JEG har rykket mig .. JEG har rykket mig ..
Jeg har i længere tid været angst for at slippe min ældste hund, Cæser løs, i frygt for at der skulle dukke en anden hund op, som ville overfalde ham..
Åndsavgt, men desværre sandt ..
I dag var jeg så i trylleskoven og gik ned til stranden. Kessler som var løs fes rundt ogCæser ville ogs, men kunne ikke da jeg havde snor på ham ..
Jeg fik det simpelthen så dårlig samvittighed, at efter 20 minutters kiggen efter andre hunde, slap jeg ham løs.
Mit hjerte hoppede rundt, og Cæser begyndte at løbe ned af stranden og jeg troede han så en anden hund, men nej- da jeg kaldte kom han som han altid gjorde.
Han løb rundt med tuboen slået til, hoppede og havde det fantastisk ..
Han har haft så meget energi i sig som han ikke har fået brugt, grundet min dumme angst..
Han ELSKEDE det! Jeg stod bare og smilede. Aldrig har været så kold, våd og glad samtidig ..
Jeg stod dog stadig på tå og kiggede efter hunde, MEN jeg turde godt at have ham løs ..YES .. og han nød det så fantastisk meget ..
Der løb han rundt i en time ..
Måtte lige ud med det ..
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Eller rettere, to stk!
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Men det er da dejligt at du har rykket dig
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 593
Han blev overfaldet for 2 måneder siden, og der varblod over det hele. Hans hoved var helt rødt af blod og han fik dybe sår og han har stadig ar.. Siden da har jeg ville holde ham tæt på mig, så hvis jeg opdagede en hund i det fjerne, kunne jeg nå at komme væk .. :S..
Så han har kun løbet løs i en lukket hundegård på 5*10 m.og det har jo slet ikke været nok ..
Jeg fortsætter helt sikkert ..Vil nok stadig bruge meget tid på atså og kigge efter hunde, om der nu er helt sikkert osv, men løs skal han ha'lov til at være..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Kigger selv langt efter andre hunde når jeg slipper Balder løs, men det er fordi jeg ved at ser han en anden hund så er han væk.. Dog gør han ikke noget , men det er jo ikke rart for den anden ejer og man ved jo heller aldrig med den anden hund...
jan 2008
Cæser skal heller ikke lege med hanhunde han ikke kender, selvom adfærdsbehandleren mener at der intet problem er .. Derfor var det også ekstra vigtigt at der ingen hunde var .. Det kan godt være at der ingen problemer ville være - men jeg kan bare ikke få mig selv til det ..
Så forstår dig helt 100% ..
Hvor er den indhegning, hvor du slipper lucky løs?
jan 2008
Ja det tænkte jeg også .. Cæser er i lømmelalderen og så slår hjernen altså fraen gang imellem.. Og han er så glad for andre hunde, så gad vide om han ville huske hvad han havde lært .. Endnu en grund til at der ikke skal være andre hund i nærheden ..
Der hvor jeg var i dag i solrød, havde jeg perfekt overblik.. Ingen hunde kunne lige pludselig dukke frem
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 454
jan 2008
Skal bare opholde mig endnu mere der, så gør det nok det hele..
Ja det var dejligt at jeg turde
Og tak for jeres støtte .. *s*
JEG har rykket mig ..