833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Rottweiler.? Rottweiler.?

hej jeg overvejer at anskaffe mig en rottweiler engang i fremtiden. men har ikke selv nogen form for erfaring med den race..
ikke med hunde men med racen..
og ville høre jeres erfaringer med rottweiler. mest af alt er jeg nervøs for at de måske kan være over beskytdene
og for domenerne rent hirakisk, er ikke i tvil om at jeg sagtens ville kunn sætte den på plads selv men den skal også være underdanig over for min kæreste som ingen aldrig har haft hund før
håber der er en masse rott ejer der vil dele ud af deres erfaring...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler.?
  • #1   15. nov 2008 sætte den på plads

underdanig over for min kæreste

.... Hvad tror du dog en hund kræver for at være et medlem af familien? Og med underdanig, mener du så at hunden skal respektere kæresten?

• #2   15. nov 2008 jeg mener at hunde følger et hiraki og lige meget hvilken hund man har skal den altid være nederst i hirakiet...over for alle i familien det er sådan det skulle forstås. beklager hvis det virkede sådan kunne aldrig finde på at være ond over for en hund.
    men jeg kunne godt forstille mig at en Rott. ville mere til bøjelig til at udfordre "alfa" end eks. en golden retwiver

• #3   15. nov 2008 Hvis du er en god leder for din hund, så vil der jo ingen grund være til at den skulle have behov for at tage styringen.

Jeg har ingen erfaring med rottweilere, men ved hunde der vil dominere og tage kontrol, gør det fordi de mangler klare linjer, aktivering, motionering og tydeligt lederskab.

• #4   15. nov 2008 enig og jeg er ikke i tvivl om at jeg godt selv kan styre min hund...!
    men jeg vil også gerne være sikker på at den ikke mener den skal bestmme over min kæreste når jeg ikke er hjemme...

• #5   15. nov 2008 Har haft rotte i 10 år, og det er bare super hunde, de skal selvføklgelig lære hvem der bestemmer, men det skal alle hunde jo, nogen kan godt blive meget beskyttende for deres familie, men så længe de bare accpterer andre er det også okay.
    jeg syntes rottweileren er en dejlig selvstændig hund, der med rette opdragelse kan blive en fortrindelig familiehund, men anbefaler at man går til noget træning ..

• #6   15. nov 2008 jamen din kæreste skal vel så bare indgå i træning, leg og omgang med hunden =)

hunde er hverken dumme eller menneskelige, de agerer ud fra hvordan du - og familien - behandler dem =)

Mht en rottweilers sind, så ville jeg nok tage til udstillinger/brugsprøver og snakke med trænere, hundeførere osv for at få det bedste indblik i racen..

Her på HG kan en bruger godt synes, at hendes hund som er blanding af 12 racer faktisk har samme sind som en rottweiler, og den er go, for den har aldrig bidt..
    - Altså du ved reelt ikke hvilken erfaring brugeren har, og hvad denne bygger sine påstande ud fra.

Hvis du med dine egne øjne ser racen i aktion, og i samspil med sin ejer - så vil du kunne spørge ind til den undren og halløj du måtte have ved at se dem sammen =)

• #7   15. nov 2008 nina ja self skal hun indgå i træningen så meget som muligt men en EVT.barn/baby smiley ville ikke kunne indgå i træning og der skal min hund(alle hunde) stadig være så meget under mit EVT. barn i hirakiet at den aldrig nogen sinde kunne drømme om at udfordre ham/hende.
    og der er bare nogen racer som vil "udfordre" mere end andre
    og det er mit spørsmål til root ejer.

tak for det gode svar jacie og car..

• #8   15. nov 2008 hej. jeg syntes også at en rottweiler er enmeget flot hund. men det var ikke en jeg selv ville anskaffe til familiehund. jeg ved godt at der er mange der syntes at de er gode familiehunde. men det er kendt at en rottweiler altid vil prøve at se om den kan styre huset og hvem der bestemmer. de e kendt for at "hoppe" på ejeren minimum 3 gange for at se hvem bossen er. og det er jo en vogter hund, dvs at de har meget svær ved at der er mere end 1 der bstemmer og det plejer at væren manden. der skal en meget bestemt og hård opdragelse til( ikke slå hunden, men være bestemt) og bestemt hunde træning.

• #9   15. nov 2008 hej emil ja det er nemlig også en af mine bekymringer at den kan være for dominerne som du beskriver der men det er også en race med mange rygter og ville derfor høre folk med erfaring fra racen hvad deres mening er.
    og der er det måske også en meget god ide at gå til udstillinger/brugsprøver som nina siger men nu ville jeg lige starte med at høre hvad alle de kloge menesker herinde havde at sige til det..

• #10   15. nov 2008 Emil og Sabine

Hvorfra har du, det er kendt at rotten er kendt for at hoppe på ejeren minimum tre gange for at se, hvem bossen er??

• #11   15. nov 2008 en rotte skal opdrages med en konsekvent og kærlig hånd. der kan måske komme en "magtkamp" og hvis ikke den kæreste kan vise at hun bestemmer, kan den godt tage magten fra hende...
    en rotte knytter sig meget til en bestemt person, og jeg ville anbefale og i taler med forskellige opdrættere og at det er din kæreste der går til træning med hunden...
    køb evt en tæve, da de jo er mindre dominante..

men rotten er en skøn race, der vil gå gennem ild og vand for sin familie, men det kræver at i sætter jer godt ind i racen og dens behov.

• #12   15. nov 2008 karina j - en rotte prøver til, og det vil den højst sansynligt gøre flere gange.. ikke at den bider sin ejer, men at den prøver at bestemme...

og her er det ekstremt vigtigt at man bevare styringen...

• #14   15. nov 2008 er der nogen der har oglevet at deres rott har været over beskytende??

• #15   15. nov 2008 det sidste jeg vil have er en hund der skam bider en dreng der kommer med aviser...
    medmindre self vi taler om vagt tårnet smiley

eller en knægt til fastelavn. er godt klar over at de self er en vagtsom race. det er nok mest dens dumme kræft jeg tænker på her
    tak for de mange svar..

• #16   15. nov 2008 beskyttende men ikke overbeskyttende... han er meget opmærksom hvis vi går tur når det er mørkt...

tyson har bidt en mand, fordi han var fuld og¨løb ind i mig så jeg næsten væltede... en rotte bliver ikke skræmt og de reagere hvis der er noget/nogen der er en trussel for deres familie

• #17   15. nov 2008 Winnie og Rene

Meget muligt.. Men det besvarer stadig ikke mit spørgsmål...:)

Vores rottweiler har rundet de 2 år og vi har bu endnu tilgode, at han "hopper" på os mindst tre gange.. Jeg er da pgså bekendt med flere af slagsen, som heller ikke "hopper" på deres ejere..

Men når nu det er kendt, det sker minimum tre gange. Er der så nogen der kan fortælle mig, hvornår vi eventuelt kan forvente dette vil ske??

• #18   15. nov 2008 Prøv lige at høre her ligsom jeg skrev i min blog:
    Rottweiler kan være søde men kun hvis man opdrætter rigtigt
    og pas på med ikke at lege for vildt.....det er med til at øge din hunds agressivtet!!!!!!!

Tips: hvis din rottweiler bliver for agressiv så kig den i øjnene og prøv at gøre dig stor.........

• #19   15. nov 2008 hej jeger rolig og veldovervejet og til dato aldrig givet min hund et surt op stød forde andre ting i mit er surt eller stresende(bare noget jeg har lagt mærke til mange gør) dog går jeg ind for en meget stram opdragelse af hunde og mener at man skal huske at de er hunde ikke menesker.
    det betyder ikke at jeg ikke vil elske min hund, som vil få alm. til meget motion 2-3 daglige gå tur min.1 af dem til et støre offetligt sted hvor hunden kan løbe løs og møde andre hunde.
    hved ikke helt hvad du ellers mener...
    smiley

• #20   15. nov 2008 hej jeg er rolig og velovervejet og har til dato aldrig givet min hund et surt op stød forde andre ting i mit liv er surt eller stresende(bare noget jeg har lagt mærke til mange gør) dog går jeg ind for en meget stram opdragelse af hunde og mener at man skal huske at de er hunde ikke menesker. (eks. hunden har sin mad i sin skål og skal ikke fodres ved bordet)
    det betyder ikke at jeg ikke vil elske min hund, som vil få alm./ til meget motion 2-3 daglige gå tur min.1 af dem til et støre offetligt sted hvor hunden kan løbe løs og møde andre hunde.
    hved ikke helt hvad du ellers mener...
    smiley

• #21   15. nov 2008 har lige redigered mit sidste indlæg.

ja jeg ville også påstå at man sagtens kan lege vildt det har jeg altid gjort er der aldrig sket noget ved.. tidliger..
    smiley

• #22   15. nov 2008 Vilde lege er efter min erfaring med til at styrke båndet mellem hund og fører =)

Men vild leg med en hund der ikke er under kontrol og ikke kender grænser - ja det er såmen farligt...
    ... Og hvis hunden ikke kender grænser og har aggressivitetproblemer ved jeg ikke lige om jeg ville have lyst til at udfordre den med øjenkontakt og hvad har vi når den er i forsvarsmode =/

• #23   15. nov 2008 vil lige indskyde, at hvis hunden kender grænserne og ved at lederen har styr på sagerne, så kan hunden sagtens overskue at få mad ved bordet (eller PÅ bordet, ikke Kisser), sove i sengen og have sofaen som kurv...

Det er lidt misforstået, at hunde tror de ejer verden hvis de får en frikadelle og har plads i soveværlset..

• #25   15. nov 2008 hej nina det er ikke forde jeg tror at min hund kommer til at over tage noget som sådan at jeg ikke vil fodre den ved bordet. det er hovedsageligt for at undgå at den tikker/stjæler og det er nemmest vis den til dagligt ikke bliver fodre ved bordet.
    syntes jeg

• #26   15. nov 2008 cainsport - det er heller ikke det hun siger ; )

Hun skriver mellem linjerne, at ingen hunde uden videre vil lade alle komme ind når ejeren ikke er hjemme =)

• #27   15. nov 2008 Kasper - Helt klart!

Det er en god indstilling at klargøre reglerne fra starten, ingen tvivl om det =)

Man bestemmer helt selv hvor meget hunden skal have lov til (ligge i møbler, få rester osv), man må bare ike tro at hvis man fratager hunde de "goder" vil den ikke blive besværlig ; )

Der er andre ting der spiller ind der ; )

• #28   15. nov 2008 canisport i mine øjne er det slet ikke nødvendigt at have en hund der "angribber" tyve hvis man ikke er hjemme
    da tyven med meget høj sandsyndlighed altiv ville vælge naboens hund. har aldrig nogen sinde haft indbrud på trods af at døren ofte ikke er låst..

• #29   15. nov 2008 jeg tror vi er meget enige der nina og min hund må også godt få rester bare i sin ejen skål efter maden og jeg er hellere ikke typen der går amok hvis en gæst fodre ham ved bordet det er blot til dagligt at jeg ikke ønsker det...

Kommentér på:
Rottweiler.?

Annonce