{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Hun er da hormon forstyrret :-/ {{forumTopicSubject}}

Ja diva, min tæve fra februar i år, er mega hormon forstyrret (som jeg kalder det)....

Hun har altid vist interesse for at mosle/lege/tumle med en heste bamse jeg har...

nogle uger inden hendes første løbetid begyndte hun at parre den hersens bamse... og hun parrede den hele løbetiden igennem....

Så var det som om det stilnede lidt af lige efter løbetiden....

men nu parre hun på livet løs igen...

bør jeg tage bamsen fra hende??? eller er det normalt at tæver er så "hormon forstyrrede"????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er da hormon forstyrret :-/
  • #1   25. dec 2008 Jeg kan ikke se andet foremål end hun bliver mere og mere fikseret jo mere hun får lov.

Her ville bamsen blive fjernet og hunden fortalt den adfærd er uønsket !

• #2   25. dec 2008 Uha...

det emne er diskuteret til hudløshed herinde... :o/

Der er både for og imod....

personligt synes jeg absolut ikke det er til gene, at en hund rider op af sin bamse.

Nogle vil mene det er et spørgsmål om dominans.

Min alladin har sine egne bamser, og mange af dem endda, men han har kun udvalgt sig en enkelt som han rider. Jeg lader ham gøre det.

Det er dog ikke hver dag og hele tiden han gør det, men han udvikler en slags rituale som foregår ca hver anden dag. han spiser sin aftensmad, kommer ud og tisse og så finder han sin isbjørn som får sig en tur.

jeg vil nu hellere han har sin isbjørn i stedet for at hoppe op af andres eller mine ben... :o)

• #3   25. dec 2008 Men lad mig tilføje, det bør ikke ske HELE tiden og så igen.... for så vil jeg ligesom famøse mee hun bliver fikseret...

• #4   25. dec 2008 Jeg personligt mener så ikke det har noget med dominans at gøre :o)

Jeg ville fjerne den da jeg læser det er igen og igen og igen.

• #5   25. dec 2008 Enig med Janie. (og hvorfor skulle hunden da osse øske at dominere en død ting. SÅ dumme er de vel heller ikke *S*)

Jeg ville fjerne bamsen -det er ikke en adfærd jeg ønsker, og derfor må jeg jo stoppe den.
    Det er ikke et endten eller i forhold til bamse eller menneskeben (her tænker jeg på det marita skriver "jeg vil nu hellere han har sin isbjørn i stedet for at hoppe op af andres eller mine ben")

Hunden kan sagtens lære at den SLET ikke skal gøre det. Hverken på bamsen eller på mine/andres ben

• #6   25. dec 2008 nala har også gjort det enkelte gange - og hun har fået afvide med det samme at det ikke er noget jeg vil have.. og så har jeg taget den fra hende og fået hendes opmærksomhed over på noget andet :o)

jeg synes du skal fjerne den :o)

• #7   25. dec 2008 Ja, jeg ville ikke acceptere det, og det ville blive stoppet med det samme.

Mener heller ikke at det er dominans.

• #8   25. dec 2008 Jeg vil heller ikke havde det så adfærden blev stoppet da den startede og har ikke siden vist sig ...

• #9   25. dec 2008 altså det er ikke mange gange dagligt.. det er måske 2-3 gange dagligt... og nogen dage slet ikke...

men jeg fjerner den... ikke fordi det genere mig eller andre at hun gør det...

jeg undres bare over den adfærd hos en tæve??

• #10   25. dec 2008 Sandie: Det er normalt i forbindelse med at hormonerne raser, også for tæver :o) Kia begyndte da hun var 6 mdr. og adfærden var pillet af hende inden for få uger.

Hun begyndte kortvarigt igen da en hanhund prøvede at dominere hende ved at humpe hende. Hun vendte pronto og humpede ham.

Heller ikke her vil jeg se det !!

Siden er det ikke sket.
    Hvis du piller det af hende nu så behøver det ikke at gentage sig ved de fremtidige løbetider ...

• #11   25. dec 2008 1 gang er for meget efter min mening.. Min hund har aldrig gjort det, men der ville blive grebet ind med det samme..

• #12   25. dec 2008 okay det vil jeg forsøge smiley

tusind tak for svarene

Kommentér på:
Hun er da hormon forstyrret :-/

Annonce