{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Light snacks til hunde? Findes det? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen derude der ved om man kan få light produkter i form af godbidder til hunde? Buller skal nemlig tabe sig 4 kilo for at han er på normal vægt, og han er så glad for mad. Så jeg spekulerede på, om light godbidder ville være en god løsning også. Han er på diet foder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Light snacks til hunde? Findes det?
  • #1   2. dec 2008 Da vi fik Punktum skulle hun også tabe omkring 4 kg. For at hun kunne spise sig mæt, fik hun en pæn portion kogte grøntsager sammen med sin tørkost. Og hvis hun ellers virkede meget sulten, så stak vi hende en rå gulerod. Hun kom ret hurtigt ned i vægt smiley

• #2   2. dec 2008 Godbidder bør man kun give i forbindelse med træning- især nu hvor han skal tabe sig. Prøv Olivers- de har så mange gode ting, bla fiske bidder der er små sammenpresset kugler og rigtig gode som godbidder.
    Hvis han skal tabe sig, må jeg da lige foreslå to til tre gange ugelige svømmeture i en hundesvømmehal samtidig med hans nye kostplan

• #4   2. dec 2008 Skær øko gulerødder i skiver og giv dem i stedet for... Og skal han have lidt at tygge på så giv ham en gulerod.. Kender flere der gør det og deres hunde er lige så glade for det som havde det været hundekiks.

• #5   2. dec 2008 Vi er gået tilbage på Nutranuggets lite/senior diet foder. Men eftersom han er en hund jeg har overtaget for ca. 9 måneder siden, så vil jeg stadigvæk gerne træne med ham. Han har meget jagtinstinkt der gør, at han kan være svær at få kontakt med ude i skoven, og der spekulerede jeg på om nogle gode light godbids produkter kunne være en mulighed?

• #6   2. dec 2008 Han elsker at svømme, og tager tit nogle svømmetag i søerne herude - dog i snor - for han er ikke til at få op igen når der er ænder i søerne.
    Ved I hvor meget hundesvømning koster?

• #8   2. dec 2008 Jeg tror svømning koster ca. 100 kr for en halv time de fleste steder. Det gør det ihvertfald, der hvor vi kommer med vores.

• #9   2. dec 2008 Babe har lige skulle tabe sig osse

jeg har givet hende æbler, gulerødder og agurker

de mætter og feder ikke

• #10   2. dec 2008 godbidder her er ofte rå grøntsager, lige fra tomater og agurker til gulerødder og hvidkål

og giv grøntsager sammen med fodret, som det også er blevet foreslået.

mange af de bløde guffer kan skæres i meget små stykker

og man kan købe helt småt hundemad, tørkost, det bruger vi også til guf.

• #11   2. dec 2008 Tak for alle jeres tips. Jeg var inde på olivers og har købt nogle liverbites, samt fish bites. De sagde at det var de produkter der var mindst fedt i. Her udover vil jeg forsøge mig med grøntsager også. Det er dog ikke alle grøntsager vovsen kan lide :o) Men tabe sig - det skal han. :o)

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 158
    #12   2. dec 2008 Her er noget tørret kylling. Det er super og fedtfri: http://www.porcani.dk/product.asp?product=1199

Okseleveren er også god og light: (link fjernet)

• #14   2. dec 2008 Jeg bruger af og til torskerogn på tube til Lykke, når vi træner. Det er nemt at have i lommen samtidig med, at det er nærende og fedtfattigt. Låget af og et lille blup... færdig.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #15   2. dec 2008 Du kan prøve at se de kiks der er ved www.apporten.dk Der er nogle briketter og lam og ris kiks, de er meget fedt fattige og indeholder ikke glykose ( sukkerstof ) Der står også procenter ud for hver slaks kiks.
    De er heller ikke dyre 16- 18 kr for ½ kg.
    Jeg er selv glad for dem til Bella.

• #16   3. dec 2008 Godbidder ville jeg slet ikke give andet end til træning.

Men skal han have lidt at tygge i (for tænderne bl.a.), kan du prøve med et marvben (ikke dem med alt muligt fyld i, bare benet, dem gnaver reiki i hvert fald gerne i).
    Lamme- og okseører er osse forholdsvist fedtfattige, men når han er på kur bør de heller ikke gives for ofte.
    Tørrede nakkesener er godt for tænderne og ret fedtfattige.

Til træningen (hvis ikke han vil arbejde for sit foder) kan du jo prøve dig frem med lidt blandet grønt -f.eks. gulerødder, dem er der faktisk mange hunde der er glade for, og så ting som f.eks. tørret lever.

Hold dig fra at bruge pølser, frolic eller hvad man nu ellers kan finde på i den boldgade...

Kommentér på:
Light snacks til hunde? Findes det?

Annonce