486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Idiotisk! Idiotisk!

Jeg sidder og sukker over min veninde...Hun har en han gravhund på 2 år. Hun har langt til og fra arbejde og har fået klager fra naboer over at hendes hund hyler, og er derfor flyttet hjem til sine forældre da hun mener at han stresser over at være alene.
Problemet er at hendes mor har en tæve der lige har været i løb for første gang, og nu har han været på hende. Min veninde siger at løbetiden kun varede 1-2 uger (hun kan ikke helt huske det) og nu er hun bange for at tæven er drægtig. Men dyrelægen siger at der ikke er nogen måde at afgøre på om hun er drægtig så tidligt, og de vil ikke give abort sprøjte uden grund.

Jeg synes hele situationen er idiotisk, den stakkels han hund har gået og stresset for sindsygt over tæven, han har pisset og skidt indenfor. Derudover er der en risiko for at tæven er drægtig, hvilket jo ikke er særligt smart når hun er så ung!

Er der nogen der har et godt råd som jeg kan give? Jeg sagde til hende at jeg synes hun skulle have haft ham derhjemme, men hun undskyldte det med at han jo også blev stresset der, så det var pest eller kolera... Det er så dumt....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idiotisk!
  • #1   6. dec 2008 jeg forstår så ikke, at dyrlægen ikke vil give noget, for risikoen for at hun er drægtig er da værst...
    Hun skal evt træne med hunden, så hund og ejer sammen kan arbejde og få værktøjere til, hvordan de får stresset ned

• #2   6. dec 2008 Er der ikke noget med at man kan give en abortsprøjte helt frem til dag 45 af drægtigheden, så kan de jo nå at få tæven scannet.

Men mht hanhunden, så skal hun jo få trænet noget alene-hjemme når hun kan. Og evt få ham kastreret, hvis han skal fortsætte med at være hos forældrene

• #3   6. dec 2008 Det er ikke dyrelægen der ikke vil give abortsprøjte, det er moren... Jeg kan sige det med de 45 dage, så kan hun jo undersøge det! smiley

Jeg havde også tænkt mig at foreslå alene-hjemme træning forfra, det andet er jo ikke holdbart! De havde nok ikke regnet med noget fordi tæven er en puddel, men synes bare det var noget af en chance at tage! Og udover det er det jo vildt synd at han skal have det så dårligt når det kan undgås!
    Hun vil ikke have ham kastreret fordi hun gerne vil have en tæve på et tidspunkt og så lave nogle hvalpe...

Kommentér på:
Idiotisk!

Annonce