{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor gamle var jeres hunde?
  • #1   5. jan 2009 Qimmit blev renlig med det samme - tror kun han tissede indenfor to gange, og vi fik ham, da han var 10 uger. Jeg syntes Aqui var længe om det, men han var renlig omkring 12-14 ugers alderen.

Det skal tilføjes at vi har hundelem, så vores hvalpe aldrig har skulle "holde sig". Det betyder at det går meget meget hurtigere med renligheden.

• #2   5. jan 2009 De var i store træk renlige ved ca ½ års alderen, men hvor der stadig kunne komme et uheld i ny og næ....

• #3   5. jan 2009 Basse var imellem 10 og 12 uger før han var renlig

• #4   5. jan 2009 Min den første var renlig da han var 13 uger - vi fik ham ti uger gammel. Den anden var renlig da han var 6 mdr.

Metoden vi brugte var den samme.

• #5   5. jan 2009 Okay. Min hund er snart 5 måneder. -Og stadig ikke renlig. Nogen gange er han rigtig god til at gø når han skal det store. men det er som om det kommer og går lidt for andre gange gør han det ikke. Men det med at tisse gør han hele tiden indenfor:(

• #6   5. jan 2009 Min var renlig fra opdrætteren. 8 uger gammel!

Det var ikke lige hvad jeg havde forventet. Min gamle hund var ca. 4 mdr.

• #7   5. jan 2009 ÅRRRH JAA - Gitte, det er SNYYYD ;o)

*GG*

• #8   5. jan 2009 Tja.. Kan jo kun takke opdrætteren for det gode arbejde. :o)

• #9   5. jan 2009 Gitte: Hvor er du heldig:) hehe det er surt arbejde stadig at skulle tørre op efter ham. men han skal nok lære det ( forhåbenligt snart )

Kunne i mærke at jeres hunde blev bedre? f.eks ved at de gøede når de skulle noget? eller? kom det bare fra den ene dag til den anden?

• #10   5. jan 2009 min blev først enlig da hun var 9 mdr... Jeg tror måske ikke vi "trænede" det på en rigtig måde, plus at vi bor på 4. sal, jeg tror altså at det gjorde det sværere for hende at forbinde udenfor med tisning da det tog lidt tid at få hende ned... men da hun endelig blev renlig skete det nærmest fra den ene dag til den anden smiley

• #11   5. jan 2009

mellem 4-8 uger . shibaen er nok en af de renligste hunde , jeg har hvalpe nu og de er 6 uger i dag og er renlige. omkring 3-4 ugers alderen sætter jeg en bakker ind med katte grus og derpå lapper de hurtigt der op.tæven i hvalpe kuldet var 3 uger og en dag der hun gik i første gang.

• #12   5. jan 2009 Jeg bor på 2. sal. Men sys stadig det kan være svært at nå ned med ham når han giver tegn til at skulle noget. Nogen gange når jeg slet ikke at se at han skal noget.
    Men i perioder gør han når han skal prutte.

• #13   5. jan 2009 altså de hvalpe mine svigerforældre beholder er renlige.. de er 16 uger ca... skal så også lige siges at de har været igang med renlighedstræning siden de var 4 uger...

min den bette var 7 -8 måneder... så han var langsom til det..

• #14   5. jan 2009 Hmmm.... Gitte, det er noget værre noget, for opdrætteren er jo den samme :o)))))))

(Ser vi dig til træning i morgen?)

• #15   5. jan 2009 Jeg var rigtig heldig. Jeg tror, at det var en kombination af opdrætterens arbejde og dét, at jeg havde 6 ugers ferie til at "være over ham" hele tiden. Han søgte selv mod døren og peb.
    Jeg havde nok ikke været så heldig med det, hvis jeg havde haft et fuldtidsjob at passe også.

• #16   5. jan 2009 ca 6 mdr

• #17   5. jan 2009 tror I ikke at renlighed har noget at gøre med hvilken årstid hvalpen er født? Altså om opdrætteren har haft dem udenfor meget pga varmere vejr? smiley

• #18   5. jan 2009 Jeg oplever, at mine hvalpe er født renlige. Forstået på den måde at de søger væk fra hvor de ligger, når de skal tisse, så kommer hele banden uden for fra de er ca.4 uger.... Men deres blære er jo meget lille, så mens jeg er på arbejdet så kan en hvalp ikke holde sig de 9 timer den er alene hjemme før den er 5-6 måneder... Så ligger der en tår og nogen gange også aff. til jeg kommer hjem.

• #19   5. jan 2009 CH.

Forklaringen er måske som beskrevet? :o)

Jeps, vi kommer til træning. Er ved at have styr på det igen, så nu må det være hundebassens tid. Håber vi kan huske noget! (Meeen ellers er jeg ganske sikker på, at der nok skal være nogen til at banke mig i hovedet) *GG*

• #20   5. jan 2009 Vores hund var født i august, og jeg var hjemmegående - har faktisk været det hele hans liv.

Jeg har ingen anelse om, hvad dulen det er, der gør forskellen - når Gitte og jeg har samme opdrætter (med lidt variation i adresse godt nok), begge har været hjemme men alligevel er der 4 måneders forskel. Det er lidt pudsigt.
    Hundene er i familie, men ikke halvsøskende. (De er fætre).

Gitte, hvornår var det jeres blev født? Det var da også i sommerhalvåret, så vidt jeg husker?

• #21   5. jan 2009 JEP, Banke i hovedet, DET kan vi *GG*

(Tror nu nok, det skal gå :o))) )

• #22   5. jan 2009 Ch - Ja, det er da lidt mystisk så? Han blev født i april.
    Måske jeg har været for "overpylret" og været ude med ham hver gang der var det mindste tegn? Men det er der nok mange der er..

• #23   5. jan 2009 DET er i gode til. ;o)

Det manglede da også bare..

• #24   5. jan 2009 Jeg tænker at det sagtens kan have noget at gøre med årtiden hvalpen er født på. Noa er født 30. juni og havde mulighed for at være udenfor hele dagen.
    Det kunne bestemt godt mærkes at han var vant til at være udenfor hele tiden for når han skulle tisse så satte han sig blot og tissede.
    Vi skyndte os ud i haven med ham, når han havde leget, spist og sovet, men alligevel gik det galt.
    Han begyndte dog at søge mod døren, når han skulle tisse og var 100% renlig som 4.½ mdr

• #25   5. jan 2009 jeg forstår ikke at der ikke er nogen som har rådet dig til at træne renlighed med ham, Ludvig vores hund var først renlig da han var 20-22 uger, men det var pga diarre.

Tag han ud hver anden time til at starte med og stå ved ham til han tisser og ros ham meget.... og gå ind igen. og efterhånden som det bliver bedre lader du der gå lidt længere tid mellem tisseturene... men husk han skal have et tissested hvor han er tryg evt. et fast hjørne i haven!!!

Bare et råd vi fik da han var lille....

• #26   5. jan 2009 Min 6 mdr. gamle tæve er endnu ikke helt renlig - har uheld om natten.

• #27   5. jan 2009 ja måske om natten men hun skriver jo at det er hele tiden, så er 5 mdr. ret gammelt... syntes jeg...

• #28   5. jan 2009

ikke med en shiba er års tiden noge der holder dem til bage.de de skal bare have muligheden, samme med en Gris den skider heller ik hvor den sover hvis den får muligehenden .... gør i smiley

• #30   5. jan 2009 Nu var det mere ment som at om vinteren har opdrætteren måske ikke hundene ude lige så meget som om sommeren... Og at de måske lærer hurtigere at det altså er udenfor det foregår... smiley

• #31   5. jan 2009 Vores boxer var stort set renlig da vi hentede hende som 8 uger.

Hun var fra et forårskuld og da foråret havde været mildt, var hvalpene vant til at være tit og ofte ude i opdrætters have.

Vores lille nye franske (dejlige) bullog på godt 1o uger ved skam godt, at der bliver sat pris - og godbid - på de ting han laver ude i vores have, men vejret er jo pt ikke lige til at være for lang tid ude i for sådan en bette ting :-), så det smutter da engang imellem indendøre.

Om natten sover han i "smørhullet" og vi tager ham så op et par gange i løbet af natten og sætter ham ud på badeværelsesgulvet - den HAR han fattet - ud med hvad der skal ud og tilbage i smørhullet igen smiley

• #32   5. jan 2009 hold da op vores bette var UDE min. 2 gange hver nat i meget lang tid, vil heller tage slæbet mens de er små så de ikke går og tisser ude ¨på badeværelset eller bare indendøre... det var hårdt og koldt for vi fik ham 14/9 - 07 så det var vinter... men nu gør han ALDRIG inde...

• #33   5. jan 2009 Lia var stort set renlig da hun var 4 mdr. gammel og de sidste 3 uger inden da var der meget få uheld. Det med selv at sige til kom også automatisk. Det skal så siges, at når min kusine og dennes mand er på besøg, så bliver Lia simpelthen stadigvæk så hvalpeglad og overgearet, at hun godt kan finde på at tisse (rigtig tissen, ikke bare glædesdryp) indendøre og hun er nu 9 mdr. gammel.

Min første hund, Aqui, var helt renlig da hun var 10 uger gammel.

Hvis du ikke gør det allerede, så vil jeg foreslå dig at du sætter dig ned og skriver ned hvor lang tid han kan holde sig mellem hver tisse- og afføringstur. Så kan du bedre være på forkant med hvornår han skal ud. Aqui gjorde tydelig tegn til hvornår hun skulle, mens Lia havde et meget mere diskret kropssprog, især mht. til tisseriet, så der var mine tisseskemaer helt uundværlige, især fordi hun nok havde verdens mindste blære og ikke kunne holde sig mere end 1 time ad gangen de første måneder vi havde hende.

Og så er der ligesom ved børn forskel fra hvalp til hvalp. Nogle er hurtige og andre skal have lidt længere tid.

• #34   5. jan 2009 Kia var så godt som renlig da hun var 12 uger. Der skete uheld når jeg var på arbejde da hun ikke kunne forventes at holde sig og når hun var meget glad kunne hun heller ikke holde på vandet, men ellers var hun renlig.

Hun var 100% renlig da hun var 6 mdr. :o)

• #36   5. jan 2009 Lisbeth H: Nu var det ikke sådan at vi ikke gad gå ud med ham om natten smiley

Vi fik ham d. 18. december 2008 og der var der vinter om natten smiley - vi valgte haven fra om natten - synes oplevelserne derude skulle være sjove & spændende og ikke noget han skulle sættes ud i et par gange om natten i mørke og frysevejr smiley

• #37   5. jan 2009 Inge S: hver sin smag... vil bare under ingen omstændigheder lege ham at det er ok at tisse eller lave indendøre...

• #38   5. jan 2009 Det lyder som dobbelt arbejde i mine ører - først lære ham at tisse på badeværelset og bagefter ude. Det er da lettere at bare gå den direkte vej, komfortabelt eller ej.

• #39   5. jan 2009 Chivas og Gaia var 100% renlige da de var mellem 3-5 mdr. Gaia var lidt hurtiger renlig, hun er født i Maj og ud af et kuld på kun 3 hvalp, hvor i mod Chivas er ud af et kuld på 11 hvalpe, han er født 2. marts.

Jeg har selv lige haft et kuld på 5 hvalpe, født d. 20 september, da det regnede temmelig meget da de skulle til og udenfor første gang var de 5 uger gamle inden jeg havde dem ude for første gang, jeg sendte dem herfra da de var 9 uger gamle og meldingerne fra hvalpekøberne har været meget positive, alle 5 hvalpe var næsten 100% renlige da de kom herfra og det var da også meget begrænset hvad der var af 'uheld' fra de små i den sidste én til to uger de var her inden de kom i deres nye hjem.. :o)

• #40   5. jan 2009 min hvalp er 4 1/2 månede og han siger til om natten når han vil ud men er ikke helt renlig om dagen endnu og siger ikke til om dagen heller vilket er meget irreterne håber snart han er renlig.

Kommentér på:
Hvor gamle var jeres hunde?

Annonce