Åhhh nej, hvad gør jeg?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en super fræk hvalp på 12 uger, som gnaver i ALT! Lister og dørkarme og vægge. Ved godt han stadig er lille og tænderne klør, men er der virkelig ikke noget jeg kan gøre? Han er ude rigtig mange gange om dagen og han bliver også aktiveret, og han har selvfølgelig et hav af legetøj. Jeg går hjemme på barsel indtil august 09 så jeg har god tid til at gøre en stor indsats, men lige lidt hjælper det.
Han bliver også ved med at tisse indenfor, selvom jeg har ham ude mindst 1 gang i timen. Jeg brummer af ham og viser ham selvfølgelig vejen ud når jeg tager ham i det, men lige lidt hjælper det. Dog er han kun ude 1 gang om natten og der tisser han ikke indenfor. Vasker gulvet i Rodalon efter hvert uheld. Han har aldrig lavet "stort" indendørs. Nogen der har gode råd??
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Vi havde god erfaring med afledning lige i det sekund hun skulle til at sætte bisserne i dørkarmen, bordbenet, tv-bordet osv... men det kræver selvfølgelig et øje på hver finger...
Og så tænker jeg: har du lært ham hvad NEJ betyder? hvis han ikke ved det betyder "det må du ikke røre" så hjælper det jo ikke noget.... så er det bare et af de mange mange sære ordlyde mennesker udstøder konstant....
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Jeg har altid gjrt det med mine hvalpe, at når de er begyndt at kede sig ( inden de har bidt i noget ) har jeg sat mig ned på gulvet med guffere i hånden ( eller en bæltetaske ) og lavet små øvelser med dem og belønnet. Har vitterligt aldrig haft en hvalp der har bidt i dørkarme el.
dec 2007
dec 2007
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Jeg ga Sakki sit eget hjørne ude i bryggers, hvor jeg dagligt lagde bl.a. aviser og papkasser, som han nød at splitte ad i det tidsrum, hvor tænder brød frem - siden blev dette hjørne brugt til fx at gnave griseører og kødben...han har altid måtte være overalt i huset iøvrigt
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
dec 2007
nov 2005
Søgeleg og spor er fx genialt til at aktivere hunden med...
Har du nogle gl. udsmidningsklare cowboybuks, så smid dem endeligt ikke ud...klip knapper, lynlås mv. af og bind en masse knuder på dem.
Du ka så gemme foder i både lommer og folder og din hund vil elske dem for evigt...oz gode til blot at bide i eller tumle med ;O)
dec 2007
Nu ved jeg da endelig hvad jeg kan ønske mig i julegave;-)
dec 2007
nov 2005
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 408
Mht. bideri i døre og karme, så kan det hjælpe at smøre eddieke eller stærkt tomatsalsa på, det bryder de sig sjældent om:)
Held og lykke med det´.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Bid i karme kunne godt lyde som frustration over at være adskildt fra flokken, og kan godt udhvikle sig til større problemer senere i forløbet. Og rigtige gode råd, giv altid en afstatning, den godt må bide i, når du har sagt nej. så sig ja med lyst tonelege til det legetøj du tilbyder.
Jeg ville passe lidt på med de gamle bukser. Hunde kan ikke selektere gammel fra nyt. Så gem godbiderne i nået andet. Det er kun fantasien der sætter grænser.
nov 2005
Min hund kunne og kan stadigt ´selektere´ en byltet klump og mine bukser...emnet har været oppe før - også omkring sokker...min konklussion er, at det kan langt de fleste hunde...hunde ska også lære forskellen på dit og mit, og det gør de vel bedst som hvalpe...eller hur ?
En hund ka meget mer end man tror ;O) .
Åhhh nej, hvad gør jeg??