3.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Anja N
Anja N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kalkchok!! Kalkchok!!

Jeg har en lille papillion som igår gik i kalkchok, fordi hendes hvalpe har tappet hende for kalk når de har drukket mælk... Jeg vågnede ved at hun lå i kramper udenfor min soveværelsesdør kl kvart i otte om morgenen... Tungen hang ud af munden på hende og hun var rigtig dårlig.. Jeg ringede omgående til dyrlægen og vi skulle derop med det samme... Vi kørte hurtig og var der kort tid efter.. Dyrlægen sagde at hun bare skulle have noget kalkindsprøtning og det gav han hende så... Hun begyndte dog ikk at slappe af og han gav hende derfor mere... og mere... og mere...
Efter flere kalkindsprøjtninger, vitaminer, antibiotika og div... to timer senere, kørte vi hjem.. jeg synes dog hun blev mere og mere dårlig og ringede derfor dyrlægen op på ny.. Han sagde at hun sikkert bare skulle have noget mere kalk men at jeg skulle ringe til deres samarbejdende dyrlæge, for han kunne ikk skaffe mere pga det var weekend og apoteket kunne derfor ikk sende mere til ham.. Jeg ringede til den anden dyrlæge og forklarede ham situationen, hvorefter han sagde at han først var tilbage på sin klinik halvanden time efter og det kunne jeg ikk vente på, sagde han, for det her havde absolut ikk noget med kalkmangel at gøre, men derimod en voldsom overdosering af kalk!! Jeg ringede til en tredje dyrlæge, som bad mig komme med hende med det samme! Hun var på det tidspunkt slet ikk i stand til at gå selv og måtte indlægges og observeres hele tiden...
Min lille hund ligger nu på dyrehosptalet og dyrlægen siger at de næste dage er afgørende... Hun har fået taget blodprøver og de viser at hun har taget skade på lever og nyrer.. Hun er stadig dårlig og jeg kan bare ikk gøre noget for at hjælpe hende!! Hun måtte få max 20 ml og han har givet hende 50!
Hun ligger nu der med sine små hvalpe og jeg savner hende bare SÅ meget og jeg håber og ønsker at hun kommer hjem igen og er glad og frisk... Jeg har tudet i to dage og vil bare have at min hund bliver rask igen..
Hvordan kan en dyrlæge lave så fatal en brøler!?
Har noget prøver det samme??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalkchok!!
  • #1   4. jan 2009 Åh hvor føler jeg bare med dig.
    Det er da en skrækkelig fejl de har lavet.
    Håber hun bliver frisk igen.

• #2   4. jan 2009 Puhha sikke dog en forfærdelig omgang - føler med dig og kan sige jeg heldigvis med mine mange år som opdrætter aldrig har oplevet sådan noget. Det er dog utroligt at dyrlægen var så dum;( Føler meget med dig og håber hun klarer det igennem det lille pus - held og lykke;0)

• #3   4. jan 2009 Det lyder forfærdetligt, en dyrlæge burde da vide, at de ikke må få for meget kalk, det kan også slå dem ihjel. Håber at din hund kommer sig. Hvis det værste skulle ske, skal du helt sikkert klage over dne behandling......Krydser fingre.

Hvad med hvalpene, de får vel flaske nu? Hvor mange er der?

• #4   4. jan 2009 Nej, hvor er det dog forfærdeligt..
    Både for dig og hunden.
    Har gudskelov aldrig prøvet det, men har mistet en hund ved mavedrejning og det var modbydeligt. Så kender desværre godt følelsen af den magtesløshed, du føler.
    Krydser fingre for at din hund snart bliver frisk.

• #6   4. jan 2009 Rigtig god bedring med hende, sender varme tanker til din hund, hvalpene og dig selv..

• #7   4. jan 2009 håber alt godt for jer og håber den dyrlæge har fået røde ører heldigt at han ikke havde mere kalk så var det gået helt galt

• #8   4. jan 2009 Åhh nej dog jeg håber virkelig din tæve klare den, føler med dig.
    Vores tæve fik også kalkchock efter hun fik hvalpe sidste år og vi fik også en kalk indsprøjtning hos dyrlægen og så fik hun noget muskelafslappende, og da min mor er sygeplejerske fik hun selv en gang kalk mere med hjem som hun så skulle have sent om aften, da der skulle gå en del timer imellem hun fik dem, hun kom sig fint uden problemer.

Men hvis jeg var dig ville jeg altså indgive en officel klage over din dyrlæge så han ikke begår samme fejl igen og evt kommer til at dække dine udgifter på hendes indlæggelse. Der er kommet et nævn man kan klage til over dyrlæger.

• #9   4. jan 2009 Joan: har det på samme måde som dig da jeg os er fra vestsjælland.. man ved jo aldrig hvor i vestsjælland det er:(

• #11   5. jan 2009 Uha kan slet ikke forestille mig ,hvor slet du må ha det over din elskede hund. Er selv så bange for, hvis det skulle ske noget med mine hunde, vores ældste tæve var igennem en meget svær fødsel, hvor jeg heller ikke fik søvn i 1½ døgn det stod på og sad også bare og græd til sidst, fordi jeg kunne se, hvor hårdt/slemt det var for hende... det kunne jeg ikke bære, så kunne ikke nenne, at hun skulle have flere hvalpe, for det skulle hun bare ikke igennem engang mere...
    Håber alt godt for din hund/hvalpe og dig.... ;o)

Knus

• #12   5. jan 2009 Anja N
    Det var dog en forfærdelig oplevelse. Jeg håber det bedste for dine tæve !!

Kan jeg få pb med dyrlægens navn?

• #13   5. jan 2009 Pb med dyrlægens navn?

• #14   5. jan 2009 Hvordan går det nu?? Har tænk meget på jer!

• #15   5. jan 2009 En pb med navn... tak.

• #16   5. jan 2009 Det var da frygteligt! Jeg bor også i vestsjælland, vil gerne vide hvem det er... Hvis du vil sige det..

• Anja N
    Anja N Tilmeldt:
    jan 2009

#17   5. jan 2009 Opdatering på Gucci..

Dyrlægen sagde i eftermiddags at blodprøverne på hendes nyrer stadig ikk var for gode...
    Men hun virker ved bedre mod og er lidt mere frisk i øjnene, men hun er stadig i gråzonen, så det er ikk til at vide noget endnu..
    Hun er fortsat indlagt og har alle hvalpene med sig på dyrehospitalet...
    Der virker så tomt her, nu når hun ikk er hjemme og jeg savner hende helt ekstremt meget..
    Jeg kan næsten ikk tænke på andet..
    Min elskede lille hund som ligger der og har det sådan pga en dyrlægefejl!! Hvor er det bare uretfærdeligt og synd for hende!
    Min lille hund...

• Anja N
    Anja N Tilmeldt:
    jan 2009

#18   5. jan 2009 Kan det være rigtigt at man selv skal lægge pengene ud indtil deres forsikring betaler?? Indtil videre har det kostet mig næsten 3500,- og hvis hun kommer hjem i morgen skal jeg betale næsten 2000,- igen... Jeg ved slet ikk hvor jeg skal få alle de penge fra!! Og hvis hun fortsat skal være indlagt løber regningen bare op og op og op...
    Er der nogen der ved noget om dette og om der er nogen muligheder? Har man slet ingen rettigheder i sådan en situation??

• #19   5. jan 2009 Jeg ved det desværre ikke...
    Jeg ville prøve at kontakte advokatvagten, det koster jo ikke noget at spørge.. Der er noget, der hedder familieadvokaten, hvor det også er gratis.

http://www.familieadvokaten.dk/

• #20   5. jan 2009 Puha sikken en omgang. Vi snakkede netop med vores dyrlæge om det, der fortalte hvor forsigtig man skulle være med kalk der også kunne være fatal ved for store mængder.

Man kan da sige det var held i uheld at han ikke havde mere kalk, så I måtte kontake en anden dylle.

Ang. betaling, så må I nok forvente at skulle lægge ud, indtil forsikringen går igennem, men må indrømme det er billigt sluppet, hvis I bare får Jeres hund helskindet hjem.

• #21   6. jan 2009 Ved vores dyrlæge ska man betale kontant hver gang, der er der ik noget med at få en regning med. Da der var nogle der ik ku finde ud af at betale i tide, hvilket der er trælst for os der kan.
    Men med hensyn til forsikringen, så ska du også selv betale først, og så kommer pengene senere.

• #22   6. jan 2009 Er der noget nyt?

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #23   6. jan 2009 Føler virkelig med dig og det du nu gennemgår er enhver opdrætters værste mareridt...
    Der er og kan være store udgifter forbundet med at lave hvalpe... ved godt at din hund er i behandling for at have fået for meget kalk af dyrlægen.... og at du måske er så "heldig" at få pengene igen gennem forsikring....men...men...
    Det var jo ikke ham der gav den kalkchok.... og den var hårdt angrebet da du opdagede det... og det i sig selv kan koste dyrt.....
    Du er heldig at den ikke havde problemer med at føde uden for dyrlægens åbningstider og hvis din egen dyrlæge ikke havde vagten var det dyrlægevagten du ville være nød til at kontakte..... så havde det været kontant afregning og det kunne nemt have kostet 7-8000... og hvis der så yderligere tilstødte komplikationer kunne det have kostet meget mere..
    Det koster penge at lave hvalpe.... og det er normalt at man som opdrætter lægger alle pengene ud indtil hvalpene er gammel nok til at flytte hjemmefra..... dette gælder også for det din hund nu er igennem.... dyrlægen skal jo have sine penge... det er din hund....og hvis forsikringen ikke vil betale... skal han jo stadig have sine penge.... det er jo en sag mellem dig og den anden dyrlæge....
    Så kan slet ikke forstå... at når man laver hvalpe... så har eller kan man også finde penge til det der måtte komme....
    Det kan godt være at det jeg skrev virker lidt hårdt.... sådan skal det ikke opfattes.... men det er fakta... og det er ikke altid en dans på roser at få hvalpe.
    Håber virkelig at din hund kommer sig og snart er hjemme ved dig igen....

• Anja N
    Anja N Tilmeldt:
    jan 2009

#24   7. jan 2009 Hej Lena...

Jeg kan slet ikk forstå du si'r at så må man bare kunne finde pengene til det der måtte komme.. Ja jeg har også fundet de 5500,- og fået min elskede hund hjem, men når jeg be'r ham om at hjælpe mig med en behandling til min hund og jeg ovenikøbet betaler ham, så er det da bestemt ikk betaling for at give hende en overdosis!!
    Det er da meget muligt at han ikk var skyld i at hun gik i kalkchok, men han er da dyrlæge for at kunne hjælpe når sådan noget sker, og da bestemt ikk for at slå min hund halvt ihjel!
    Mener du dermed at det er en korrekt behandling han har udført og at han ikk skal betale regningen for at hun nu har været indlagt på et andet dyrehospital?? Eller har jeg misforstået dit brev fuldstændig?

• Anja N
    Anja N Tilmeldt:
    jan 2009

#25   7. jan 2009 Gucci er kommet hjem igen og har det rigtig meget bedre!! smiley Hun er stadig en lille smule slap men hun spiser og ddrikker som hun skal og kan selv rejse sig og gå ud og tisse...

Hun skal til kontrol hos dyrlægen fredag oghave taget nogle flere prøver for at se om hun har varig skade på lever og nyrer...

• #26   7. jan 2009 Sikke en slem omgang... stakkels lille hund - og de små vapsere som har måtte undvære deres mor. Men dejligt at høre at hun er i bedring. Er du sød at sende en PB til mig med dyrlægens navn. Bor nemlig også i det vestsjællandske område..
    Fortsat god bedring. smiley

• #27   7. jan 2009 Anja, det er dejligt at høre at hun er kommet hjem:-)
    Håber at alt nu bliver godt igen.
    Hvordan går det med hvalpene?

• #28   7. jan 2009 Godt at høre:-)

• #29   7. jan 2009 Dejligt at høre:-)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #30   7. jan 2009 Hej Anne.
    Du læser ikke det jeg har skrevet, men det du vil læse....
    Det er bestemt ikke iorden det din dyrlæge har lavet....men jeg tror nu ikke han har haft til hensigt at slå din hund ihjeld....eller ødelægge den....som du skrev, så reagerede den ikke på det første han gav.. og så måtte han jo prøve at give noget mere.... da kalk er det eneste der hjælper på kalkchok...

Har du tænkt på at du kunne være vågnet op til en død hund ???
    Det at den nåede at gå i krampe var nok til at den kunne dø af det..

og efter som du vågnede ved det, ved du ikke hvor længe den har haft kramperne... det alene kunne have kostet indlæggelse.... og der ville ingen forsikring betale...
    At dyrlægen vedkender sin fejl.. og betaler over forsikring...ser jeg som positivt af din dyrlæge... for ikke alle dyrlæger vil indrømme fejl og "uvidenhed" omkring overdosering.... han har helt sikker givet den det, han har, i en god mening....og for at hjælpe din hund....
    Den dyrlæge hos hvem din hund efterfølgende bliver indlagt ved, er uforskyldt.... og selvfølgelig skal han have sine penge... og dem skal du betale, for det andet er jo en sag mellem dig og den første dyrlæge....
    Jeg prøver bare at fortælle, at alt ikke altid går efter en snor... der kan være rigtig mange og store regninger ved at lave hvalpe....
    og her tænker jeg ikke på opfostring.. vacc og chip...
    Jeg havde f.eks en tæve der har født flere gange før... altid helt efter en snor... men denne gang kostede det 3000 at få fødslen igang + tjek efter fødslen.... (3 scanninger + røngten) det var tæt på at koste yderligere et kejsersnit men heldigvis virkede medicinen hun fik og hun kom selv i fødsel....
    Det var fordi jeg læste at du skrev at regningen bare løb op og op og op... og at du ikke viste hvor du skulle finde pengene henne.... og jeg er så af den mening at laver man hvalpe, så må man være klar over at det kan koste mange penge at lave dem.....og penge man bare må finde, hvis man ikke har dem....
    Dejligt at din hund er hjemme igen.... rigtig glad på dine vejne...
    Når du læser det jeg har skrevet... så læs det positivt, for det er ikke ment negativt....

• #31   7. jan 2009 God bedring med hende herfra....

• #32   7. jan 2009 Meget dejligt at høre, god bedring med hende, og held og lykke med hvalpene.

• #33   7. jan 2009 Det var godt at høre med Gucci

• Anja N
    Anja N Tilmeldt:
    jan 2009

#34   7. jan 2009 Jeg er med på at du ikk mener det negativt, men jeg mener stadig ikk det er korrekt af ham og give den 3 gange mere end hvad der stod den måtte få på pakken...
    Jeg har haft hvalpe før og ved godt at der er omkostninger forbundet med det, men det giver stadig ikk ham ret til at gøre det han har gjort og hvis han i forvejen godt vidste at det her ikk var noget han var sikker på, burde han have kontaktet en anden dyrlæge fremfor at gøre hvad han TROEDE der var bedst!! Det er ikk i orden at tro når det handler om liv....
    Det synes jeg ihvertfald ikk og man kan da heller ikk stille det op efter at hunden var gået i chok, for det er hverkan han eller jeg skyld i, men det er hans opgave at behandle den rigtigt, istedet for at sige... -<Keg var ikk sikker for det var mit første tilfælde af den slags...
    Pyt nu med det for min hund er hjemme og jeg bli'r kun mere harm på ham jo mere vi vender det frem og tilbage...
    Held og lykke med dine hunde også.

Kommentér på:
Kalkchok!!

Annonce