Hundeforbud i ejerforening {{forumTopicSubject}}
Men jeg var 7 mdr. i Australien besluttede min nabo at hun ikke kunne lide "kamphunde" og stillede derfor forslag til generalforsamlingen om en vedtægtsændring om at man ikke skulle kunne have sådan en hund hvis man vil bo i vores ejerforening.
Dette forslag var jeg principelt i imod og fik min mor til at møde op og stemme imod.
Der blev så senere indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling til at stemme om forslaget igen og her ændrede vores administrator forslaget så man fremover skal søge tilladelse hvis man ønsker at have hund - nu gælder det ikke kun kamphunde men alle hunde!!!!
Forslaget blev vedtaget - uden nogle regler for hvordan en sådan tilladelse skal gives og efter hvilke retningslinjer.
Jeg er så rasende at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv - jeg har ikke nogen "kamphund" og har heller ikke tænkt mig at få det - men jeg har intet problem med at folk har disse hunde i min ejendom.
Jeg har derimod et kæmpe problem med at alle mulige latterlige mennesker skal beslutte hvad jeg gør i min lejlighed og at jeg nu skal spørge om lov - og derved risikere et afslag hvis jeg ønsker en til hund!
Arrrrhhh!
Administrators argumentation var at man ikke kunne skrive "kamphunde" da dette ikke er en definition - i stedet for så at skrive nogle racer ned - så laver man bare et generelt forbud der rammer alle - medmindre man så får tilladelse...
Det er så absurd og langt ude som noget kan være....
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 462
sep 2006
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Jeg har læst om masser af boligforeninger der har forbudt "kamphunde" - og ikke at jeg bifalder det, men vil hellere at det "kun" er kamphunde det går ud over - og ikke alle hunderacer...
Der bor ikke nogen kamphunde, så det går i princippet ikke ud over nogen der bor her nu...
Men det er bare så mega latterligt - årh jeg er sur!
sep 2006
nov 2004
Men det er bare så latterligt....
sep 2006
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.738
Der hvor jeg bor skal man også søge om tilladelse til at have hund. Det hedder det sig i hvert fald, men det er ikke så meget en ansøgning som det er en registrering af at du har hund, hvad det er for en, hvor gammel den er osv.
Det gør de i min boligforening simpelt for at holde styr på hvad der er af hunde, og hvem der har dem.
nov 2004
nov 2007
Jeg er enig, de boligforeninger som har forbud mod visse racer, har jo valgt det fordi der har været et problem med det. Jeg tænker da også nogle gange at det kunne være meget rart med sådan et forbud her hvor jeg bor, men jeg synes også der er nogle problemer med det fra tid til anden.
nov 2007
Ja, det ville det helt sikkert, men det kan vi vist godt glemme.... desværre. Jeg bor et sted hvor der er nogen med hunde som ikke er særlig ansvarlige. Det er ærgeligt, for det betyder at jeg, og flere andre jeg har snakket med ikke altid er så sikre når vi går med hunde.
nov 2007
nov 2007
nov 2007
Så, det er nok derfor jeg nogen gange godt kunne længes lidt efter en oversigt over forbudte racer.
nov 2007
Hundeforbud i ejerforening