problem med indkald... problem med indkald...
hej allesammen jeg har to hunde på 5 og 7 måneder ca.. Jeg har store problemer med at få dem til at komme når jeg kalder hvis der er noget spændende i farvandet som fx. mennesker eller hunde.. De er begge super menneske glade, og vil hilse på alt og alle der kommer indenfor en radius af 20 meter:o)
Jeg har selvfølgelig trænet med lækre godbidder hver gang de kommer siden de var små, men desværre er lysten til at hilse for stor.. De er begge små og nuttede hvalpe, og derfor har de jo desværre næsten altid fået noget ud af at løbe hen til folk, som jo synes de er såå søde, og hilser på dem. Så ja, de har lært af erfaring at alle mennesker elsker dem, og de bliver kælet med når de kommer hmm... Så er det fuldstændig ligegyldig hvor meget jeg kalder eller lokker dem, de ænser mig slet ikke desværre.. Nogen bud på hvad jeg kan gøre bedre?
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 515 Svar: 12.500
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 85 Svar: 418
ja det kan godt være det er vejen frem? Jeg har nemlig også sagtens kunne mærke at træningen bliver ødelagt hver gang de slipper afsted med at ignorere mig. Jeg kan jo ikke gøre andet end at rose dem, når de så endelig kommer tilbage, så de kan jo ikke se nogen som helst konsekvens eller fordel ved at blive hos mig hmm...
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg ville ikke lade dem være løse sammen, så længe indkaldet ikke fungere for dig.
Træn dem hver for sig, så du kan have ordenlig focus på individet.
Når du går tur, så hold den ene i snor så der er mere at komme hjem til for den løse hund.
jul 2007
Jeg synes bare det virker som om de ikke har den samme respekt for deres leder (mig) når de slipper afsted med deres ballade:o) Jeg ved godt de har en svær alder, men det irritere mig helt grænseløst meget.. Min gamle hund kunne jeg sagtens kalde til mig, og gå uden snor med da han var i den alder.. Men som jeg ser det, så er der Fanny min chi blanding som er ældst, som forpurre det hele hehe... Hun er meget selvstændig, og super svær at træne, og hun viser Ibber at det er okay at skide på mor hehe... Ibber er ellere mere lydig, men han er begyndt at følge hendes eksempel, så jeg nu står med to små ulydige bæster:o)
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
jul 2007
puha jeg har prøvet at holde Fanny i snor, da det jo er hende der værst.. Men det resultere desvæære i, a Ibber driller hende, og trækker hende i halen for at hun skal løbe med og lege hehe...
steffen
ja jeg kan også love dig for at vi har fart over feltet her i hjemmet med de to teenagere hehe... Ibber har det især svært for tiden, han er rastløs og piver hele tiden når han keder sig.. desuden er han ved at skifte tænder, og det irritere jo også...
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
problem med indkald...