu.

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#8   9. jan 2009 Eva C: Nåh din eb gør det samme? hvad siger hundeejerne til det?

• #9   9. jan 2009 Nu er det ofte store hunde hun leget med, og det har hun gjort siden hun var hvalp.
    Hendes yndlings lege ven er en Grosser, og hans ejer syntes bare det er imponerende at den lille tykke buller har energi til at jerne rundt efter ham den store. til gengæls er han helt savlet til omkring halsen og i hængegufferne.

De hundeejere jeg mødes med kan godt se at det er leg, for de har set hende gøre sådan siden hun var helt lille....
    -De syntes faktisk mest hun er sjov at se...

• #10   9. jan 2009 Hører ofte om EBér der netop leger på den måde. - Kender også en pragtfuld han EB der gør nøjagtig det samme...... også på gæsterne der kommer i dens hjem.

• #11   9. jan 2009 Alice B - Det kan det også være, men i den sammenhæng du beskriver lyder det som vnelighed, og det hun står stille kan min også finde på for i næste sekund at fræse af sted.. "fang mig fang mig" smiley

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#12   9. jan 2009 Okay:)
    Jeg ville da også mene at hvis de andre hunde ser det som en trussel ville de sige fra overfor hende eller gå deres vej.. Jeg mener hvis de stadig gider hende selv om hun bider efter dem så må hundene da ikke opfatte det som aggresion?

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#13   9. jan 2009 Okay det er jeg glad for at høre.. Troede bare at det var min buller der var en dum k.ll... smiley

• #14   9. jan 2009 Alice B - Jeg er sikker på de nok skal sige fra, og det er kun godt hvis de gør.. hunde har nemlig også brug for at blive opdraget af andre hudne, ellers aner de jo ikke hvad der er rigtig og forkert når man hilser på smiley

Det kan være de andre hunde bare lege napper igen.. Især hvis de har samme alder smiley

• #15   9. jan 2009 Den hvalpeadfærd kan en hund godt have hele livet - jeg ville vælge at smile ad det.
    Det er skægt at se på en fjollet hund.

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#16   9. jan 2009 Okay.. så vil jeg bare sige til dem jeg møder at hun bare er hvalpefjollet og napper når hun leger. Så de ikke bliver bange som de tidligere er blevet..

• #17   9. jan 2009 Alice, du har jo selv været i tvivl om, hvad det var, der skete, når hun gjorde det - og dermed har du også sendt nogle signaler, som andre mennesker har læst.

Hvis du smiler og er glad, griner af dem og kommenterer hvalpelegen, så vil de selvfølgelig også opfatte det anderledes.

Det hun gør er fuldstændig almindeligt, og rigtig mange hunde gør det - nogengange går det bare så stærkt, at vi ikke når at se det. Det budskab må du jo sprede ud til dem, der ikke forstår, hvad din hund har gang i ;o)

• #18   9. jan 2009 Hehee - det var egentlig en lang måde at sige : JA, det var en god ide på :o)))))

• #19   9. jan 2009 faktisk mødte jeg en ung fyr med hans hund jeg ved ikk om det var en ren fransk bulldog den var lidt lille nemlig, men sådan noget lig, og lidt større end tulle og det var os en pige så de fik lov at lege dog var de begge i snor hans hun var extra vild og glad, Tulle lod hende snude og stak halen mellem benene og ørene det tilbage hun kan tihi.. og så lidt utilpas ud 2 sec efter løb hun rundt efter den anden og nappede i den..

Jeg er stadig HELT sikker på de virkelig hyggede sig, og ja jeg tror ikk nogen ville syndes tulle virker farlig for jeg snakker til hende og siger fx, nej hvor er hun sød tulle, var det godt du ku finde en at lege med osv.. og står og smiler af hvor sjov hun ser ud for hun er mere hvalpe vild end mange andre omkring hendes alder det så sødt. og hun nyder at lege med alle hunde i alle størrelser hun frygter ingen og napper i dem alle..

Kommentér på:
Hvorfor bider hun?

Annonce