Bliver forarget/vred....arme hund!!!!! {{forumTopicSubject}}
Her i eftermiddag kommer min mand, min søn og jeg selv gående gående fra parkeringen i Kvicly Næstved. Jeg hører en hund gå aggressivt og henne i nærheden af indgangen løber en Rotweiler rund og gør og hopper rundt imellem folk. Jeg ser en ældre mand humpe afsted og ind i Kvickly, og hunden løber nærmest forvirret rundt og hen til glasvinduet og kigger ind imens den gør og knurrer.
Min mand hiver min søn ind og jeg selv følger nervøst efter, indrømmer.....jeg ryster og hjertet galoppere. Jeg siger til manden at jeg vil gå op i informationen så de kan tilkalde ejeren af hunden inden det går helt galt. Den arme haltene ældre mand får ved siden af mig, og jeg spørger ham om han blev bidt. " Ja, siger han, den nappede mig sku`!! Jeg siger til ham at han måske skulle gå med op og få set på det."Nej siger han det er nok ikke så slemt.....dumme køter siger han så, og virker ret ked af det!!!!!!!!
Det viser sig så at informationen allerede er i gang med at kalde på ejeren.
Så er det bare at jeg tænker : "dumme ejer!!!"
Denne arme hund virkede fuldstændig fortabt, bange og aggressiv. Som om den var sat i en situation den ikke kunne forstå. Den har så revet sig løs og forsøgt at finde sin ejer, og dem som kom i vejen har den snappet og bidt ud efter, ikke fordi den var ond men nok fordi den var bange.
Og så er det at folk som har været i situationen ser denne bange rotweiler som snapper og bider ud efter dem,og hvad tænker de?????????
Farlig hund, det er også en rotweiler den er farlig og så er fordommene der.
Tror ikke at der var ret mange af de folk som var i nærheden af denne knurrende hund som tænkte "stakkels hund, sat i en situation som gør den utryg!.
Og ja i første sekund tænkte jeg da også "dumme hund", men jeg rystede hurtigt på hovedet og indset at det jo faktisk var syndt for hunden, og blev temmelig gal på ejeren!!!!
Tænk på hunden når i tager den med i byen. Det kan godt være at I syntes det er hyggeligt, men mener hunden altid det samme!!!!
Jeg føler med den arme hund, som måske er jordens mest elskelige hund, men i dag fik den givet et helt andet indtryg, blot fordi den måske var bange og følte sig forladt!!!!!!!!!
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
synes det er synd at der findes så mange inkompetente ejere som sætter deres hunde ude foran butikker og går ind og handler, og hunden er virkelig skræmt.. hvorfor ikk bare lade den blive hjemme??
nu ender de med en hund de ska aflive fordi den har bidt:(
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
maj 2006
Tror ikke at den ældre mand har meldt det, men han virkede utrolig ked af det!!
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 12 Hunde: 4 Svar: 720
de havde ik pillerne så jeg måtte derned senere uden bella self
tror i de kunne huske hende....
åh jo det kunne de
sorry ville bare lige dele lidt
men stakkels hund kom ejeren ?
maj 2006
Sidder stadig her og tænker "stakkels hund""".
Syntes bare det er så syndt for den, Den virkede så aggressiv osv. nærmest som om man bare ikke skulle kunne lide den. Og den enest jeg føler foragt for er ejeren som udsatte dem arme hundk for denne oplevels!!!!!!!!
Er det forkert????????? At foragte ejeren og føle medlidenhed med hunden???????????
okt 2005
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 68
Ja Rottweilere har i forvejen et dårligt ry. Som andre skriver så var den sikkert meget bange og frusteret, fordi den er blevet efterladt til sig selv. Men det ser mange folk ikke, de ser bare den store farlige frådene Rottweiler (en fjer til 5 høns).
Det gør mig trist til mode at læse dette, som ejer af en dejlig Rottweiler.
Lille hjertesuk herfra Line
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 68
Jeg tror på dig :o) Så jeg behøver ikke komme til Nordsjælland og handle ind med dig, vel :oP
Jeg mener bare, at når man som vi, er ejer af en (i øjeblikket i nogle øjne) upopulær race, skal man opføre sig ansvarligt overfor hunden og omverden. Og gå frem med som et godt eksempel. Det synes jeg ikke at ejeren i ovenstående har gjort og det gør mig trist.
maj 2006
Problemet med det jeg oplevede idag, er at ud fra situationen så virkede det som om at hunden var sat i en situation den ikke var vant til og tryg ved.
I mine øjne virker det som om at ejeren ikke har tænkt sig om, og derfor er slutresultatet at hunden har været bange, forvirret og til sidts agressiv,og det er gået ud over uskyldige mennesker, som får et helt forkert udtryk af hunden, og måske også at racen, og det lider racen af sidenhen da nogle folk jo i forvejen er utrygge ved f.eks. Rotweilere.
Ejeren har ikke tænkt særligt meget på sin egens hund ve og vel,samt har ikke bidraget til bedre forståelse for lige netop denne race.
Problemstillingen er jo at en uheldig episode med en hunderace som folk er ytrygge ved er mere omtalelig end 20 gode episoder.
Sagt med andre ord så er ejeren ikke en særlig god ambassadør for sin racehund!!!!!!! Han giver mere negativ omtale end possitiv, og det er jo ærgeligt, da en rotweiler uden tvuvl er en god race for rette vedkommende!!!!!!!!!
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Jeg har også mine hunde med ude at handle men aldrig på en travl fredag og de gange jeg har haft dem med, har det været for at købe en liter mælk eller en pakke cigaretter. Jeg kunne aldrig drømme om at lade mine hunde stå i længere tid selvom jeg ved det ikke generer dem.
okt 2005
Bliver forarget/vred....arme hund!!!!!