461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Alice B
Alice B
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 64

HD billeder HD billeder

Hej HG..

Jeg var til dyrlægen for at høre om en pris på HD og albue foto, og så fortalte han om de nye regler pr. 1 januar, men det jeg ikke forstod var at det er DKK der skal give mig svaret på status af hofter og albuer og ikke dyrlægen? Han må helst ikke fortælle noget som helst sagde han..
Men jeg har ikke DKK tavle på min hund, så hvad gør jeg så for at vide om min hund har B eller E hofter??

Håber på svar, da jeg er helt blank på dette område..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD billeder
  • #1   18. nov 2008 Det lyder som om din dyrlæge ikke er klar over, at du ikke har DKK stamtavle på ham.
    dyrlægen burde kunne give en vurdering, specielt hvis du bare ønsker at vide om de er gode eller dårlige, men måske sætter han ikke kategori (a, b, osv.) på

• #2   18. nov 2008 hvis din hund ikke har dkk tavle, så må din dyrlæge skam godt fortælle dig om hvad han/hun mener eller tror status vil være på din hunds hofter...men det vil ikke være et sikkert bud medmindre din dyrlæge har lært at bedømme dem nøjagtigt.

men forskellen på en B og en E hofte kan en hver dyrlæge dog se...G*..........ej.seriøst...en A hofte er ret nem at se..men en B og en C kan være så tæt på hinanden at forskellen er minimal og det kan dyrlægen ikke se med det blotte øje uden at skulle måle..og det samme gælder på forskelle på en C og en D hofte...E hofter er som en A hofte...nem at spotte.......

hvad skal du bruge vurderingen til?

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#3   18. nov 2008 Jeg vil bare gerne vide hvor gode hendes hofter er, for hun er en bulldog og de viser jo ikke så godt tegn på smerte.. Men så må jeg jo hellere gøre opmærksom på at hun ikke har tavle, men at jeg bare gerne vil vide resultatet, han sagde nemlig at han kun kunne vende mundvigen op eller nedad..

• #4   18. nov 2008 Jamen så siger du jo bare til din dyrlæge at du ikke har stamtavle på.. Længere er den ikke

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#5   18. nov 2008 B og E hofter var nu bare et eksempel smiley men jo vil bare vide om de er rigtig dårlige, eller om de ser fine ud, selvom jeg er rigtig nervøs for resultatet.

• #6   18. nov 2008 har du mistanke til at hun skulle have dårlige hofter da?

misforstå mig ikke...jeg synes skam det er en god ide at tjekke hofterne hvis man fx har mistanke om at de ikke er for gode,hvis hunden bruges utrolig meget fysisk eller hvis man skal avle.....ellers ser jeg ikke den store mening med det :o)

og din dyrlæge må skam godt udtale sig hvis din hund havde haft dkk tavle...han skal bare informere dkk om at han har udtalt sig om en given status på hunden....men eftersom din ikke har dkk tavle, så må han tale lige så tosset han har lyst til om din hunds hofter...det vedkommer ikke dkk, men kun dig og din dyrlæge :o)

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#8   18. nov 2008 Ja, nu har mange bulldogger jo ikke de bedste hofter, så det er mest der min nervøsitet stammer fra og så er jeg bare generelt bare lidt pjevset og da hun ikke giver udtryk for smerte, så synes jeg bare at jeg bliver nødt til at gøre det for samvittighedens skyld.

• Alice B
    Alice B Tilmeldt:
    feb 2008

#9   18. nov 2008 Tim&Tina, Zander blev født kl2340 D:05/01-2008:

Er den metode ikke bedre egnet til hvalpe/unghunde eller har jeg misforstået noget..?

• #10   18. nov 2008 Selvfølgelig kan en dyrlæge se forskel på en B og en C hofte- også uden måleinstrumenter. De to ( gamle ) dyrlæger i DKK der sidder og vuderer hofter, har til gengæld svært ved at se forskel på fek. B og C hofter.

• #11   18. nov 2008 LooooooL Lea.........ja..til tider kan man blive noget forundret over hvad de finder frem til i dkk.........

-men ikke destro mindre, så kan en alm praktiserende dyrlæge komme med lige så skøre påfund og værre endnu, i vurderingerne, netop fordi det er det blotte øje der vurderer og ingen vinkler og grader er blevet målt på billedet.

• #12   18. nov 2008 Ja DKK kan nu også se fejl på en C og A hofte..

• #13   18. nov 2008 Alice.... Jo penn hipp siger kun noget om løsheden i hoften, svaret kan man bruge tit at vurdere ens avlsmateriale omkring muligheden for at udvikle hd, , samtidig med tages der altid HD billeder. Så nøjes du med dem..

Kommentér på:
HD billeder

Annonce