{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Hjælp med at vurdere sår {{forumTopicSubject}}

Jeg i tirsdags med Taco pga et underligt sår på benet.
Han har fået penicilin siden og det ser ud til at have taget betændelsen.. det er ikke så rødt mere og det er blevet mere tørt at se på..
Men hvad med størrelsen ?
Jeg fik at vide at jeg skulle komme igen hvis det blev større, men det er altså svært at vurdere, så jeg vil bede om jeres hjælp..
Det skal lige siges at jeg har en tid til kontrol på tirsdag.

række 1 er de første billeder.. dvs. 1 uge gamle.. de sidste 4 billeder er fra idag, hvor han har fået penicillin i 5 dage
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=33222

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med at vurdere sår
  • #1   7. dec 2008 *Jeg var til dyrlæge med Taco i tirsdags*

Undskylder med at det er sent :o)

• #2   7. dec 2008 Det ser da både pænere, tørrere og mindre ud. smiley

• #3   7. dec 2008 Ja, jeg ved ikke rigtigt,,,det ser ikke så opblusset ud længere, på vej til bedring, men ikke mindre, syns jeg. Hvis han slikker i det kan det jo godt være blevet mindre, i teorien, men stadig se hævet ud fordi det bliver "pillet" ved. Lidt kludret forklaring, men håber du forstår :o)
    Jeg tænker bare et eller andet sted at 5 dage på penicilin burde ha' gjort mere ?
    sagde han noget om hvad det kunne være ?
    Fortsat god bedring :o)

• #5   7. dec 2008 Taco slikker ikke i det.. Ikke så man tænker over det ihvertfald.

Det kan skyldes en vorte, der er revet hul på og derefter gået infektion i.. Har bare ikke lagt mærke til at han skule have haft sådan en..
    Det kan også være en tumor.. Enten godartet eller ondartet.

Uanset hvad det er skal det sansynligvis opereres væk, men betændelsen skulle lige under kontrol først

• #6   7. dec 2008 altså det er blevet tørt og der er ved at danne skorpe ude i kanten. Jeg synes det ser fint ud. Det er ved at hele...
    Men self.. Ser det ikke bedre ud inden slutningen af ugen, ville jeg nok lige ringe til dylle en gang

• #7   7. dec 2008 Han skal til kontrol på tirsdag..

• #8   7. dec 2008 Det er bare det at det kan være en kræft-ting, der gør mig nervøs... Sikkert mere end det er berettiget.. Jeg går hele tiden med den der " er det mon vokset" tanke...
    Det er ret belastende og derfor jeg lige ville høre hvad andre synes

• #9   7. dec 2008 hvis du selv klikker hurtigt mellem første og sidste billede vil du kunne se at den er svundet en smule....

• #10   7. dec 2008 Uha,,,jeg håber det bedste og krydser fingre for jer. Det er ikke rart at gå og tænke på,,,, men det ser pænere ud, helt sikkert, ikke så rødt og vådt mere, men størrelsen syns jeg altså er det samme
    Håber lige du opdaterer os :o)

• #11   7. dec 2008 Jeg kan godt se det er blevet pænere.. altså infektionen er ved at være væk.. men om det er blevet mindre.. Det ved jeg ikke... Kommer også lidt an på vinklen synes jeg....
    Men det vigtigste er dog at den ikke er blevet større..
    Der er ikke ret meget hud at tage af når den skal fjernes pga det sted den sidder, så det her er faktisk det aller største den må være hvis det skal laves ordentligt..
    Og hvis det var vokset ville jeg sikkert også være overbevist om det aller værste.

Jeg skal nok opdatere jer når jeg ved mere

• #13   7. dec 2008 Jeg syntes at det er blevet pænere men ikke mindre.
    Det skal vel lige havde sin tid.

• #14   7. dec 2008 Jeg ville også vente til på tirsdag med at tage af sted, den er i hvert fald ikke blevet værre, men nok heller ikke mindre, men i hvert fald ikke i vækst. Du kan jo evt få dyrlægen til at lave en biopsi(tror jeg det hedder), for at finde ud af, hvad det er, om den er godartet eller ondartet.

• #15   7. dec 2008 Jeg kan ikke se den store forandring bortset fra den glinsende overflade.

Kontrol på tirsdag er jeg enig med de andre i, lyder helt fint..

Så det er noget med at trække vejret ned maven :o)

Kommentér på:
Hjælp med at vurdere sår

Annonce