Ny hund/alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Dette er sakset fra pedegree's hjemmeside. Hvad mener i om det?? Hvor mange af os burde så lige have hund?? Godt nok er Milou i perioder aldrig alene men kan man virkelig sige at ingen hund kan være alene mere end 4 timer? Hvad mener i??
Hej Pedigree Min kæreste og jeg har planer om at få en labradorhvalp i midten af juni. Jeg har taget 4 ugers ferie for at hunden skal falde bedst muligt til inden jeg igen skal på arbejde. Og det er det der er problemet. For når jeg begynder efter ferien igen skal hunden være alene i 8-9 timer. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvor den skal opholde sig i alle disse timer. Vi har et stort brygges på 15 m2. Så her er jo plads nok. Men jeg er bange for at den raserer det hele når nu vi er væk. Den anden mulighed er at den skal vær eudenfor hele dagen. Vi har hele grunden hegnet ind og den får et hundehus. Men kan den godt affinde sig med at være ude en hel dag i alt slags vejr, og vil den når den er så lille kunne finde ud af hvornår den er træt og burde hvile sig. Jeg er selvfølgelig også bekymret for om den vil forsøge at stikke af når den er udenfor. Vi har også snakket om, at vi evt. hegnede grunden om så den havde knapt så meget plads til at starte med og så udvide hen af vejen når den vænte sig til resten af pladsen. jeg håber I kan hjælpe mig til at gøre det rette.
Hej!
Jeg er ked af, at jeg ikke kan give jer det råd, I gerne vil have. Men det, du beskriver, går IKKE. En hvalp på tre-fire måneder kan ikke og skal ikke være alene i den tid, du beskriver. Ingen hund kan være alene i mere end højst fire timer pr. døgn, og en hvalp kan efter træning højst være alene i 40 minutter om dagen. Det tager det første år at træne den voksne hund til at være alene i fire timer, hvis man skal have en harmonisk hund. Hunde er flokdyr, og det betyder, at de skal leve og arbejde med flokken, så snart de er ovre hvalpestadiet. En hund kan ikke være alene og forstå, at vi kommer tilbage. Hvis den er alene – især når den er hvalp – er den alene og ensom i en stor verden, som den ikke ved noget om. Som sagt er jeg ked af det, men I egner jer ikke til at have hund under de omstændigheder, du beskriver. Det vil være bedre at få en kat, der lever ude.
De bedste hilsner
Hundepsykolog
Charlotte Swanstein
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Så var det kun folk, der havde halvdags-
job der burde ha' hund, eller va??
Mine hunde er alene hjemme mellem 4 og 7 timer
pr. dag max i løbet af hele ugen
okt 2004
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
okt 2004
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
okt 2004
Hun bliver stillet et pænt spørgsmål af nogle, der lader til at gå op i deres hunds velvære, og så svarer hun på den måde...
Hvis jeg var Pedigree, så ville jeg da ikke have hende ansat..
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.247
Hunden har ingen tidfornemmelse så den er lige glsd om man er væk i 10 min eller 10 timer.. Dyrelægen siger at en hund skal kunne holde sig i op til 12 timer af gangen..
Jeg vil lige tilføje at det er meget sjældent at min er alene i 8-10 timer..
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 54
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 1.674
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Sikkent en gang vrøvl, det er et spørgsmål om tilvending, så hunden bliver vændet til at være alene hjemme, min egen, kan f.eks. være alene hjemme op til 18 timer uden problemer, skal lige siges at hun er i hundegården, som er overdækket, med læ sider.
Eller når vi er i jylland en weekend, bliver hun i bilen, og der har aldrig vært nogen problemer.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Synes 18 timer er helt vildt - hvorfor fanden så have hund hvis den skal være alene så meget?
jan 2006
For det 1. Min hund vændet til en hundegård lige fra fødslen.
For de 2. Hunden er glad for at være i bilen, hvis bilen står med åbne døre, springer hun ind og lægger sig der.
For det 3. Så er hund faktisk sammen med mig altid, det sker, at jeg ikke tager hende med.
For det 4. Er hun ud af hundegården hele dagen når jeg er hjemme, og kan gå frit rundt i haven og i vores hus. når kl. er ca. 21,30 kan jeg gå ud og lukke hundegården, for så er hun gået til ro.
Hun lider ikke overlast på nogen måde, hverken psykisk eller fysisk, selv i dette snevejr vi har haft, vil hun helle ligge ude end inde. "hun får selv lov til at bestemme" hvor hun vil være, og hvor hun vil lægge sig.
jan 2006
-------
Hun er ikke nogen klappekage hund, hun er brugs- og konkurrencehund.
jan 2006
At man lukker sin hund ind i et lle bur, - "som nogen omtaler som hule" -
især fordi de er bange for at få splittet hele hjemmet af, når far og mor er borte.
jan 2006
Mavledsbetændelse er vokseværk
jan 2006
Han er storebror til min
jan 2006
Alle har deres meneinger så er det lige meget hvad, og sådan skal det osse være.
Jeg har læst flere af jeres kommentar på de forskellig sider.
I accetper ikke andres folks holdning, og mening alt er åbenbart forkert - så nu har i fået at hvide hvad jeg mener.
Ny hund/alene hjemme