{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.785 visninger | Oprettet:

Loppemiddel.., Husk det næste gang!!!! {{forumTopicSubject}}

Ville lige dele en vigtig information med jer alle...

Jeg har været ved dyrlægen i dag, og fundet ud af af FRONTLINE (loppepipetter) ikke virker mere på de fleste hunde!!! De er simpelthen blevet imune... Min dyrlæge havde kontaktet firmaet og de sagde, at det kendte de ikke noget til., men hos vores dyrlæge har de haft testet 100 hunde med lopper og evt. flåter og lopperne blev sq boende...Udover dette synes min dyrlæge også at FRONTLINE altid har været et hårdt middel for hundenes hud...
Det nye middel der skulle hjælpe hedder Prac-tic, nu glæder jeg mig til og prøve det og se hvordan det virker...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppemiddel.., Husk det næste gang!!!!
  • #1   13. nov 2008 Jep lopperne har været immune for Frontline i laang tid nu ...

Bruger Advantage til både hund og kat i de værste loppeperioder ellers bruger jeg hvidløg som forebyggende.

Kia har aldrig haft lopper (7-9-13), Djaxa har haft 1 gang i de 6 år jeg har haft hende ... :o)

• #2   13. nov 2008 Og det er i øvrigt ikke kun pipetterne men også spray og alt andet fra Frontlne som lopperne er immune overfor desværre :o(

• #3   13. nov 2008 TAK!! sku netop ud og have ny pakke.. men den nye der.. er det recepet? eller kan man købe det i dyrebutikker?? oder??

• #4   13. nov 2008 advantage og bayovantic har i længe været de bedste på markedet

• #5   13. nov 2008 SAnne: hvidlæg?? hvordan fungere dette?? det lydder jo som en harmløs måde.. (og lugter hunden så af det ved "sved" og sådan)

• #6   13. nov 2008 Har afprøvet Prac-tic på sofus.
    Jeg kan dog ikke sige om det virker, han kør stadig meget. Min dyrlæge er inde på om det er pindsvinelopper han har. De er nemlg ikke sådan lige at komme af med.
    Sofus klør sig som en åndsvag, og er nu kommet på
    prednicilon ( staves)
    Jeg går faktisk med tanken om at barbere ham, så vi kan komme helt ind til huden, og så komme af med de forbandede lopper.

• #7   13. nov 2008 Bayvantic må man ikke bruge hvis man har kat også, da katte kan dø af det :o(

Advantage kan købes receptfrit og er et af de milde. Jeg køber mit online.
    Alle loppemidler er jo cellegifte og derfor ikke sunde for dyrene i længden.

Nej hunden lugter ikke af hvidløg :o) Man kan købe hvidløgspulver og bruge dette, eller man kan bruge frisk hvidløg. Kia får et drys over hendes mad cirka hver 2.-3. dage ...

Husk at hvidløg i for store mængder kan give blodmangel=anæmi hos hunden, så der skal ikke overdrives :o)

• #8   13. nov 2008 Det er svovlforbindelsen i hvidløg som virker repellerende på lopperne. Det er kun virksomt som forebyggende. Virker altså ikke hvis hunden allerede har lopper :o)

• #9   13. nov 2008 Jeg har også kun sagt ja til det, da han er ved at blive sindsyg.
    Vi har prøvet andre loppemidler, og det han ikke virket.
    Han får det over 7 dage nu, så han kan få lidt ro for kløen. Så må vi tage den derfra.

• #10   13. nov 2008 SAnne: så hvis hunden ikk har lopper nu, og intet ellers så to gang i ugen smide et let drys pulver over maden, det sku hjælpe? og så o smmerhalvåret give loppemiddel??

• #11   13. nov 2008 Jep Prednisolon er meget kræs og har meget grimme bivirkninger.

Ka får det i forbindelse med sin allergi, når denne er allerværst. Hvis det stod til dyrlægen skulle hun have det dagligt fra hun var 6 mdr. Og så ville hun være død af bivirkningerne når hun blev omkring 2 år :o(

Joan du må af med de lopper. Stakkels vapper ...
    Det er hårdt arbejde men ikke umuligt at komme af med lopper.

• #12   13. nov 2008 Ninna....

Hvidløg er godt hele året rundt. Det modvirker også at de får tæger... Mine 2 vovser får barf med hvidløgspulver over næsten hver dag og de har hverken haft tæger eller lopper siden vi begyndte på det. Og bruger intet andet middel forebyggende ellers.... Da det som sagt er skrappe sager.

• #13   13. nov 2008 Sanne Ja vi skal af med dem, men jeg kan skutte få de pindsvin til at forstå at de skal gå udenom vores have.

Nej spøg til side. Prednisolon er også kun en nødløsning. Jeg ved hvor farligt og skadeligt det er til både mennesker og dyr, så det er spmpelthen kun for at give ham lidt ro.
    Hans pels er jo så tyk og tæt, så jeg kan ikke rede ham med en tettekam. Kunne jeg det, så havde jeg gjort det.
    Vi må se hvad der sker. Men vi håber på hård frost, så vi kan komme af med det kravel, og så må han bare sules i sne den lille uldtot.

• #14   13. nov 2008 Ninna: Det virker i hvert fald her. Og også på tæger. De kan stadig bide sig fast men jeg har i alt fundet 3 på Kia, tjekker hende dgl. og ellers så falder de hurtigt af igen ... Har fundet 2 døde.

Kia går i skoven og på marker med højt græs hver dag året rundt :o)

• #15   13. nov 2008 Joan: De er for dårligt at de ikke vil fatte det de små stiklinger :o)

Har du prøvet om antihistamin virker på kløen? For så kan du måske skære ned på Prednisolonforbruget ...

• #16   13. nov 2008 Sanne. Nej det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg da prøve at ringe og høre min dr. dyrs mening om.
    Tak for ideen.

• #17   13. nov 2008 bayovantic er jo kun giftig hvis din kat direkte slikker på din hund

bruger det med stor velbehag og har 4 katte

• #18   13. nov 2008 Line: Jeg tager ikke chancen da det ikke kun er giftigt for kattene men ekstremt giftigt ...

I øvrigt vil jeg helst bruge det mildeste jeg kan finde på markedet som virker :o)

• #19   13. nov 2008 Joan: Her er hvad Bille Ruwald (dyrlæge) har skrevet om antihistamin. Antihistamin http://www.pointerklub.dk/Hvad_fejler_min_hund.htm

Modgift til histamin som kroppen producerer, når den udvikler en allergisk eller såkaldt anafylaktisk reaktion. Histaminet bevirker, at "porerne" i blodkarene udvider sig og lukker blodserum ud i det omkringliggende væv. Dette giver hævelse og kløe. Dette giver så alle de velkendte symptomer på allergi og overfølsomheds reaktioner. Alle antihistaminer til mennesker kan også bruges til hunde. Tacryl® tabletter på 8 mg er et ganske udmærket "first choice". Start med 1 til 3 tabletter dagligt. Tacryl® hører til den slags antihistaminer, som foruden at have en antihistamin effekt også har en beskeden sløvende effekt. Et antihistamin som har udpræget og kraftig sløvende effekt, men ringe antihistamin effekt er for eksempel Vallergan® tabletter 10 mg. Dosis er 3 tabl. dagligt, hvis man ønsker at sløve en hund eller fjerne en evt. søsyge eller anden transportsyge. Andre tabletter med samme virkning som Vallergan® er for eksempel Anautin® tabletter 100 mg. Dosis er 2 tabletter 2 timer før virkning ønskes ved transportsyge eller søsyge. Antihistaminer med udpræget antihistamin effekt og ingen eller meget ringe sløvende effekt er for eksempel Semprex® kapsler 8 mg. Dosis er 3 kapsler dagligt. Hismanal® tabletter 10 mg. Dosis 1 tablet dagligt og Teldanex tabletter 120 mg, dosis 1 tablet dagligt er ligeledes stærkt antihistamint virkende, men kun meget ringe sløvende. Husk at antihistaminer skal gives før symptomerne optræder. Det vil sige at de virker forebyggende, men ikke helbredende! Til lokale allergiske reaktioner, som insektstik og bistik, skoldninger eller andre lokale kløende steder kan der for eksempel anvendes Locoid® creme 0,1%. Den kløestillende virkning ved denne creme er sekundær. Ønsker man en direkte virkende kløestillende og bedøvende lokalbehandling, kan man anvende Lidokain® salve 5% eller Lidokain® liniment 5%. Se under lokalbedøvelse.

Jeg bruger det på Kia :o)

• #20   13. nov 2008 jeg sælger loppemidler hver dag og da frontline ikk har nogen effekt og advantage ikk hjælper på flåter og myg er det bayovantic vi har tilbage... synes det har været detbedste jeg har prøvet og har ikke set en loppe siden...

mine katte for intet som det ser ud pt for siden hundene fik bayovantic stoppede det problem de dør simpelthen når de spiser af skel fra hunden det er efektivt må man sige

• #21   13. nov 2008 Jeg vil ikke have Bayvantic i nærheden af min kat. Hun har ikke fået loppemiddel i 3 år da hun bliver syg og mærkelig af det (både frontline og Cyclio)
    Hun har ikke haft lopper andet den ene gang for 5 år siden (min fars hund smittede hende) og har aldrig haft en tæge (er indekat).

Kia skal ikke have smurt mere cellegift end højst nødvendigt på sig. Hun fik Bayvantic fra opdrætter og hendes hud lugtede rådden i flere uger bagefter (kan være fordi hun er allergihund og derfor bare er mere følsom?)

Men jeg ville aldrig opfordre katteejere til at få Bayvantic inden for deres døre. 1 kat død af det pga. et uheld, er 1 for meget i mine øjne. Hvorfor tage en unødvendig chance særligt når det nemt kan undgåes og der er så meget andet på markedet?

Men vi bruger vel alle det der virker på vores dyr og det skal der jo også være plads til :o)

• #23   13. nov 2008 jeg har brugt frontline nogle gange nu og lopperne forsvinder :s

• #24   13. nov 2008 Så er jeg meget glad for at mine hunde aldrig har haft lopper - en gang har jeg haft dem mistænkt for at have lopper, og gav dem frontline, og jeg ved stadigvæk ikke om de overhovedet har haft lopper.

Det er jo ofte katte der kommer med lopperne og efter jeg ikke har kat mere (ca. 5 år siden) så har der ikke været noget.

• #27   13. nov 2008 Herhjemme virker det hverken på hund eller kat, kun spray udgaven virker på gnavere..

Jeg bruger avatage uden problemer

I´m ACE! . - Puh kommer til at tænke på at der er en på kattegalleriet der køber det til store hunde, og deler der mellem alle hendes katte :S

• #28   13. nov 2008 Tjaaa..... jeg aner ski ikke hvad der gør det..... men mine hunde har ALDRIG haft Lopper eller Flåter.....jeg bruger aldrig Loppemiddel..... og vi har have...bor ved skov... og kommer ved de 3 søer vi bor ved ... hver dag....og der er også højt græs ... osv.

Jeg har tænkt og tænkt på , hvad det er jeg giver mine hunde der holder lopperne væk, men aner det stadig ikke.

De får Olivers.... lakseolie...og lidt rester fra middagen...ost...makrel...osv...og så får de en rå gulerod når de har spist ( som tandbørste )
    Men der er åbenbart nogen hunde lopperne og flåterne ikke kan lide.... *GG*

• #29   13. nov 2008 Vi har altid brugt Frontline Combo 1 gang om måneden om sommeren
    mod flåer og lopper og hver anden måned om vinteren mod lopper.
    Det var dyrlægen ,som anbefalede det.
    Men jeg vil da helt klart spørge hende, om hun stadig anbefaler det, næste gang jeg "snakker" med hende.

• #30   13. nov 2008 SÅDAN, Sanne..

Jeg sad med bogen åben i går, og GAD bare ikke skrive det hele af i forbindelse med en anden tråd her på stedet :o)))

Om emnet - også vi oplever fuldstændig resistens mod frontline. Vi skiftede til Advantage, da vi har katte og nødig skulle risikere noget.

Vi kommer dog nu til at skifte igen, da hunden har en sær reaktion med advantage - han stinker forfærdeligt. Både ud af munden, fra hud, pels og endog hans urin.

Hvad vi skifter til ved vi ikke endnu..

Angående binyrbarhormon - jeg synes kun det giver mening at give det til en hund, hvis samtidig gør en mere end effektiv indsats for at få has på lopperne.
    Får man lopperne væk, så vil symptomerne også gå væk - og så er hormonet unødvendigt at give.
    Det er i mine øjne virkelig en nødudvej...

• #31   13. nov 2008 Bemærk i øvrigt angående hvidløg, at det også er toxisk for en hund. Man skal dermed afgøre med sig selv, om man vil give den ene eller den anden form for gift til hunden. Gift er begge dele... Også selvom vi føler hvidløg mere naturligt.

En anden ting - der har ikke kunnet dokumenteres effekt af hvidløg hverken behandlende eller forebyggende....

Hvis min hund havde loppeallergi, ville det ikke være her, jeg ville eksperimentere med alternativ behandling.

• #32   13. nov 2008 Steen - pointen er, at det skal bruges med omtanke og uden overdosering... ;o)

Således er præmissen fuldstændig den samme, som med de (dokumenterede virkende) midler, vi køber på apoteket ;o)

Hvidløg i for stor dosis er giftig for hunde - loppemiddel i for stor dosis er giftig for hunde.

Forskellen på de to er, at det ene virker med sikkerhed, og det andet måske virker...
    Har en hund lopperallergi, kunne jeg personligt ikke nøjes med "måske virker"

• #33   15. nov 2008 hunden kan sagtens lugte af hvisløg selvom det kommer indenbors smiley Min hund fik hvertfald både hvidløgs ånde og hvidløgs prutter, samt hendes pels også lugtede af hvidløg

• #34   7. apr 2010 Heidi: Lyder spændende. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på :o)

• #36   3. nov 2010 det vil sige advantage er det foretrukne og mindst giftige??
    min dyrlæge nævner frontline men min forrige hund fik eksem og allergi pga det ..
    Ønsker ikke det tilfælde igen..

• #37   3. nov 2010 Det hele er cellegift. Har man en hund der ikke kan tåle det ville jeg ikke bruge noget af det

• #38   3. nov 2010 pt er alle 3 sunde og raske, men så kan man jo leve med udyrene eller give gift. Men det mildeste er den sidst nævnte så?

Kommentér på:
Loppemiddel.., Husk det næste gang!!!!

Annonce