Jacob O- Beaglen!! {{forumTopicSubject}}
hejsa!
Du spørger lidt ind til mine erfaringer ombeaglen. Jeg har jo ikke haft hende så længe, men hun er da blevet unghund nu, og jeg er et par erfaringer rigere.
Jeg startede med at være meget stolt af min beagle- hvem sagde man ikke kunne opdrage en beagle? Annabell gjorde alt... Men unghunden er nu kommet op i hende, og noget dage er lutter nej, mens andre der sitter, dækker, giver hun pote osv. til den store guldmedalje. Hun kan godt gå pænt, men allerhelst vil hun have snuden i jorden og fremad i verden. En flexline er uundværlig for jeg tror næppe, at vi vil kunne få jagtinstinktet i hende væk. Når hun får færten af noget er hun i en helt anden verden, hvor kontakt er håbløst. Men vil sige, at der er blevet langt bedre end det har været, så idag går hun som regel pænt på turene og har en god kontakt.
Børn. Har selv en pige på 3 og en søn på 1½. Hun forguder dem. har nogen gange skældt dem ud, fordi jeg synes de har været lige hårde nok ved hende. Men Annabell har aldrig virket sur- gider hun ikke mere, går hun bare sin vej. Hun elsker at lege med dem, og har aldrig gået over nogen grænser, hvor jeg synes det blev for meget.
Hun er meget glad for andre hunde, katte og mennesker. Hun elsker al den kontakt hun kan komme i nærheden af. Ulempen er så, at alle så også tror, at de bare kan gå hen til hende, når hun står ved en butik, børnehaven eller lign. Mor her skal lige godkende vedkommende, inden Annabell vil hilse på. Nogen gange er jeg kommet ud til en rystende hund, og må indrømme, at skal vi have hund nr. 2 ind i huset engang bliver det- af rent udseende- en mere frygtindgydende hund, som kan passe lidt på min Annabell;-) (jeg drømmer i det skjulte om en rottweiler).
Hun er en fantastisk hund, og huner ligeså god som dagen den er lang. Der er ikke sporet af noget ondt i hende- tværtimod så er jeg lige ved at tro, at slår du hende, vender hun bare den anden kind til.
Men okay hun bliver aldrig lydighedschampion, men det er jo lidt af det , der giver hende hendes charme.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 53
Sjovt du nævner kombinationen af en Rottweiler og en Beagle, da jeg drømmer om en rottweiler om et par år og min kæreste drømmer om en Beagle...;-)
Jacob O- Beaglen!!