Rottweiler.? Rottweiler.?
hej jeg overvejer at anskaffe mig en rottweiler engang i fremtiden. men har ikke selv nogen form for erfaring med den race..
ikke med hunde men med racen..
og ville høre jeres erfaringer med rottweiler. mest af alt er jeg nervøs for at de måske kan være over beskytdene
og for domenerne rent hirakisk, er ikke i tvil om at jeg sagtens ville kunn sætte den på plads selv men den skal også være underdanig over for min kæreste som ingen aldrig har haft hund før
håber der er en masse rott ejer der vil dele ud af deres erfaring...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
underdanig over for min kæreste
.... Hvad tror du dog en hund kræver for at være et medlem af familien? Og med underdanig, mener du så at hunden skal respektere kæresten?
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 374
men jeg kunne godt forstille mig at en Rott. ville mere til bøjelig til at udfordre "alfa" end eks. en golden retwiver
jun 2005
Jeg har ingen erfaring med rottweilere, men ved hunde der vil dominere og tage kontrol, gør det fordi de mangler klare linjer, aktivering, motionering og tydeligt lederskab.
feb 2008
men jeg vil også gerne være sikker på at den ikke mener den skal bestmme over min kæreste når jeg ikke er hjemme...
jan 2005
Følger: 83 Følgere: 83 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 629
jeg syntes rottweileren er en dejlig selvstændig hund, der med rette opdragelse kan blive en fortrindelig familiehund, men anbefaler at man går til noget træning ..
jun 2005
hunde er hverken dumme eller menneskelige, de agerer ud fra hvordan du - og familien - behandler dem =)
Mht en rottweilers sind, så ville jeg nok tage til udstillinger/brugsprøver og snakke med trænere, hundeførere osv for at få det bedste indblik i racen..
Her på HG kan en bruger godt synes, at hendes hund som er blanding af 12 racer faktisk har samme sind som en rottweiler, og den er go, for den har aldrig bidt..
- Altså du ved reelt ikke hvilken erfaring brugeren har, og hvad denne bygger sine påstande ud fra.
Hvis du med dine egne øjne ser racen i aktion, og i samspil med sin ejer - så vil du kunne spørge ind til den undren og halløj du måtte have ved at se dem sammen =)
feb 2008
og der er bare nogen racer som vil "udfordre" mere end andre
og det er mit spørsmål til root ejer.
tak for det gode svar jacie og car..
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 104
feb 2008
og der er det måske også en meget god ide at gå til udstillinger/brugsprøver som nina siger men nu ville jeg lige starte med at høre hvad alle de kloge menesker herinde havde at sige til det..
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
Hvorfra har du, det er kendt at rotten er kendt for at hoppe på ejeren minimum tre gange for at se, hvem bossen er??
feb 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 280
en rotte knytter sig meget til en bestemt person, og jeg ville anbefale og i taler med forskellige opdrættere og at det er din kæreste der går til træning med hunden...
køb evt en tæve, da de jo er mindre dominante..
men rotten er en skøn race, der vil gå gennem ild og vand for sin familie, men det kræver at i sætter jer godt ind i racen og dens behov.
feb 2007
og her er det ekstremt vigtigt at man bevare styringen...
feb 2008
feb 2008
medmindre self vi taler om vagt tårnet
eller en knægt til fastelavn. er godt klar over at de self er en vagtsom race. det er nok mest dens dumme kræft jeg tænker på her
tak for de mange svar..
feb 2007
tyson har bidt en mand, fordi han var fuld og¨løb ind i mig så jeg næsten væltede... en rotte bliver ikke skræmt og de reagere hvis der er noget/nogen der er en trussel for deres familie
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
Meget muligt.. Men det besvarer stadig ikke mit spørgsmål...:)
Vores rottweiler har rundet de 2 år og vi har bu endnu tilgode, at han "hopper" på os mindst tre gange.. Jeg er da pgså bekendt med flere af slagsen, som heller ikke "hopper" på deres ejere..
Men når nu det er kendt, det sker minimum tre gange. Er der så nogen der kan fortælle mig, hvornår vi eventuelt kan forvente dette vil ske??
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 75 Hunde: 1 Emner: 131 Svar: 353
Rottweiler kan være søde men kun hvis man opdrætter rigtigt
og pas på med ikke at lege for vildt.....det er med til at øge din hunds agressivtet!!!!!!!
Tips: hvis din rottweiler bliver for agressiv så kig den i øjnene og prøv at gøre dig stor.........
feb 2008
det betyder ikke at jeg ikke vil elske min hund, som vil få alm. til meget motion 2-3 daglige gå tur min.1 af dem til et støre offetligt sted hvor hunden kan løbe løs og møde andre hunde.
hved ikke helt hvad du ellers mener...
feb 2008
det betyder ikke at jeg ikke vil elske min hund, som vil få alm./ til meget motion 2-3 daglige gå tur min.1 af dem til et støre offetligt sted hvor hunden kan løbe løs og møde andre hunde.
hved ikke helt hvad du ellers mener...
feb 2008
ja jeg ville også påstå at man sagtens kan lege vildt det har jeg altid gjort er der aldrig sket noget ved.. tidliger..
jun 2005
Men vild leg med en hund der ikke er under kontrol og ikke kender grænser - ja det er såmen farligt...
... Og hvis hunden ikke kender grænser og har aggressivitetproblemer ved jeg ikke lige om jeg ville have lyst til at udfordre den med øjenkontakt og hvad har vi når den er i forsvarsmode =/
jun 2005
Det er lidt misforstået, at hunde tror de ejer verden hvis de får en frikadelle og har plads i soveværlset..
feb 2008
syntes jeg
jun 2005
Hun skriver mellem linjerne, at ingen hunde uden videre vil lade alle komme ind når ejeren ikke er hjemme =)
jun 2005
Det er en god indstilling at klargøre reglerne fra starten, ingen tvivl om det =)
Man bestemmer helt selv hvor meget hunden skal have lov til (ligge i møbler, få rester osv), man må bare ike tro at hvis man fratager hunde de "goder" vil den ikke blive besværlig ; )
Der er andre ting der spiller ind der ; )
feb 2008
da tyven med meget høj sandsyndlighed altiv ville vælge naboens hund. har aldrig nogen sinde haft indbrud på trods af at døren ofte ikke er låst..
feb 2008
Rottweiler.?