{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Middel mod lopper og tæger {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et spørgsmål som jeg håber en eller flere kan give mig svar på.

Nicki skal snart på ferie i 14-17 dage ( vi skal jo til Thailand og 10 dage...... ups, der slap den ud igen :o) ). og det er jo på landet. Synes tit han har fået tæger/flåter når han har været dernede i længere tid. Tænkte på om jeg skal give han nogen dråber i nakken inden ferien, eller er der ikke disse væsner nu hvor det er så koldt som det er. Trods det er så koldt ved jeg de skal være meget ude, de vil nemlig gerne selv være ude, er næsten ikke til et drive ind :o)

Ferie råd modtages

Knus Bolette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middel mod lopper og tæger
  • #1   9. jan 2006 Vi er heldigvis ikke særlig plaget af hverken lopper eller tæger, og det til trods for at vores gamle hankat Josef, frit render ind og ud, og vi tit er sammen med andre hunde. Derfor bruger vi kun loppemidler når lopperne er der. Rosa har på hendes to år kun haft lopper en enkelt gang, og på Fridas 6 år er det heller ikke blevet til mere end et par gange.

Da det vist hverken er tid for lopper og tæger ville jeg ikke give ham noget. Der hvor han skal hen, bliver deres hund behandlet for noget, eller ved du om det er et problem med tæger der?

• #2   9. jan 2006 det er ikke tæge tid nu.... så længe det er frostvejr.... er der ikke tæger eller loppe i live ude....

Lykke

• #3   9. jan 2006 ferieråd...hmmmm.... hmmm tænke tænke (øv hvor er jeg misundelig).... ( hun skal få lidt dansk jantelov med i tasken)... ja nyd det ikke.... hyg dig ikke.... bliv ikke lækkerbrun i den varme dejlige sol..... få dårlig mave af vandet..... bliv bidt af myg, på din sightseeing i junglens grønne oase..... få din paraplya,ppelsinskive,stjernekaster, solopgangs farvede eksotiske drink galt i halsen... øv øv.. ævæv... snøft... jeg vil også til Tailand....hulk .... ihhhh .... håber du får en skodlorte tur..... hyyyyllllll..... hvorfor er her så pissekoldt i danmark.....

eiiiii spøg til side...hav en pragtfuld ferie i dette skønne varme land.....

fnys...godt det ikke er mig....

Lykke

• #4   9. jan 2006 hey Henriette.... de har nok været på din hund hele tiden (eller ligget og snorket i panelerne)....fik engang at vide, at hunde (katte og andre pelsdyr) altid har lopper (lidt lopper).... hvis man kan se dem, er det fordi hunden har mange....

Lykke

• #5   9. jan 2006 Henriette: Desværre skal Nicki ikke med, men tror egentlig heller ikke han ville nyde det skriver bare desværre fordi jeg jo vil savne han forfærdelig meget.
    Han skal heller ikke i pension, han skal ned til min kærestes bror og svigerinde som bor nede ved stevns. Han elsker at komme der, for de har selv to gårdhunde, og deres have er en kæmpe have på 5000 m2 som er indhegnet, så det er ren luksus ferie for ham :o). Han plejer at komme der med og uden os, så han har ikke nogen problemer med at være der, tvært om, han elsker det

• #6   9. jan 2006 tror bare jeg giver ham en pipette i nakken for en sikkerheds skyld, ved de ham meget vildt omkring dem, så vi kan lige så godt sikre os. Ville bare lige høre jeres mening.

Tak for hjælpen

• #7   9. jan 2006 Lykke: Den med at blive bidt af myg kan jeg nok ikke løbe fra, de æder mig næsten levende. Første gang vi var i Thailand havde jeg på et tidspunkt et sted meller 35-40 KÆMPE myggestik på beggeben sammenlagt, det var ikke sjovt, så godt med myggespray skal der købes så snart vi landet :o). Og rigtig strængt, Kim får aldrig et eneste *snøft*

• #8   9. jan 2006 Tak for rådet henriette

Nu går jeg til ro, sov dejlig alle samme, nat nat

Kommentér på:
Middel mod lopper og tæger

Annonce