{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

hjælp ang fælning {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min Buller dreng på 7 mdr, fæller helt vildt, det er så meget så bare jeg kæler med ham, så sidder jeg med en håndfuld..
Er det ikke unormalt på denne tid af året???
Buller får Pro performance hvalpe foder..
Jeg håber lige der er nogen der kan fortælle at det er normalt...:0))))))

Og godt nytår til alle

Christine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang fælning
  • #1   30. dec 2008 Jeg synes der er rigtig mange der "klager" over at deres hund fælder rigtig meget i øjeblikket.
    Du kan evt. prøve at tilsætte lidt lakseolie i maden, da en del mener at det kan afhjælpe fældningen..... Om det virker eller ej, kan jeg ikke svare på.
    Jeg føler mig heldig.... Mine 2 meget pelsrige hunde fælder overhovedet ikke i øjeblikket...((o:


  • #2   30. dec 2008 hej

    ja det er utroligt hvor meget en kort håret hun kan fælde, men jeg vil prøve og købe noget af det olie idag, fordi bliver da sindsyg af og skal støvsuge hverdag nogen gange 2 gange om dagen, da jeg har en datter som kravler rundt og hun skal ikke være behåret .o)))


  • #3   30. dec 2008 Der er mange hunde som er i fæld pt.

    Du kan købe FURminator'en den tager rigtig mange døde hår på engang, så der ikke bliver drysset så meget.

    Når du køber lakseoli så husk at køb noget der er godkendt til menneske føde for at undgå at der er for mange tundmetaller i *S*


  • #4   30. dec 2008 Min hund er også lige kommet i fældning. Jeg bruger en børste hvor "tænderne" drejer rundt.
    Den er rigtig god og tager underulden, det løse vel at mærke uden at flå i pelsen eller irritere huden.

    Og jah hunden kan komme til at fryse, man fåårk hvor er det klamt med alle de hår overalt. Og hun kløer sig mere så tror ikke at det er behageligt.

    Kia børstes derfor hver dag og jeg har næsten en hel pose underuld hver gang. Af kommer det :o)


  • #5   30. dec 2008 Jo hjælp jeg har tre af dem.... ja men det er dette pokker vejr...koldt-varm-koldt-vamt .
    Jeg bruger furminator som du kan købe fra Canis.no (synes har set ude i butikkerne er de dyrere end canis) og den har jeg været meget glad for. Den tager kun de løs og døde hår og man kan bruge den så tit man har lyst. Den er dyr, men kan varmt rekommenderes.

    Bagjulhilsen fra Åsa


  • #6   30. dec 2008 Christine...7 mån...nå men hvalpepælsen skal ju af ....

  • #7   30. dec 2008 Døde hår klør, så de ska' da af Maria ;o)

    Når man er ude må man sørge for at holde hunden igang eller købe et dækken til den *S*


  • #8   30. dec 2008 Fra februar måned kan FURminator'en købes rigtig billig hos:

    (link fjernet)

    Citat fra ovenstående hjemmeside:

    '' De fåes i 2 størrelser

    6,7 cm i børstehovedet str. medium

    10,2 cm i børstehovedet str. large

    medium modellen koster KUN kr. 80,-

    large modellen koster KUN 120,- ''


  • #9   30. dec 2008 Min hund har lige smidt al underulden. Jeg synes også det er et åndsvagt tidspunkt, for så er hun først rigtig tykpelset igen, når det begynder at blive forår. Det var faktisk det samme sidste år. Som om de 2 årlige fældninger er et par måneder forsinket....Men jeg ved af erfaring, at hun bliver fin igen, så det skal din Buller også nok blive smiley

  • #10   1. jan 2009 Maria, den tager kun de 'døde' hår hvad enten det er dækhår eller underuld efter hvad jeg har fået fortalt

Kommentér på:
hjælp ang fælning

Annonce