{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

allergi (langt) {{forumTopicSubject}}

hej alle.
vores cairn terrie på 2 år, har fået rigtig meget allergi efter vi har givet hende pedigree foder. hun klør ustandselig i øre og hals, er helt rød på maven og slikker poter. vi var så ved dyrlægen, og han gav os en prøve med hjem af allergifoder fra royal canin.
vi gik op i den lokale dyrhandel og ville købe en stor pose af det, hvor hn så fortæller os, at der er lige så meget protein i royal canin, og at hun havde prøvet fuldstændig det samme og foreslog at vi købte 1, choice som havde hjulpet på hendes hund.
det gjorde vi så, men det holdte kun op i xa. 2 uger. vi gik så der op igen og fik specielt allergifoder fra 1. choice. men det er slet ikke stoppet. og hun har fået meget hård mave og vil ikke rigtig spise maden, måske fordi der ikke rigtig er noget i det. så hun tigger helt vildt.

er der nogen der har prøvet noget ligende og kan hjælpe med hvad vi kan gøre.?? tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi (langt)
  • #1   7. dec 2008 Nu giver pedigree ikke allergi pga proteiner, men pga alt det korn og farvestoffer der er i foderet.....

RC er bestemt et meget bedre foder. 1 choice har et godt ry, jeg har ingen personlig erfaring.

Nu har jeg så heller ikke haft en allergi hund, men har selv allergi, og min allergi forsvinder jo ikke selvom jeg holder mig for de ting jeg ikke kan tåle... Så det samme må vel gælde for hunde tænker jeg??

rigtig god bedring med hende hvertfald!!!

• #2   7. dec 2008 Så vidt jeg husker laver RC et allergifoder der kun kan købes gennem dyrlægen.... altså ikke det samme som kan købeds ved diverse dyrehandlere.
    Synes da I skulle prøve at købe det, som dyrlægen anbefalede, og så fodre med det i et stykke tid... Der går jo lidt inden det "virker".
    God bedring til jeres vuffer...((o:

• #3   7. dec 2008 Det er helt sikkert, at det allergifoder man kan købe hos dyrelægen fra de forskellige producenter (inc. fra RC), KUN kan købes hos dyrelægen - det man kan købe i forretningerne er slet ikke det samme.

Jeg ville tage til dyrelægen og følge deres råd og vejledning, er i ikke tilfredse med den hjælp i får derfra, skulle du måske overveje at skifte dyrelæge ?

Misja er multiallergiker (læs sidst i hendes profil) og kan kun tåle RC's allergifoder.

Held og lykke med det, jo før i får slået jeres hunds symptomer ned, jo bedre er det for den i det hele taget ;o)

Du kan læse mere om allergi her:

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=603/sprog=1/grp=3/menu=9/

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.hundeleksikon.dk/foder_allergi.html

• #5   7. dec 2008 Citat fra kbh dyrehospital:

"Det er vigtigt at ejeren har tålmodighed og handler ansvarebevidst: Der skal gå mindst 6-8 uger, før man kan vurdere om, det nye foder har en effekt. Der må ikke fodres med godbidder, madrester e.lign., da dette kan ødelægge hele jeres foderplan. "

• #7   7. dec 2008 Min gamle tæve Ronja har også helt vild meget allergi. Hun bliver fodret med ZD fra dyrlægen, som indeholder "knækkede proteiner". Hun fik i de første mange måneder efter dette foderskift overhovedet intet andet end ZD. Nu får hun sin fredags-knogle+ lidt andet ind imellem. Hun har det perfekt og vi mærker intet til allergien.

ZD kan jeg varmt anbefale :o) Held og lykke med det :o)

• #8   7. dec 2008 Noddie fik også allergi af pedogree..

dette her foder virker på ham: www.regalpetfoods.dk

• #9   7. dec 2008 pedigree*

• #10   7. dec 2008 hej alle sammen.
    tak for jeres svar., vi vil prøve at købe royal canin fra dyrlægen. vi lagde egentlig godt mærke til ved dyrehandlen at de ikke havde det vi fik på prøve.
    dyrlægen sagde at hvis det blev ved kunne vi komme ned og få lavet div test, men han sagde det var meget dyrt så, der var mange som ikke ville ofre alle de penge på det.

• #11   7. dec 2008 Camilla - har du en sygeforsikring til din hund, er det muligt de refundere en vis del - Misjas forsikring dækkede 80% af hele regningen og så er det pludseligt ikke så slemt ;o)

• #12   8. dec 2008 nej det har jeg desværre ikke. kun alm hundeforsikring. og den dækker jo ikke sådan noget.

• #13   11. dec 2008 nej vi giver heller ikke vimse andet end sit tørfoder. selvom det er med dårlig samvittighed at vi nu går ud af døren uden hun får en lille ting smiley

Kommentér på:
allergi (langt)

Annonce