18.971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Klister fra plaster - fjernes ? Klister fra plaster - fjernes ?

Hej med jer.

nala blev opereret for 14 dage siden - hun har haft plaster på det meste af tiden, og nu hvor stingene er fjernet ( I mandags ) Sidder alt det klister fra plasteret stadig på huden, og det genere hende gevaldigt !
Hvordan får man sådan noget af uden at genere for meget omkring såret.. ? Det sidder omkring såret, ca1½ cm, fra såret og så omkring 5 cm ud .. (svært at forklare på skrift smiley )

Men, hvordan fjerner man det uden at genere ?
hvad kan jeg bruge når sæbe og vand ikke virker ?

Fortsat glædelig Jul :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klister fra plaster - fjernes ?
  • #1   25. dec 2008 du kan tage det med madolie, det er meget nemt:-)

• #2   25. dec 2008 karin - kan man det ? :oO
    Det havde jeg ALDRIG gættet, bare alm. rapsolie eller sådan noget ?

Og skal man sidde og gnide helt vildt ? (hun er jo ikke heeelt tilfreds med at jeg piller i det - det gør ondt det klister :o(
    Såret er der intet med nemlig, og selve såret gør ikke ondt, men når først jeg går i gang med klisteret, så vil hun væk med det samme !

• #3   25. dec 2008 Ellers bruger jeg altid rensebenzin:-)

• #4   25. dec 2008 du kan bare væde området med olie og så sidde og nusse det lige så stille, så opløser det klisteret og forsvinder, det har vi altid brugt når ungerne havde fået tyggegummi i håret eller på tøjet, det virker hver gang:-) bagefter kan du lige tørre efter med en tør klud, så der ikke er for meget på, af hensyn til pletter osv. han skal nok slikke resten i sig:-)

• #5   25. dec 2008 mette, det kan man også, men jeg foretrækker normalt 'naturligt' pletfjerner middel, både pga. kemikalier og også pga hud/pels så det ikke bliver irriteret:-)

• #6   25. dec 2008 Mette - det lyder bare ikke så smart omkring et sår .. har tænkt på det nemlig :o)

karin - okay, må prøve, håber ikke det tager en krig for det er jo lag på lag på lag af klister der er på hende :o/

men må jeg se om det virker smiley
    HÅBER for hun er ved at være godt mobset over alt sidder fast på maven af hende :o(
    I går sad der gavebånd på hende - det blev hun vist underlig over - for "hvorfor filan hænger der sådan noget ud af maven på mig " smiley

• #7   25. dec 2008 det går rimelig hurtigt, og jeg tror da at hun vil nyde at blive nusset på maven:-)

• #8   25. dec 2008 * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley *
    Så længe man ikke rammer såret, ville jeg såmænd ikke være nervøs.....Man skal jo bare væde en vatrondel med rensebenzin og så tørre over:-)

• #9   25. dec 2008 mette - det har du selvf ret i , og såret er jo ikke åbent mere .. men .. ihh ved ikke om jeg tør :o)

karin - hehe, underligt nok - så nej, ikke når man har noget i hånden såsom papir smiley

Charlotte - har intet acetone :o)

• #10   25. dec 2008 men tak for svarene, må lige prøve ;o)

• #11   25. dec 2008 du behøver ikke bruge papir, bare nuldre det med fingrene:-)

• #12   25. dec 2008 nå okay, så vil jeg prøve det ;o)

endnu engang tak ;o)

( Skal lige have ordnet nogle forsikringspapir efter alle de dyrlæge regninger - og SÅ prøver jeg :D)

• #13   25. dec 2008 Så har jeg kæmpet en brav kamp på ca 45 min om at få det stads af med olie - men ja.. det kom da af smiley
    Så mange tusind tak for det råd med madolie - det er hermed skrevet bag øret ;O)

Nu er hun så bare lidt rød rundt omkring der hvor det har siddet.. men må bare holde lidt øje..
    NU kan jeg også rigtig se hvordan det sår ser ud , kunne jeg ikke helt ordentligt før.. det er faktisk rigtig pænt, og ser meget helet ud allerede :o) Dejligt :o)

SÅ karin - du har hermed gjort min dag god smiley
    TAK!

Kommentér på:
Klister fra plaster - fjernes ?

Annonce