{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Chica knurre og viste tænder! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hele familien sad og så film, imens render kisia (min lille søster på et år) rundt og går, og hun elsker dyrene i huset.. Men her de sidste par dage har Chica opført sig underlig.. Chica sidder foran mig, imens går min lille søster hen, og klapper den og griner imens, lige pludselig viser chica tænder og knurre af hende!?? Hvad sker der?? Jeg så det hele, og hun rev eller intet ondt gjorde ved chica.. Jeg er satme bange for, hvis der skulle gå hen og ske noget forfærdeligt!
Hvad fanden skal jeg stille op? lige pt. bor jeg hjemme, men regner med at flytte om et halvt års tid..
Ved I hvad der kan være galt? Chica plejer at være så god af sig.. Tror I, at hun har ondt nogle steder eller hvad??
Jeg er simpelthen så frustreret over det.... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chica knurre og viste tænder! HJÆLP!
  • #1   20. dec 2008 måske ville hunden bare ha ro?har den et sted den kan gå hen,hvor den lille ikke kan følge med?

• #2   20. dec 2008 Kan være den bare har fået nok. Hunde har jo også dårlige dage ligesom vi mennesker. Er det ved at være tid for løbetiden?

• #3   20. dec 2008 Hvis hun blev klappet på hovedet kan det jo godt opfattes som en trussel eller kan din søster ha kommet til at gøre noget ved hende hvor i ikke så det? Synes hvertfald det noget i skal holde øje med. men godt at hunden giver tegn før den bider. selvom det jo ikke er godt

• #4   20. dec 2008 hun er lige kommet ud af sin løbetid.. ved sgu virkelig ikke hvad jeg skal stille op smiley

• #5   20. dec 2008 du må jo bare give hunden lidt ro og holde øje med din søster når hun er i nærheden af hunden

• #6   20. dec 2008
    hmm ja.. håber det kun er det.. chica begyndte at slikke på min hånd helt vildt, da jeg sagde "kan du lade vær med det!".. ved ikke hvad det betød?

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 171
    #7   20. dec 2008 tror det betyder undskyld, det med slikken..... felix har en gang bidt mig, i en periode for nogle år siden, hvor jeg var ved at flytte og hunden blev stresset. bagefter slikkede han også
    Børn kan godt stresse hunde, min felix kan heller ikke lide dem, han har aldrig gjort noget virkeligt, men man kan se han bliver nervøs og knurrer hvis de leger rundt om ham.

• #8   20. dec 2008 har hunden et sted den kan gå hen og være i fred for den lille?det er meget vigtigt

• #9   20. dec 2008 Det med slikken på hænderne er et meget tydeligt dæmpende signal. Nu har hun i hvert fald sagt fra så hold øje med hende og lad ikke den 1 årige komme til hende hele tiden.

I forbindelse med løbetid bliver nogle tæver meget morsyge og hun kan have reageret på at din lillesøster kommer for tæt på dig ...?

Og jah der skal være mindst et sted, gerne flere hvor den kan være i fred.

Det er vigtig at du reagerer på Chicas signaler og respekterer dem. Hun skal have lov at sige fra, men helst skal du jo sørge for at det ikke bliver nødvendigt. Godt at hun knurrer i stedet for bare at bide. Og hun taler jo tydeligt hundesprog ude fra hvad du beskriver. Sørg for at lære at tyde det !!

• #10   20. dec 2008 Hold din 1 årig væk fra hunden, ikke alle hunde kan lide børn og hvis du bare lærer din lillesøster at hun ikke skal gå hen til hunden, det kan hun godt forstå..

• #11   20. dec 2008 tak for jeres råd.. det var dejligt.. nu ved jeg bare, at jeg må være ekstra obs..

• #12   21. dec 2008 Du skriver at hun griner mens hun klapper hunden. Det betyder i hundeverden at din søster viste tænder af din hund og udviste en truende adfærd, derfor viser din hund tænder. Hvis man læser mange bøger om hundeadfærd står der altid at man ikke må kigge en hund i øjene og vise tænder.

• #14   21. dec 2008 hun har aldrig markeret sig overfor børn nogensinde! Hun er 16 mdr., så ved at træde ind i de voksnes hjørner..

• #15   21. dec 2008 du skriver også hun lige er kommet ud af en løbetid så det kan jo også være der er lidt ubalance i systemet.. lad være at male fanden på vægen, men være obs det næste stykke tid, og lad ikke hund og barn være alene sammen, tag hunden med dig når du går. Og lad dem kun snakke sammmen når du er der lige ved siden af.. og så se hvordan det går...

• #16   21. dec 2008 Og håb at du kan nå at stoppe hende INDEN hun bider din søster - eller andre - næste gang hun måske føler sig presset.
    Jeg ved at jeg ihvertfald ikke ville kunne - en hund er bare temmeligt meget hurtigere end man selv nogensinde kan gøre sig forhåbninger om at blive.

Hold den væk fra andre - eller sæt en mundkurv på den HVIS den skal være sammen med din familie eller venner.

Better safe than sorry ... jeg ville ikke tage chancen, uanset hvad grunden til hendes reaktion end måtte være.

• #18   21. dec 2008 Jeg synes at et dyrlæge besøg ville være på sin plads for at finde ud af om hunden har ondt eller om den fejler noget så kan man ud fra det svar du får fra din dyrlæge arbejde videre med hunden, ellers arbejder du faktisk lidt i blinde med din hund omkring problemet og har den ondt kan du arbejde så meget du vil uden at du får noget ud af det, så udelukkelses metoden er da den bedste måde at finde ud af problemet på. Du skriver også at din hund lige har været i løbetid og der kan godt ligge en ubalance der, men det kan der tages en blodprøve for.
    Held og lykke med det hele.

• #19   21. dec 2008 ved i om dyrlægen har åben i morgen??

• #20   21. dec 2008 Ja jeg tror da helt sikkert dyrlægen har åben i morgen, jeg tror de fleste dyrlæger har åben for at man bare kan komme mellem kl. 8 og 9 og igen fra kl 15 til 17 det har de i hvert fald her, hvor jeg bor.

• #21   22. dec 2008
    Hun skal til dyrlægen i morgen 14.40, da hun helt sikkert har noget meget hendes anal kirtler, hun bliver ved med at slikke og bide sig selv ved hale roden.. så kan jeg også lige høre dem samtidg med..

• #23   22. dec 2008 Mange tak.. og god jul til jer alle

Kommentér på:
Chica knurre og viste tænder! HJÆLP!

Annonce