At vende sin kammerat ang hundevalg ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alleammen
Nu har jeg jo den søde Luciano.. Jeg mener jo jeg kan klare sådan en hund eftersom vi har haft Rottweiler og Beagler mange år (Beagler = hård træning, hehe)
Plus vi de sidste mange år har haft jagthune hjemme hvor jeg bl.a er gået til træning osv med dem.. dvs lidt forstand på træning har man jo efter alt det slid..
MEN.. Min kammerat som syntes Luciano er så skide sød, kan ikke forstå hvorfor sådan en hund er så meget sværer end en labrador og ha.. har sagt til ham en masse gange at ligemeget hvad vi laver er det med træning igennem leg.. selv når vi går tur osv.. Det kan han slet ikke forstå, for den kan jo passe sig selv..
Når han så kommer herhjem vil han jo gerne kæle hunden.. men han får nok af ham i løbet af 1½ minut.. og så klapper han hunden ligesom Benny Hill klapper en mand på hovedet.. Dvs, som jeg ser det aner han ikke hvordan han skal håndtere en hund.. han sender den væk når den kommer hen osv.. Han er vokset op i et hjem der aldrig har haft hund.. hans kærestes familie har en gammel gammel labrador tæve som passer sig selv hele dagen..
Så fortælte jeg ham at det er jo ikke "Bare lige" og ha sådan en hund for den skal aktiveres og meget mere hele tiden.. så fik jeg lige afvide af ham, at hvis jeg gad træne min lidt, så blev han også stille og rolig.. say WHAT ?!?!?! Der blev jeg lidt muggen må jeg nok indrømme..
Og så gudhjælpemig om drengen ikke siger at nu når de skal flytte sammen vil de ha en Amstaff hvalp.. han er typen der ikke orker NOGET når han kommer hjem fra arbejde.. Man kan allerede se nu inden de har fået hunden at når den fylder 1år og er i lømmelalderen og ikke den søde lille hvalp de købte, så vil de skaffe sig af med den.. og det er jo skide synd..
Så idag sad vi og kiggede på nettet (Faktisk på hundegalleri) faldt vi over en der havde 3 amstaff's liggende i stuen.. så siger han "Det er noget svineri og ha 3 af dem"
Så svarede jeg "Hvorfor dog det ?"
"Jo fordi så passer man dem ikke ordentligt"
^^ Haha jamen okey.. og hvorfor man ikke gjorde kunne han ikke lige svare på..
I kan godt se holdningerne er helt hen i vejret.. ikke ?
Til sidst opgav jeg og sagde "Så køb dog køteren så du kan sælge den om 1 år"
og så blev han fornærmet.. Men jeg har det sådan.. selv om jeg opgav sntes jeg ikke han skal gøre det for hunden vil konstant gå og passe sig selv og det kal den jo ikke.. hvordan vender jeg ham til ikke og skal ha hun og hvis han endelig skal så find en super let hun der for det meste kan passe sig selv ? (Jeg ved godt ingen hunde hverken kan eller skal psse sig selv, men håber i ved hvad jeg mener)
^^ Stavefejl og vulapyk er gratis
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Alene den blå avis er uhyggelig i sig selv - og der er da masser eksempler herinde fra at tage af. Desværre!
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
Det kan virkelig pisse mig af sådan noget
jun 2004
Og de bliver dæleme uartige hvis de ikke bliver aktiveret!
jul 2008
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
jun 2004
jul 2008
Men så som du selv siger.. så når den er helt lille hvalp, så er det jo hver 1½ time den skal ud.. plus han mener jo at den sagtens kan være alene hjemme selv når den er lille for "den skal jo lære det".. korrekt.. men det er ikke måden og lære den det på..
Han er jo talentløs..
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg håber også det lykkes for dig Christian for det ville da være synd for hunden.
jun 2004
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Sig til din ven at han skal tage ud på internatet i Rødovre, og kigge på en Amstaff.
Jeg ved med sikkerhed, at hvis han ligger en ansøgning at han vil blive afvist på grund af manglende erfarring. Da jeg ved at de går op i, at en hund der skal omplaceres skal ud til nogle med erfarring, så hunden ikke bliver kastet rundt. Det kan måske være at hvis han høre det fra nogle andre end dig at man kan trænge igennem til ham... Bare et forslag
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Mega irriterende at folk ikke lytter når man faktisk ved noget om det man prøver at forklare ...
Min gamle Rottweiler, han skulle da også aktiveres i hoved og røv - Ellers vandrede han hvileløst rundt i lejligheden..
Den stod på 4 ture om dagen hvoraf den ene var en 2 timers tur hvor han var løs det meste af turen...
Jeg drømmer om den dag jeg skal ha' Rottweiler igen, men der er en grund til at jeg ikke valgte Rottweiler denne gang da jeg har små børn at tage mig af og derfor ikke ville ha' det nødvendige overskud og tid til en Rottweiler !
Så det bliver minimum om 5 år jeg får min Rotte igen...
Så kan udmærket forstå dig, det er så belastende at prøve at nå igennem til folk der tror at de ved det hele - Og så bare er SÅ forkert på den !!!
Og du har desværre nok ret i at den kommende hund ryger afsted igen om et lille års tid ...
Det er frygteligt at Amstaff er modehunde, for terriere er ikke bare en hund der kan nøjes med en tis-tur i haven...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Måske det er der skoen trykker lidt?
I stedet for at forsøge at vise ham, han ikke er god nok til den hund. Hvad med så at se det fra den positive side, og se om i kan finde en hunderace, han både har lyst til og passer sammen med?
Ser på de gode resurcer han har, og hvad det ville være godt sammen med
Så får han også et indtryk af at hunderacer er forskellige, og derfor er det ingen skam ikke at passe til ønske hunden eller til de hundetyper ens venner har.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 126
bare mit synspunkt.
jul 2008
Mig :
Haft 12 Beagler (7 af dem var hvalpe fra vores ene tæve)
Haft Rottweiler (Vagthunde-trænet)
Haft Labrador (Jagthunde-trænet)
Haft Dansk-Svensk gårhund (hyggehund)
Haft hun hele mit liv og har selv trænet en del på dem (Pånær beagler haha)
Ham :
Hverken hans mor, far, søskende eller noget har nogensinde haft hund
Han gider ikke klappe eller kæle en hund mere end 5 min
Han gider ikke gå med hunden mere end ned af vejen og tilbage igen (for det er jo vinter og ret koldt)
Han bliver sur når hunden er super glad når der kommer andre
Han forstår sig slet ikke på at give hunden den kærlighed den skal ha (Jeg siger nej til byture osv hvis jeg f.eks ikke har haft så meget tid til min hunden i løbet af ugen, kun for at bruge en weekend sammen med ham, og min kammerat syntes det er totalt hul i hovedet for det er jo bare en hund.. så sent som idag lå jeg og nussede ham i søvn fordi de skød krudt af igen og jeg VED han er herre bange)
^^ Så hvis i læser dem igennem og bedøm selv Har sagt til ham at jeg siger jo ikke han ikke kan, men at han ikke forstår hvor meget der skal ske.. han er jo stensikker på min har overstået lømmelalderen i en alder af ca 9mdr.. der har jeg prøvet og fortælle ham at den er slet ikke begyndt endnu.. og det med min æder en ledning engang imellem, det er jo min skyld siger han.. jeg kan jo bare lære ham og lade vær, det kan jo ikke være så svært.. jeg har det sådan at jeg ville virkelig gerne låne ham Luciano bare 14 dage.. men så igen.. jeg vil ikke udsætte min hund for den slags..
At vende sin kammerat ang hundevalg ?