Hunden hyler! {{forumTopicSubject}}
Jeg er så frustreret! Min ene nabo anskaffede sig i sommers en lille hund. De har aldrig trænet hende i det at være alene, så hunden er bund ulykkelig hver gang de går fra hende.. Hun står og hyler så hjerte skærende hver morgen når de går.
Min anden nabo og jeg har gjort dem opmærksomme på problemet og har været meget tolerante. Men der er ingen bedring. Nu er de begyndt på en form for "træning".. det går ud på at man går uden for døren og venter på hunden hyler.. Så råber man simpelthen af den når den starter.. Det er så synd for hunden og så frustrerende for os naboer. Og flytter de andet steds hen en dag, jamen så er chancen for at de får lige så tolerante naboer, utrolig lille!
Jeg er kommet med flere råd til dem, men de prøver dem ikke. Og jeg ønsker ikke at være uvenner med nogen - men det er da ikke til at holde ud!
Hvad fanden gør man?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
er det i en boligforening retter man henvendelse dér, er det eget hus kan man klage til politiet eller rette henvendelse til en dyreværnsorganisation.
Du kunne også vælge at give dem gode råd til alene hjemme træning, evt give dem udskrifter fra nettet, henvise til et træningssted el.l.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Jeg synes jeg er kommet med mange råd..
Jeg hader bare at skulle være uvenner med nogen og ville simpelthen så gerne at det kunne løses på en behagelig måde for alle.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
mar 2007
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
mar 2007
Men det er rigtig, det ska jo ik gå ud over den lille hund.
Vi (den anden nabo og jeg) har talt sammen og vil skrive et brev som både sendes til udlejer og hunde ejer.
Jeg håber godt nok det giver resultat!
mar 2007
Nu skal de altså forstå det!
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
Behøver jeg sige, at deres hund stadig hyler jævnligt?
Hunden hyler!