{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Afføring 4-5 gange dagligt?? {{forumTopicSubject}}

Er det normalt?
Nynne er næsten 2 år og får kingsmoor, Luna er 9 mdr. får Olivers hvalpefoder. Jeg har målt af hvor meget de skal have, så de får det de skal og de får ikke rester fra aftensmad osv.

De har fået det foder (Skiftede foder) i næsten 2 mdr nu og har haft afføring 4-5 gange dagligt 1 måneds tid ca.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afføring 4-5 gange dagligt??
  • #1   2. dec 2008 Lilly får det samme foder og har kun afføring 1-2 gange om dagen

• #2   2. dec 2008 Hov læste det som 1 hund XD Lilly får Olivers Hvalpefoder, hun er gået over til det til store racer

• #3   2. dec 2008 Jamen Luna er bare kun 9 mdr, og jeg vil gerne vente med at skifte til hun er 1 år..

• #4   2. dec 2008 Mine gør det højst 3 gange om dagen men som regel 2 gange.

• #5   2. dec 2008 Der er 2 slags hvalpe foder, det til små racer (som de store racer skal have til de er 4 måneder) og så det til storeracer..

De skal først over på voksen foder når de er 1 år

• #6   2. dec 2008 Vores får specifik fra dyrlægen, hun skider kun en gang om dagen. Synes det lyder af meget 4-5 gange dgl.

• #7   2. dec 2008 det kan være hun ikk fungerer så godt på det foder.. Måske sku du prøve et andet.. kan foreslå

acana
    regal
    orijen

de er rigtig gode, min hund har allergi og disse her er de eneste han ikk har tyndskidt konstant af. især regal virker rigtig godt. nu affører han kun 2 gange om dagen..

• #8   2. dec 2008 Noddie kunen ikk tåle olivers og sked også mange gange om dagen en blanding a f tyndt og hårdt

• #10   2. dec 2008 Ja, det må jeg prøve så.

Tak for hjælpen..

• #11   2. dec 2008 Hvalpe spiser ofte lidt mere og skider derfor lidt mere, men 4-5 gange lyder som meget for en "hvalp" på 9 mdr.

Min den "gamle" sætter sig 2 gange om dagen og den lille på 5 mdr. 3 gange om dagen.

Du skriver, at du måler af og giver, hvad der anbefales på pakken - dette er for de fleste hunde alt for meget. Hold øje med dine hunde og se, om vægten er, som den skal være. Det er den eneste måde, hvorpå man kan vide, om mængden er korrekt.

Jeg kunne godt have mistanke til, at de får for meget. Det er sjældent at man har 2 hunde, der ikke fungerer på deres foder.

Jeg bruger selv Specific og er meget tilfreds.

• #13   2. dec 2008 Joey sked også meget på Kingsmoor, vi skiftede til Regal, og det fungere så godt hos os.. vi bruger en kombi af den der hedder vinision og den der hedder holistic salmon...
    Ring evt. og snak med Lotte, hvis du fortæller om din hund kan hun guide dig til hvilket foder der er godt til din hund og hun sender altid foderprøver i massevis så man kan prøve det af inden man bestemmer sig..

• #14   2. dec 2008 karla får olivers start og hjemmelavet hundemad - hun har afføring 1-2 gange daglig - hun er lige knap 6 mdr

• #15   2. dec 2008 Begge mine hunde har afføring 1-2 gange om dagen.

De få gange det har været mere har været pga foderet.

Monique skider konstant på RC, Anna gør det på Olivers.

Ligesom mennesker er hunde forskellige og reagerer forskelligt på forskelligt foder.

• #17   3. dec 2008 Jeg tror at Eukanuba vil være godt. Det er min erfaring med min labrador Clara. Det er godt nok dyrt, men hvis du regner ud hvad det koster pr. dag er det ikke meget det drejer sig om, fordi hunden ikke skal have så meget. Og når der ikke kommer så meget ind, - ja så kommer der heller ikke så meget ud.

• #18   3. dec 2008 Det er tankevækkende at to hunde på hvert sit foder har samme problem ;o)

Jeg vil også gætte på, at de simpelthen får for meget - og måske for hvalpens vedkommende, at den måske alligevel ikke helt har brug for alle de ting, der er i hvalpefoderet mere.

Man kan bestemt ikke regne med, hvad der står på pakken hos Olivers. Vi har en meget aktiv hund og han har aldrig været højere oppe en 2/3 dele af, hvad der står, han skal have ;o)

Så kig lige på hundene og se, om ikke de kan tåle, der bliver skåret lidt ned.

• #19   4. dec 2008 Min den store på Specific CYD-HY får 80 g. - han skal ifølge pakken have 145 g.

Den lille på CPD får 140 g. og skal ifølge pakken have 180 g.

Meget få hunde skal have det, der står på pakken!

• #20   4. dec 2008 Da mine fik tørfoder skulle Monique have 50 gr mere af Olivers end der stod, Anna skulle have 70 gr mindre af RC

• #21   8. dec 2008 Okay, tak for hjælpen smiley
    Jeg har nu skiftet til arion.. Nu vil jeg lige se tiden an og evt prøve at skære ned på foderet..

Kommentér på:
Afføring 4-5 gange dagligt??

Annonce