{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Kræsen hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan hunde være kræsne? Eller er det bare en egenskab vi tillægger dem? Det har vi tit diskuteret herhjemme, og jeg må indrømme, at vi kom til den konklusion, at hunde spiser hvis de er sultne, ligemeget hvad slags mad det er (misforstå det nu ikke!).
Den holdning har vi godt nok fået ændret nu, da Zafira ikke har villet spise siden ugen før jul. Hun har kun spist omkring 1/4 af sin mad hver dag, men godbidderne kunne hun skam godt spise, så syg var hun jo ikke. Da vi var på ferie ved mormor og morfar til jul, ville hun INTET spise, men så satte vi hendes mad lige ved siden af Qualitys og så kunne hun godt spise den aften, men næste dag - nej, så var det ikke godt nok mere. I går morges gav vi hende så noget andet foder, noget Sportsmann Pride (vi havde et par prøveposer liggende), og den spiste hun med velbehag. Så vi måtte lige ud og købe en sæk af det foder, og nu spiser hun igen med glæde!
Det er så bare ærgerligt vi stadig har 3½ sæk af det andet foder liggende, men dem kan Quality jo så guffe sig igennem. Nu varer det i hvert fald længe inden vi skal have købt foder hjem igen.

Man kan så spørge sig selv; skal hunden bestemme hvilket foder hunden får? Det ved jeg snart ikke, men hun er ret tynd (vejer godt nok 31 kg *overrasket*) og har jo også brug for vitaminerne i foderet, så hvorfor ikke gøre det lettere for sig selv og skifte foder?

Ja bare en lille beretning herfra - det skal der jo også være plads til : )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen hund
  • #1   4. jan 2006 Biloxi har aldrig været ret godtil at spise, hun spiste langt under det hun skulle have (efter foderanvisningen). Jeg tog en snak med min dyrlæge om det, da Gloria også viste de samme tendenser. Han mente at hundene nok skulle spise det de skulle bruge, så jeg skulle ikke være nervøs.
    Nu er jeg så gået over til BARF. Dermed forsvandt spiseproblemerne som dug for solen

• #2   4. jan 2006 Bebe og Anne - Ja altså nu er det jo så i 3 uger hun ikke har spist ret meget, men jeg forstår dit princip.

• #3   4. jan 2006 Som i andre også har erfaret så er nogle hunde altså bare kræsne og det i sådan en grad at de er villige ''til at gå linen ud''...

Jeg har selv sådan en hund og troede nøjaktigt som i, at var hun sulten nok, så skulle hun nok spise - men nej !

Mit problem har så været at hun slet ikke kan (må) være på for tom mave, hun er nemlig en af dem som så begynder at kaste mavesyre op i stride strømme og går jeg og lader hende kaste op i bare 1½ døgn, så udvikler hun mavekatar der tilsidst går over i maveblødninger og blodigt opkast smiley

Såååh jeg har også måtte bøje mig mht. fodder og nu får hun kun det hun kan lide, hvilket så heldigvis er et super godt produkt (Olivers).

• #4   4. jan 2006 Vi har faktisk samme problem med Victor i øjeblikket!!
    Problemet er bare at han ikke gider spise nogle af de andre slags vi har tilbudt ham (prøveposer)... Det eneste han gider spise er rugbrød med leverpostej, og selvom det er udmærket så er det jo ikke ligefrem sund og god hundefoder for en hvalp der skal vokse sig stor men ikke for hurtigt. Så vi leder med lys og lygte efter noget nyt og får en pakke fra Olivers (har hørt at det er kanon godt, og så er det glimrene til store hunde)i morgen, så håber vi han kan lide det.. For det er ikke til at holde ud at høre at hans mave knurre af sult og madskålen er urørt smiley

• #5   4. jan 2006 Min hanhund Boss har på et tidspunkt været EKSTREMT kræsen.. Det har dog ændret sig lidt i år, og nu kan han næsten spise alt..
    For omkring 2½ år siden havde min bror taget mørbradbøffer med til ham, som han havde hentet til slagteren.. Det kostede ham 300 kr, og Boss fik det ned i hans skål.. Det nægtede han bare at spise, så min bror var meget overrasket, og blev en lille smule skuffet smiley

Sådan har det også været med mange andre ting.. Han spiser heller ikke særligt meget, men han kan godt lide foderet. Han har prøvet nogle andre slags også, men det nytter ikke noget...Han er bare sær..
    Så han er også meget slank, og har til tider været liidt undervægtig.. Nu holder jeg hans vægt oppe, ved at give ham modermælkserstatning en gang imellem.. Det hjælper meget på ham, og det kan han også godt lide...

Kommentér på:
Kræsen hund

Annonce