{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Ny brugt (forsømt) hund m lange negle! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
først vil jeg lige sige glædelig jul, for det andet:
Mine forældre har købt en ny hund over den blå avis. De har været på udkig efter den perfekte "brugte" hund rigtig længe, og har endelig fundet en Shetland Sheepdog der passer til dem.
Men men men, denne hund er desvære ret forsømt. Dens klør er bl.a. 1 1/2 cm lange. Og her komme så mit spørgsmål, hvordan klipper man den slags negle? hvis man bare klipper dem kort, så begynder det jo at blød og gør ondt, og hvis man skal gøre det over flere omgange kommer det jo til at tage en evighed... Deres plan er at tage den til dyrlægen og få hende til at gøre det, men kan hun gøre andet end de selv kan? uanset hvad kommer det så ikke til at gøre ondt på hunden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny brugt (forsømt) hund m lange negle!
  • #1   26. dec 2008 Jeg ville lade dyrlægen klare neglene, hvis ikke jeg følte mig sikker på hvor langt jeg kunne klippe ned.... ((0:

• #2   26. dec 2008 Hvis neglene er sorte ville jeg ikke gøre det selv da det kan være svært at se hvortil man skal klippe. Hvis de er lyse burde I kunne ane noget rødt - der skal I ikke klippe ned til og heller ikke for tæt på:( Ville nok tage til dyrlægen hvis den er så forsømt, så kan de lige tjekke den ordentlig igennem.. nej det kommer ikke til at gøre ondt, tror det gør ondt på den nu desværre..

• #3   26. dec 2008 Ja, jeg ville også gøre som tibetansk siger.

Men de skal nok klippes over flere omgange, da man ikke bare kan klippe dem ned!
    Og så ud at gå på fortovet, og håbe på at den går så de blive slidt.

Min hund rører ikke jorden med neglene på de forreste poter, så de bliver også rigtig hurtigt lange!
    Hvis den hund går på samme måde, skal de vænne sig til selv at klippe, men så er det jo rart at få dr. Dyr til at vise det smiley

• #4   26. dec 2008 Hejsa.
    Få det gjort hos dyrlægen, det vil komme til at bløde, men dyrlægen kan stoppe det, nogle "brænder" neglen så blødningen stoppes. Desuden kan hunden jo få noget så det ikke er så slemt for den. Desuden er det jo altid godt lige at få tjekket hunden :o)
    Men du har ret, det vil tage evigheder at klippe neglene selv, det er bedre for hunden at få det overstået, hvis de er så lange kan det jo også være til gene for den.
    Held og lykke med det :o)

• #5   26. dec 2008 Jamen det er egentlig ikke fordi jeg ikke ved hvor langt jeg skal klippe negle hvis de er af en normalt for lange, men når det er omkring en hel cm der skal fjernes, så ar jeg ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal gribe det an... men som jeg skrev, så er planen også at den skal til dyrlægen, men kan hun overhovedt gøre noget som jeg ikke kan?

• #6   26. dec 2008 Det er i det hele taget en rigtig dum situatiion smiley kan ikke forstå at man bare kan forsømme sin hund på den måde... det er jo super synd at den ikke engang kan løbe ordentligt!

• #7   26. dec 2008 pas på med de negle. min den ene hund har også meget lange negle i forhold til andre hunde, men sådan skal de bare være, i følge to dyrelæger. så jeg ville lige tjekke med dyrelægen, for det er ikke behageligt når der bliver klippet for langt.

• #8   26. dec 2008 Nej i har ret... dyrlægen må jo have forstand på den slags... tænkte bare at det kunne være jeg var heldig at nogen af jer måske kendte et tick til den slags situationer - men jeg burde jo have vidst at folk her inde er typen der holde meget af deres hunde, og som ikke forsømmer dem smiley he he og gudskelov for det da!

• #9   26. dec 2008 Det er bare at klippe lidt og ofte. Hvis man sørge for at klippe så meget som man nu kan uden at det bløder, og gør det hver eller hver anden uge, vil nerven langsomt trække sig tilbage og man kan så efterhånden klippe kortere og kortere.

Min mors tæve havde sådanne negle da hun fik hende, og det er hvad vi har gjort. Nu efter ca 5 mdr ser neglene rigtig fine ud.

• #10   26. dec 2008 Nå ja -og så rend i dyrehandlen og køb "clip-stop" (staves). Det stoppe blødning med det samme hvis man skulle få klippet for langt (praktisk at have, osse selvom neglene ikke er for lange)

• #11   26. dec 2008 jeg ville også klippe en lille bitte smule hver uge så blodårene har tid til at trække sig tilbage sådan gjorde jeg på et marsvin jeg tog ind der ikk var passet korrekt med krogede negle og de blev flotte .. og blødte det skyndte jeg mig at få noget is eller andet is koldt fra fryseren på det stopper nemlig blødningen hurtigt:)

men god ide at lade dyrlægen se på neglene hvis i alligevel skal afsted og få tjekket hunden..

• #12   26. dec 2008 Start med at klippe neglene hver 14 dag. Grunden til dette mellemrum er fordi at nerven der har trukket sig tilbage. Det er en længere proces men giver pote i sidste ende

Kommentér på:
Ny brugt (forsømt) hund m lange negle!

Annonce