{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Psykotisk glad chi..... {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen:o)

Ja som overskriften siger er min ene hund, chi-blandingen Fanny simpelthen overdrevet glad når hun møder andre:o) Det er jo som sådan kun dejligt at hun er en glad og venlig lille pige, men det er simpelthen SÅ pinligt når hun tænder af i sin glædesrus hehe... Det foregår sådan her... Når vi går tur er det som regel uden snor (tager selvfølgelig snor på hvis der kommer hunde vi ikke kender) men hvis Fanny får øje på et levende væsen hund/voksne/børn ja alt levende faktisk.... Så starter halen med at logre, så tager det til og bliver hele kroppen, og så fare hun afsted hen imod sit offer:o) Her begynder det så at blive rigtig pinligt, hun tordner rundt i cirkler og kaster sin lille krop helt uhæmmet rundt alt imens hun skriger af sine lungers fulde kraft.. hun har en utrolig skinger stemme, og det lyder som om hun bliver trådt på, men det er bare ren og skær glæde simpelthen hihi... Hun er slet ikke til at komme i kontakt med, og hun spurter bare rundt og rundt i cirkler med et fuldstændigt vanvittigt udrtyk i hovedet og hviner af iver:o)
Det samme sker hvis hun har snor på, og vi ved ikke rigtigt hvad vi kan gøre, for det er jo ikke nemt at vænne en hund af med at være glad, og det vil vi jo heller ikke... Vi vil bare gerne tone det lidt ned, for som sagt er det temmelig pinligt, og folk tror jo hun er komet til skade eller har mistet forstanden hehe...

Nogen bud på hvordan vi kan dæmpe hendes glæde lidt ned?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykotisk glad chi.....
  • #1   4. dec 2008 det lyder nu meget sødt, hehe . det minder lidt om min chilli når jeg kommer hjem, han hopper rundt piver slikker, puha det som om jeg har været væk i en uge... du kan feks så hende til at fokusere på noget andet, men ved ikke om det hjælper. for har nok det samme lille problem hehe

• #2   4. dec 2008 kristina
    ja men hun er også skide dejlig, og man kan jo ikke rigtig bebrejde hunden for at være glad, og elske alle hun møder på sin vej:o) Men for dælen, nogen gange kunne jeg grave mig ned, når folk stopper op og står måbende og glor på den skøre, skrigende lille hårbold der fiser rundt om dere ben hihi... Hun er slet ikke til at standse før hun har fået det værste ud af kroppen, og så kan jeg kalde hende til mig... Ved ikke om det er muligt at få hende til at fokusere på noget andet:o/

• #3   4. dec 2008 Jeg ville fjerne hende fra det som gør hende glad. Det lyder lidt for mig som en stress reaktion. Og selvom hun virker glad tror jeg også hun stresser helt vildt og er ilde til mode.. Så hver gang så gå væk med hende.. Når hun falder til ro så prøver i igen.. Og sådan bliver du ved indtil hun lærer at der ikke er noget at køre op over.

• #4   4. dec 2008 hundmutter
    jeg tror bestemt ikke hun er ilde til mode, hun er simpelthen bare glad... Hvorfor skulle hun stresse over det?

• #5   4. dec 2008 Jamen jo mere jeg læser hvad du skriver jo mere tror jeg hun faktisk er utryk over mødet med andre. Hvis du eks ser på vilde dyr, så er dyr nederst i flokken ofte oven lykkelige når højt rangerende individer kommer tilbage til flokken. De kaster sig nærmest for fødderne af lederen og slikker om munden, viner og hyler op. Nu har jeg ikke set din hunds glæde, men som du skriver det, lyder det lidt som om hun virkelig forsøger at fortælle... Jeg er ikke farlig, jeg vil gøre alt for at behage dig. For du er farlig og du bestemmer....

• #6   4. dec 2008 hmm ja det kan faktisk godt være du har fat i noget hundemutter..... i hvert fald i forhold til hendes opførsel overfor voksne store hunde... hun vil nemlig meget gerne slikke dem om munden, og smider sig også for dem. Men med mennesker, er hun bare lykkelig, og vil gerne hilse og kæle osv.. hun er fx. på samme måde når vi kommer hjem, så hviner hun også og fare rundt.. så jeg tror ikke det er fordi hun er utryk på mht mennesker, hun elsker alle, og gør sig selvfølgelig til, for at hun skal blive kælet med:o)

• #7   4. dec 2008 Desuden ville jeg ikke lade hende gå uden snor når hun reagerer sådan.. du har bedre styr på tingene når hun er i snor

• #8   4. dec 2008 Hehe ja det lyder som en rigtig dejlig en!.. men når han er så glad så lader jeg ham bare kysse mig hoppe rundt, hvad med nogle godbidder hehe, min er rigtig madglad så tror da det ville hjælpe lidt.

• #9   4. dec 2008 I er jo hendes ledere og de mennesker i møder er jeres medledere og hun fortæller jer at når i kommer hjem til flokkens hule så bestemmer i. Hun behøver ikke være bange for jer. Men hun opfatter sig selv som værende helt nedert i flokken. Og det at hun kører helt op er stressende for hende. Også selvom hun er glad... Så pas lidt på hende. Hunde der stresser er i risiko zonen for at udvikle tvangs handlinger for at kunne håndtere deres stress. Jeg har selv en genplacerings hund som desværre ikke er stoppet i tide og nu har en række tvangs handlinger han udføre når han bliver stresset... Men i kan hjælpe hende ved at berolige hende. Gå væk fra det som kører hende op og ved at give hende lidt selvtillid...

• #10   4. dec 2008 lisette
    jeg har og vil altid lade mine hunde løbe løs på steder hvor det er forsvarligt.. Hun har aldrig gjort nogen noget, og er bare en glad lille hund, så kan ikke se hvorfor hun skulle holdes i snor altid pga det... vi tager jo sam sagt snor på dem, når der er hunde eller lignende som vi ikke kender...

kristina
    jamen Fanny er desværre ikke så madglad, det kan i hvert fald ikke konkurrere med at hilse på nye folk:o)

• #11   4. dec 2008 nåå trist, men held og lykke.. og rigtig dejlig hund, har været lige været inde på hende.

• #12   4. dec 2008 Hvis i vil bruge godbidder ville jeg ikke give hende dem ved hånd. Men have nogle stykker jeg kaster væk fra jer når i eks kommer hjem. Så hun løber hen og koncentrere sig om det... Når hun så vender tilbage skulle i gerne være af tøjet igen og der er ro i huset.. Men aller helst ville jeg undgå at præmiere hendes opførelse

• #13   4. dec 2008 hundemutter
    det er da utroligt jeg aldrig selv har tænkt i de linier? Vi har altid vidst at hun er meget underdanig, og en lidt forsigtig lille pige.. hun er utrolig kærlig og meget venlig hvilket vi selvfølgelig er glade for.. hun kan sagtens sige fra overfor ander hunde hvis de fx vil humpe hende, men generelt er hun meget forsigtig... Kan godt være vi skal prøve at være mere opmærksomme på at hun ikke bliver for opkørt... jeg vil helt bestemt tage det til eftertanke...

• #14   4. dec 2008 hundmutter
    vi plejer bare at sige hej til dem når vi kommer hjem, og ignorere dem når de er vilde, og når de falder lidt til ro så hilser vi selvfølgelig på dem:o) Må faktisk indrømme at jeg havde forventet at hendes blanding chi/poms/powder puff ville være en farlig lille kal, som ikke vidste hvor lille hun var hehe.. sådan er de chi og pomsere jeg kender, men Fanny ved åbenbart godt at hun ikke er særlig farlig hehe... Men vi er glade for hendes sind, hun er sådn en komisk og venlig lille størrelse:o)

• #15   4. dec 2008 Jamen ind i mellem er man jo bare lykkelig for at man har en dejlig hund. Men efter hvad du skriver så er jeg ikke i tvivl om det. Men det er jo altid dejlig at få lidt andre øjne på sagen. Specielt inden det bliver til et problem... Dejligt at du i det mindste vil overveje om det muligvis kan være andre årsager. Nu har jeg jo ikke set hunden og er ikke ekspert. Men igen. For mig lyder hun ikke som en hund der er overlykkelig. Men som en lidt nervøs hund der ihærdigt forsøger at fortælle verdenen at hun ikke er farlig... Held og lykke med hende... Hun er helt sikkert en sød lille en..

• #16   4. dec 2008 At man har en bestemt race er ikke ensbetydende med at hunden er typisk i sind. Faktisk er Pawder en lidt forsigtig hund. I hvert fald dem jeg kender. Og kender også nervøse pomsere og chi....

• #17   4. dec 2008 hundemutter
    ja det er nemlig rart med en fremmeds mening:o) ja vi vil i hvert fald se om ikke vi kan få hende til at slappe lidt mere af... hun skal selvfølgelig helst ikke blive nervøs osv som den hund du beskrev... tak skal du have;o)

• #18   4. dec 2008 det er bare min egen erfaring med chi og pomseren, jeg har ikke mødt så mange powder puff... Fannys far var en meget rolig og venlig chi, og hendes mor var lidt mere rappenskralde poms/puff, og derfor havde vi jo lidt en ide om hvordan hun kunne blive.. men hun er skøn, og min lille puttepige, så er det bedøvende ligemeget hvad hun er for en :o)

Kommentér på:
Psykotisk glad chi.....

Annonce