368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

problem med indkald... problem med indkald...

hej allesammen jeg har to hunde på 5 og 7 måneder ca.. Jeg har store problemer med at få dem til at komme når jeg kalder hvis der er noget spændende i farvandet som fx. mennesker eller hunde.. De er begge super menneske glade, og vil hilse på alt og alle der kommer indenfor en radius af 20 meter:o)
Jeg har selvfølgelig trænet med lækre godbidder hver gang de kommer siden de var små, men desværre er lysten til at hilse for stor.. De er begge små og nuttede hvalpe, og derfor har de jo desværre næsten altid fået noget ud af at løbe hen til folk, som jo synes de er såå søde, og hilser på dem. Så ja, de har lært af erfaring at alle mennesker elsker dem, og de bliver kælet med når de kommer hmm... Så er det fuldstændig ligegyldig hvor meget jeg kalder eller lokker dem, de ænser mig slet ikke desværre.. Nogen bud på hvad jeg kan gøre bedre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problem med indkald...
  • #1   17. nov 2008 Jeg ville holde dem i lange snore indtil indkaldet virker ingen, så de i en periode netop IKKE får succes med at løbe hen og blive nusset af fremmede, mens du står og kalder. For hver gang du kalder og bliver ignoreret ødelægger du dit indkald en lille smule mere. Og så gælder det ellers om at træne træne og træne. Når der ingen forstyrrelser er. Når forstyrrelserne er langt væk. Og så stille og roligt, når de er tætterre på. Hvis de så kommer pænt, så kan du jo give dem en "fri" som belønning, og lade dem løbe hen og hilse.

• #3   17. nov 2008 karina
    ja det kan godt være det er vejen frem? Jeg har nemlig også sagtens kunne mærke at træningen bliver ødelagt hver gang de slipper afsted med at ignorere mig. Jeg kan jo ikke gøre andet end at rose dem, når de så endelig kommer tilbage, så de kan jo ikke se nogen som helst konsekvens eller fordel ved at blive hos mig hmm...

• #4   17. nov 2008 hehe ella er osse i den alder smiley hun er 6 mdr om 8 dage og nøj hvor kan jeg mærke det på hende, alt er mere spæende end mig når hun er løs og når vi går i snor, jeg skal virkelig kæmpe for hendes opmærksomhed pt. osse når vi er til træn ing der plejer hun ellers at have opmærksomhed, men tro bare det kræver masser af tolmodighed:) der sker jo en masse med homoner osv. nu:)

• #5   17. nov 2008 Nu er begge dine hunde jo store hvalpe -de lærer fint at hinanden og derfor også at indkald er "ligemeget".
    Jeg ville ikke lade dem være løse sammen, så længe indkaldet ikke fungere for dig.
    Træn dem hver for sig, så du kan have ordenlig focus på individet.
    Når du går tur, så hold den ene i snor så der er mere at komme hjem til for den løse hund.

• #6   17. nov 2008 mette
    Jeg synes bare det virker som om de ikke har den samme respekt for deres leder (mig) når de slipper afsted med deres ballade:o) Jeg ved godt de har en svær alder, men det irritere mig helt grænseløst meget.. Min gamle hund kunne jeg sagtens kalde til mig, og gå uden snor med da han var i den alder.. Men som jeg ser det, så er der Fanny min chi blanding som er ældst, som forpurre det hele hehe... Hun er meget selvstændig, og super svær at træne, og hun viser Ibber at det er okay at skide på mor hehe... Ibber er ellere mere lydig, men han er begyndt at følge hendes eksempel, så jeg nu står med to små ulydige bæster:o)

• #7   17. nov 2008 Jeg tænker lidt, hvad med at træne indkald (med snor) hvor belønningen bliver at få lov til at hilse?

• #9   17. nov 2008 moster gerda

puha jeg har prøvet at holde Fanny i snor, da det jo er hende der værst.. Men det resultere desvæære i, a Ibber driller hende, og trækker hende i halen for at hun skal løbe med og lege hehe...

steffen
    ja jeg kan også love dig for at vi har fart over feltet her i hjemmet med de to teenagere hehe... Ibber har det især svært for tiden, han er rastløs og piver hele tiden når han keder sig.. desuden er han ved at skifte tænder, og det irritere jo også...

• #10   17. nov 2008 stolt: hehe men ved med ella hvis jeg er alene og træner er hun rigtig god, måske det osse hjælper på dine?

Kommentér på:
problem med indkald...

Annonce