Idiotisk! Idiotisk!
Jeg sidder og sukker over min veninde...Hun har en han gravhund på 2 år. Hun har langt til og fra arbejde og har fået klager fra naboer over at hendes hund hyler, og er derfor flyttet hjem til sine forældre da hun mener at han stresser over at være alene.
Problemet er at hendes mor har en tæve der lige har været i løb for første gang, og nu har han været på hende. Min veninde siger at løbetiden kun varede 1-2 uger (hun kan ikke helt huske det) og nu er hun bange for at tæven er drægtig. Men dyrelægen siger at der ikke er nogen måde at afgøre på om hun er drægtig så tidligt, og de vil ikke give abort sprøjte uden grund.
Jeg synes hele situationen er idiotisk, den stakkels han hund har gået og stresset for sindsygt over tæven, han har pisset og skidt indenfor. Derudover er der en risiko for at tæven er drægtig, hvilket jo ikke er særligt smart når hun er så ung!
Er der nogen der har et godt råd som jeg kan give? Jeg sagde til hende at jeg synes hun skulle have haft ham derhjemme, men hun undskyldte det med at han jo også blev stresset der, så det var pest eller kolera... Det er så dumt....
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
Hun skal evt træne med hunden, så hund og ejer sammen kan arbejde og få værktøjere til, hvordan de får stresset ned
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Men mht hanhunden, så skal hun jo få trænet noget alene-hjemme når hun kan. Og evt få ham kastreret, hvis han skal fortsætte med at være hos forældrene
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Jeg havde også tænkt mig at foreslå alene-hjemme træning forfra, det andet er jo ikke holdbart! De havde nok ikke regnet med noget fordi tæven er en puddel, men synes bare det var noget af en chance at tage! Og udover det er det jo vildt synd at han skal have det så dårligt når det kan undgås!
Hun vil ikke have ham kastreret fordi hun gerne vil have en tæve på et tidspunkt og så lave nogle hvalpe...
Idiotisk!