Psykotisk glad chi..... {{forumTopicSubject}}
hejsa allesammen:o)
Ja som overskriften siger er min ene hund, chi-blandingen Fanny simpelthen overdrevet glad når hun møder andre:o) Det er jo som sådan kun dejligt at hun er en glad og venlig lille pige, men det er simpelthen SÅ pinligt når hun tænder af i sin glædesrus hehe... Det foregår sådan her... Når vi går tur er det som regel uden snor (tager selvfølgelig snor på hvis der kommer hunde vi ikke kender) men hvis Fanny får øje på et levende væsen hund/voksne/børn ja alt levende faktisk.... Så starter halen med at logre, så tager det til og bliver hele kroppen, og så fare hun afsted hen imod sit offer:o) Her begynder det så at blive rigtig pinligt, hun tordner rundt i cirkler og kaster sin lille krop helt uhæmmet rundt alt imens hun skriger af sine lungers fulde kraft.. hun har en utrolig skinger stemme, og det lyder som om hun bliver trådt på, men det er bare ren og skær glæde simpelthen hihi... Hun er slet ikke til at komme i kontakt med, og hun spurter bare rundt og rundt i cirkler med et fuldstændigt vanvittigt udrtyk i hovedet og hviner af iver:o)
Det samme sker hvis hun har snor på, og vi ved ikke rigtigt hvad vi kan gøre, for det er jo ikke nemt at vænne en hund af med at være glad, og det vil vi jo heller ikke... Vi vil bare gerne tone det lidt ned, for som sagt er det temmelig pinligt, og folk tror jo hun er komet til skade eller har mistet forstanden hehe...
Nogen bud på hvordan vi kan dæmpe hendes glæde lidt ned?
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 1.190
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 85 Svar: 418
ja men hun er også skide dejlig, og man kan jo ikke rigtig bebrejde hunden for at være glad, og elske alle hun møder på sin vej:o) Men for dælen, nogen gange kunne jeg grave mig ned, når folk stopper op og står måbende og glor på den skøre, skrigende lille hårbold der fiser rundt om dere ben hihi... Hun er slet ikke til at standse før hun har fået det værste ud af kroppen, og så kan jeg kalde hende til mig... Ved ikke om det er muligt at få hende til at fokusere på noget andet:o/
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
jul 2007
jeg tror bestemt ikke hun er ilde til mode, hun er simpelthen bare glad... Hvorfor skulle hun stresse over det?
mar 2008
jul 2007
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
sep 2008
mar 2008
jul 2007
jeg har og vil altid lade mine hunde løbe løs på steder hvor det er forsvarligt.. Hun har aldrig gjort nogen noget, og er bare en glad lille hund, så kan ikke se hvorfor hun skulle holdes i snor altid pga det... vi tager jo sam sagt snor på dem, når der er hunde eller lignende som vi ikke kender...
kristina
jamen Fanny er desværre ikke så madglad, det kan i hvert fald ikke konkurrere med at hilse på nye folk:o)
sep 2008
mar 2008
jul 2007
det er da utroligt jeg aldrig selv har tænkt i de linier? Vi har altid vidst at hun er meget underdanig, og en lidt forsigtig lille pige.. hun er utrolig kærlig og meget venlig hvilket vi selvfølgelig er glade for.. hun kan sagtens sige fra overfor ander hunde hvis de fx vil humpe hende, men generelt er hun meget forsigtig... Kan godt være vi skal prøve at være mere opmærksomme på at hun ikke bliver for opkørt... jeg vil helt bestemt tage det til eftertanke...
jul 2007
vi plejer bare at sige hej til dem når vi kommer hjem, og ignorere dem når de er vilde, og når de falder lidt til ro så hilser vi selvfølgelig på dem:o) Må faktisk indrømme at jeg havde forventet at hendes blanding chi/poms/powder puff ville være en farlig lille kal, som ikke vidste hvor lille hun var hehe.. sådan er de chi og pomsere jeg kender, men Fanny ved åbenbart godt at hun ikke er særlig farlig hehe... Men vi er glade for hendes sind, hun er sådn en komisk og venlig lille størrelse:o)
mar 2008
mar 2008
jul 2007
ja det er nemlig rart med en fremmeds mening:o) ja vi vil i hvert fald se om ikke vi kan få hende til at slappe lidt mere af... hun skal selvfølgelig helst ikke blive nervøs osv som den hund du beskrev... tak skal du have;o)
jul 2007
Psykotisk glad chi.....