{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Mange ?Udstilling, ny hund, race, osv {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig lidt.

Jeg har i flere år haft heste og har elsket dem, træningen og alle udstillingerne med dem.

Af flere årsager skal jeg ikke ride længere og overvejer at "skifte" til hundene.

Jeg har i forvejen Topper som min helt egen der har hans ven Zack, men overvejer nu om jeg skal have en 3, da jeg elsker arbejdet med dyr, udstillinger og shows.
Da Topper er en blanding kan jeg jo af gode grunde ikke tage ham med, er der evt. andet jeg kan tage ham med til?

Jeg har i mange år drømt om en korthåret chihuahua han jeg kan gå til udstillinger med og nu er mine spørgsmål:
- Hvor finder jeg en GOD kosrthåret hanhund?
- Hvordan kommer man igang med udstillerverdenen?
- Hvad er vigtigt når man skal købe en Chihuahua man vil have med til shows?
- Har Chihuahuaer ligesom nogle andre racer svagheder man skal holde øje med ved køb som underbid ell?

- Ja vil egentlig bare gerne vide alt i ved både om udstillinger, shows, Chihuahuaer osv.
Vil rigtig gerne i kontakt med nogle der selv går til udstillinger med deres chihuahuaer.

Og kom gerne med jeres ærlige mening om mine tanker da det kun er tanker endnu!

Mvh Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange ?Udstilling, ny hund, race, osv
  • #2   9. nov 2008 Christa :-): Mange tak - jeg er i fuld gang. Jeg kan dog ikke helt finde rundt(endnu) Har læst en masse om racen og kender flere der har de kære små (dog uden stamtavle)
    Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre fra folk der ved noget om udstillinger eller racen(eller begge dele)

• #3   9. nov 2008 Du skal gå ind på www.hundeweb.dk Det er DKKs side.
    Ellers vil jeg anbefale kennel Mexi syntes hun laver nogle gode og smukke Chihuahua.
    Hun udstiller også så hun kan nok svare på en del.
    Du skal være opmærksom på om forældrende er pastella testet da de godt kan lide af det og det er arveligt. Så er der noget med tanteller (staves) noget med huld i kraniet eller sådan noget, det må ikke være for stort i følge standarten. Det gør deres hoveder mere æble formet mener jeg.
    Ja det er ikke den race jeg ved mest om.

Hvad vil du vide om udstillin?
    Du kan gå til ringtræning hvor du læreren en masse.

• #4   9. nov 2008 Jeg vil anbefale dig at kikke her http://www.dkk-chihuahua.dk/ under links . der finder du de opdrættere under KSS ( klubben for små selskabshunde ) som har ønsket at få deres hjemme side links på , jeg har selv købt hunde hos følgende kenneler : Aros Innovation - Pequeno - Bygstubben - Bequitas , og jeg er meget glad for de hunde jeg har købt :o)

• #5   9. nov 2008 Og racen har skavanker, som du skal være ops på , det kan bla være , store fontaneller - forkert bid - manglede tænder og patella lux. alt sammen noget de seriøse opdrættere , gør alt for at undgå i avlen :o)

• #6   9. nov 2008 Ejer.....
    Ja så kan jeg se at jeg fik stavet det helt forkert:-)
    Godt du kunne komme og fortælle det rigtige:-D

• #7   9. nov 2008 Mange tak - har skrevet til de opdrætter der er på DKK's hjemmeside og så håber jeg på lidt hjælp.

Og mange tak for jeres hjælp, vil helt klart kigge de sider og kenneler i har skrevet.

Går i selv til udstilling med jeres?

• #8   9. nov 2008 Jeg har slet ikke nogen chihuahua, har en Chinese Crested oppe fra Mexi af.
    Men jeg udstiller mine hunde.

• #9   9. nov 2008 Åhhh, han er lækker - den race er også i mine tanker. Har først lært den race at kende for 1 år siden, men de jeg har mødt har været fantastiske.

Må man spørge hvad de gode ligger i af pris?

Og vil du evt. fortælle lidt om hvordan det foregår til udstillinger ?

• #10   9. nov 2008 Altså Pascal har kostet 8000, og det er prisen ved Mexi, og syntes hun laver nogle rigtig gode og smukke hunde.
    Andre tager op til 11000 for dem, men det er ikke fordi de er bedre.

Du skal bare være opmærksom på at de har et lidt specielt sind, altså, det kan være svært at træne dem, det er ikke noget der siger dem det helt vilde, men de er gode til agility, man skal bare motivere dem rigtigt, så er det en blød hund.
    Men en utrolig dejlig og kælen hund, som helt vil ligge på ens skød hele dagen.
    Det er en selskabs hund og fungere bedst hvis den har selskab, det behøver ikke være en anden hund, men bare et andet leven væsen, ellers skal den ikke være længe allene.

Udstilling.
    Når de kommer til ens klasse går man ind og går med hunden ved venster side i trav, hvor den kigger op på dig, så stiller man i en række, hvor den skal stå, pænt og opmærksomt, så tager man dem op på boret, hvor dommeren mærker på dem og kigger tænder.
    Så skal man enten gå frem og tilbage eller i trekant.
    Når han har været igennem alle hundene så går i alle rundt igen og han bedømmer hvilken række følde de skal placeres så hvis dommeren ber dig om at gå et andet sted hen i række følgen så gør det.
    Nå ja det er i nummer række følge efter de tal man har.

Men et godt råd gå til ringtræning det hjælper meget.

• #11   9. nov 2008 Uh lyder spændende og egentlig meget som når man fremviser heste(bortset fra at sætte dem op på et bord;))

Hvor kan man finde undervisning i ringtræning? - evt. på DKK's hjemmeside som jeg endnu ikke er så god til at finde rundt på:)

Din hund er utrolig smuk - og syntes også det lyder billigt for en speciel hund.

• #12   9. nov 2008 Du skal gå ind under den kred su hører til, og så kan du finde det der.
    Jeg har fået i Randers og Århus.
    Lige nu går jeg ved Collig klubben i Randers, og er rigtig glad for det.

Ja det er billigt, men som jeg kan forstå på opdrætter gider hun ikke det penge ræs som de andre er i gang med, så hun er den billiste både med dem og chihuahua, efter hvad jeg ved.
    Kennel Mexi ligger ved Hobro.

Det er rigtig spændene at udstille.
    Jeg elsker det og syntes det er super hyggeligt.

• #13   9. nov 2008 MANGE TAK - sødt af dig at hjælpe, det vil jeg helt klart prøve og finder jeg ikke min nye hund lige nu kan jeg altid gå til det med min blanding til en start så jeg selv lære det:)

Ja hyggen og det at vise sin hund verden, det er lige det jeg søger:)

• #14   9. nov 2008 Du kan bare skrive en pb hvis der er mere du vil vide, eller kommer i tanke om:-)

Ja så kan du da træne det, ville være godt, du kan også tage på udstilling og kigge.
    Der kan du også se hvilke hunde du kan lide, og så tjekke hvor de er fra bagefter.

Kommentér på:
Mange ?Udstilling, ny hund, race, osv

Annonce