{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.848 visninger | Oprettet:

Godt hundefoder - godt for knogler..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG folk.

Er der nogle der har en hund som er opereret for en knogle- fejl/lidelse, har slidgigt, dårlige hofter eller lign. som har erfaringer med et godt hundefoder til afhjælpning af dette???

I øjeblikket giver jeg Homer Royal Canin maxi adult, men har hørt at der findes et special produkt med ekstra indholdsstoffer som skal gøre godt for dårlige hofter, knogler, osv..

Men vil høre om der er nogle der har prøvet at give et foder som skulle have samme effekt og som har fodret hunden med det i nogle år og derfor kan fortælle om der findes et specielt godt produkt som kan afhjælpe nogle af disse problemer?? Eller har hørt at et bestemt foder skulle være godt?

Dyrlægerne jeg har snakket med siger Hills.. Men det er jo klart når de selv sælger det og det er et af de dyreste produkter.. Umiddelbart har jeg hørt om mange hunde der ikke gider spise deres produkter og min den lille, Bella, gad godt nok heller ikke at spise det..

Så hører meget gerne fra jer mht. hvilke foder produkter I kan anbefale smiley

håber ikke at mit indlæg blev for forvirrende.. smiley

/Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt hundefoder - godt for knogler..?
  • #1   13. dec 2008 Fie får J/D reduced calories , dyrlægerne er de eneste der må sælge det foder herhjemme

  • #2   13. dec 2008 Dina: Har det slået dig, at dyrlægen sælger Hill's, fordi det er bedst? Jeg er meget sikker på, at avancen på Hill's ikke er større end på Olivers, RC mv og dyrlægen kan jo vælge at forhandle hvad han/hun finder bedst.

    Jeg ville også anbefale Hill's j/d


  • #3   13. dec 2008 Dina: jeg har fået Hills j/d anbefalet af mange.. og ikke kun dyrlæger..

  • #4   13. dec 2008 Og Royal Canin er da ikke meget billigere:-)

  • #5   13. dec 2008 Maj-Britt... om det er Hill's eller RC er lige meget, det kommer an på hvordan hunden reagerer på foderet.. Dyrlægerne anbefaler ofte Hill's fordi de betaler deres uddannelse, nye venteværelser osv.. Hehee

  • #6   13. dec 2008 Jeanette: RC er efterhånden lige så gavmilde, som Hill's med at sponsorere forskellige arrangementer under vores uddannelse... hvis ikke mere gavmilde. De er kommet meget frem i skoene ;o)

    Men jeg vil nu stadig sige, at Hill's og Specific er de produkter jeg helst anbefaler. Fungere hunde så ikke, er vi helt enige om, at man må prøve noget andet.

    Mange klinikker har begrænset hylde- og lagerplads og må derfor vælge mellem flere gode produkter. Man vil se, at de fleste store hospitaler forhandler både Hill's, Specific, RC og Ekcanuba.


  • #7   13. dec 2008 Maj-Britt.... ja, det er rigtigt at RC er gavmilde..De strør om sig når vi er på kurser osv.. heheh

    Da jeg brugte RC til Barco fik jeg gratis sække om året.. Det er vildt! Det siger også lidt om hvor mange penge de tjener..


  • #8   13. dec 2008 Maj-Britt: Det er meget muligt og jeg siger jo heller ikke at det ikke er godt..? Men siger bare at jeg ikke tør stole fuldt ud på dyrlægerne ord fordi der for mange af dem er profit på salget af disse.. Derfor vil jeg gerne høre alm. hundeejeres holdninger og erfaringer..

  • #9   13. dec 2008 Min dyrlæge har både hills, rc og specific..

  • #10   13. dec 2008 Dina: Jeg synes bare det er en ret udbredt og meget ærgerlig holdning mange folk har til dyrlægens anbefaling af foder... Hvorfor stoler man på dyrlægen på alle mulige andre områder, men når det kommer til foder, så er det nok bare for at tjene penge? Ja, dyrlægen tjener penge på foderet, men hvis han/hun ikke fandt at det var det bedste foder, ville han/hun forhandle noget andet. Ingen tvinger dyrlægen til at forhandle Hill's - de kunne lige så godt tjene de penge på et andet foder.

  • #11   13. dec 2008 Mon ikke hvis vi endelig skal se på hvad de tjener, at de så tjenr langt mere på en konsulation end på foderet ?

  • #12   13. dec 2008 Fodersalg er en vigtig indtægt for de fleste klinikker - det skal ikke være en hemmelighed og ellers gav det ikke overskud, gad dyrlægen nok heller ikke have bøvlet med det, men igen - dyrlægen kunne tjene på et hvilket som helst foder, men vælger oftest Hill's, Specific, RC og Eucanuba.

    Men som René påpeger, kan man tjene noget mere inde i kons.rummet end ved fodersalg.


  • #13   13. dec 2008 Jeanette: En smule billigere.. smiley Men det glider nemmere ned herhjemme.. hehe.. Det jeg kan lide være RC's foder er at overfladen er lidt mere olieret.. Det kan jeg love dig for gør meget for hundene herhjemme.. hehe.. Bella nægtede at spise alm. hills men spiser nu gerne RC's light produkt.. *s*
    Dyrlægen anbefalede også hills J/D... Men er bare lidt skeptisk omkring deres produkt da der er så mange jeg kender der har prøvet det på deres hunde som ikke har været særligt glade for at spise det.. Men det skal selvfølgelig ikke forhindre mig i at prøve det når den anden pakke er færdig..

    Er dre så nogle af jer der ved om det er vigtigt at hunden spiser et foder hver dag? Nu tænker jeg mht. næringsstofferne, som hunden vel skal have hver dag for at vedligeholde knoglerne bedst muligt..??


  • #14   13. dec 2008 Maj-Britt: Fordi jeg har hørt det samme som Jeanette D har skrevet længere oppe... Men at sammenligne en konsultation og dyrlægens pris på alt muligt andet kan jeg ikke lige følge? Fodersalget er ikke noget dyrlæger er blevet sat lige så meget ind i, som hvordan man steriliserer en hund, hvad symptomerne er på forskellige sygdomme, mm.
    Men det skla vi ikke ind på nu.

    I denne tråd vil jeg bare gerne have forskellige fifs om hvilke produkter der fungerer og hvilke der ikke gør smiley


  • #15   13. dec 2008 Mener J/D er det foder der indeholder mest olie, men mon ikke Maj-Britt kan give svaret der, J/D giver tit lidt mere afføring end andet foder

  • #16   13. dec 2008 Om der lige er mest olie i j/d skal jeg ikke gøre mig klog på, men der er nogle særlige fedtsyrer i, som skulle være rigtig gode til led. Der er desuden glucosamin og chondroitin i som styrker ledbrusken.

  • #17   13. dec 2008 Hvis din hund har problemer med knogler/led så kan du med fordel give Glucosamin/MSM som kosttilskud

  • #18   13. dec 2008 Maj-Britt: Jeg ved at der også er glucosamin i RC.. Men har du noget negativt at sige om RC ellers? Hvis I også sælger dette produkt ved du jo nok om der skulle være noget negativ omtale, eller lign.. smiley

    Smydi: Ja, det har vi også tænkt os at give ham ved siden af smiley


  • #20   13. dec 2008 Dina: Jeg har aldrig selv arbejdet eller været et sted, hvor vi har solgt RC, så jeg ved ikke meget om det. Det jeg har hørt er kun godt. Jeg ved bare mest om Hill's og Specific, så det anbefaler jeg typisk i første omgang.

    Jeg har mange beretninger om hunde, der fungerer godt på j/d, men kender ikke umiddelbart nogle, der bruger maxi adult.


  • #21   13. dec 2008 Malene: Tak, det var det det hed.. Og det var det jeg havde tænkt mig at købe næste gang.. smiley

    Maj-Britt: Klart nok når det er det du har erfaringer med.. *s* Men plejer I f.eks. at udlevere prøver på Hills J/D..? For man kan vel altid prøve at se om det er noget hunden gider at spise.. Evt. prøve at lægge en skål med lidt RC og en med hills og se hvad hunden foretrækker.. Hehe.. smiley
    Har også hørt godt om begge produkter, men bare at mange har svært ved at få hundene med at spise hills i længden...


  • #22   13. dec 2008 Dina: Der hvor jeg har været har vi ikke haft prøveposer på j/d, men de findes garanteret. Det fås dog i 2 kg., som man jo kan prøve og så sende retur på smagen, hvis hunden ikke kan lide det.

  • #25   14. dec 2008 Jeg har af egen erfaring,prøvet både J/D og mobility på mine hunde.. Har haft hunde med spondylose,korsbånd,AD og grad c på hoften..

    Yderlig arbejder jeg med,at genoptræne hunde efter operation..

    Jeg ser klart en hurtigere effekt af J/D end af Mobilty.. Vi snakker omkring3 uger kontra 6 uger..

    J/D inderholder en større mængde omega 3 i forhold til omega 6 og lige nøjagtig det forhold gør,at det er gavnligt mod slidgigt..

    Yderlig er der tilsat glucusemin (Staves) og der skal ikke gives tilskud ved sinde af,af dette..

    J/D anbefaler jeg til hunde der skal igennem et genoptræningsforløb og jeg får ikke hverken procenter eller grtis foder eller så meget som en rød reje,af Hills..

    Min erfaring både på egne hunde og de hunde jeg ser en del af hver uge,gør udslaget.. smiley


  • #26   14. dec 2008 Stine: Hmmm.. Det er jo i hvert fald noget af en forskel.. Og Homer skal have en stille og rolig genoptræning.. Det giver jo i hvert fald noget til overvejelse....

    I skal alle sammen have mange tak for hjælpen.. Valget kommer til at være imellem J/D og RC, da dette er hvad der har været flest erfaringer med.. Simpelthen fordi jeg ikke tør tage chancen med andet (ikke at det ikke er gode produkter).. Men ved de 2 fodermærker er der lavet noget specifikt til led/knogler.. Det er i hvert fald det jeg holder mig til i genoptræningsperioden.. smiley


Kommentér på:
Godt hundefoder - godt for knogler..?

Annonce