{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Amr. Bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt at en Amr. Bulldog skal have 80 % (mener det var 80 %) hvid på sig for at blive godkendt, er det rigtigt? Synes nemlig jeg ser mange am bull der ikke har 80 % hvis på sig...
Min egen hund har cirka 90-95 % hvidt, kun lidt brunt i hovedet plus en brun plet ved halen...
En hybrid er vel ikke en ægte am bull, eller hvad?
Bortaet fra det synes jeg faktisk at en hybrid er rigtig flot!
Håber nogle kan give svar...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amr. Bulldog
  • #1   7. jan 2006 Louise....tror kun det er 10 % hvidt den skal have på sig og den må ikke have maske i ansigtet.
    Min hanhund, havde for lidt hvidt i ansigtet, så han vandt aldrig noget.
    En hybrid er en ægte AB. Det er en blanding imellem de to typer af AB, Johnson og Scott, som de hed før i tiden.

• #2   7. jan 2006 Lige en ting mere smiley

Kan man få stambog på en hybrid, så man kan gå til udstilling m.m.?

• #3   7. jan 2006 Ja ved nemlig godt at det er en blandning mellen en Bully og en standrad, men var bare i tvivl om om den så kunne blibe godkendt når den var en blandning mellem de to typer... Men tusind tak for jeres svar!

• #4   7. jan 2006 Luise...Sagtens :o)
    Mange af de aB'er du ser i dag er hybrider. Der er ikke særlig mange af de to typer tilbage og slet ikke i DK.
    I USA vil du kunne se avlere der avler KUN den ene eller anden type.
    I Danmark er vi mest til mellemtingen

• #5   7. jan 2006 Hej !!!

Der er forskellige regler i de forskellige forbund, nogle Klubber/Forbund vil ha` 80% hvid, andre mindre!!
    Men kontakt det forbund der har udstedt din hunds stamtavle og få reglerne at vide der.

mvh

Rikko

• #6   7. jan 2006 Udpluk fra ABA standarden:
    Color : All white, pied, or up to 90% color [brindle or red patches, (red is defined as any shade of tan, brown or red)], with a portion of the white on the head.

Der er nogle der kører med ABNA standarden, som er
    :Farve: Helt hvid eller varierende grader af hvid, alle nuancer af spættet, brun, rød eller brun er acceptable. Kulsort, sort og brun, og/eller enhver grad af 'merle' er uacceptable. En helt sort maske er ikke at foretrække.

'Merle er opblanding af en dækkende kropsfarve (sort eller rød) med pletter af en mørkere farve, der giver en 'merling' eller marmoreringseffekt, må ikke forveksles med spættet, der giver en 'stribet' effekt.

• #7   7. jan 2006 Det kommer helt an på hvilken organisation, de forskellige klubber hører ind under.. I EABC ( European American Bulldog Club) skal de have mindst 10 % hvid imens at de i ABNA ( Amercan Bulldog National Alliance) ikke har nogle regler for det.. De må bare ikke være helt brune eller sorte, men tigerst. er OK. Dog foretrækker de, at de i hvert fald har lidt hvidt i masken..
    Det er lidt indviklet det hele... smiley

Kommentér på:
Amr. Bulldog

Annonce