{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Fodring med BARF {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med det og synes I det er svært at sætte sig ind i??

Vi skal have en Mastiff hvalp til næste år fra Hugedogge og vi vil gerne gøre det bedste for vores hvalp og jeg har hørt at det bedste man kan gøre er at fodre med BARF

Hvad er din mening om det.. og er din erfaring også at man får en mere harmonisk og muskuløs hund af det..??

Hold helst tråden i god stemning smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring med BARF
  • #1   4. nov 2008 jeg kan ikke sige det med sikkerhed da mine bliver kørt over med det samme jeg får dem hjem som små hvalpe.

Men jeg ved fra andre det er hvad de har oplevet efter skift på ældre hunde

• #2   4. nov 2008 Så altså du fodre med BARF??

• #3   4. nov 2008 Jeg råfodrer min hund =)

Han har prøvet både tørkost og råt, og han ser bedst ud på det rå selvom jeg ikke syntes han manglede noget på det tøre ; )

De goder jeg har oplevet er

*mindre (laaaaangt mindre) savl
    *stærkere negle
    *mere mod (kan ikke forklare hvorfor)
    *spiser næsten hver dag (ekstremt kræsen)

Det negative...

*det er stressende at sætte sig ind i med en HD-hund (men det gik)
    *det kræver meget fryserplads
    *det er bøvlet at få kødet hjem når man hver 3. måned fylder fryseren helt op
    *det er (for mig) dyrre end tørkost

• #4   4. nov 2008 Begge mine er stort set lige kørt over på råt, og de simpelthen stortrives smiley

Den lille der før skulle tvinges til at spise, ædernu med så stor vellyst at man bliver helt glad i låget ved fodringtid smiley

Den store er et madøre, men har nu lært at tygge sin mad, fordøje den ordenligt og så holder hun sig satme godt (pels, huld osv)

jeg tror det er vigtigt at have en erfaren med på sidelinien, især i vokseperioderne, så hunden ikke vokser helt forkert, men det er jo vigtigt uanset om det er råt eller tørkost smiley

jeg har ikke i 2 sekunder fortrudt at fodre med råt smiley

• #5   4. nov 2008 Mere harmonisk og muskuløs, det ved jeg ikke, men har i hvert fald en hund der er meget mere glad for sin mad :). Med hensyn til muskler, så er han jo ikke så gammel endnu, men er dog ret muskuløs allerede. Men om det skyldes barfen eller at han padler rundt ude i fiskedammen mindst en halv time hver dag, skal jeg ikke kunne sige.
    Men han strutter i hvert fald af sundhed smiley

• #6   4. nov 2008 Ja........Jeg råfodrer :o)

Men som sagt kører jeg mine over med det samme, så har ingen sammenligningsgrundlag med dem

• #7   4. nov 2008 Det gør ikke hunden mere muskuløs - det er motion der skal til der.

• #8   4. nov 2008 ^^ Er der andre regler med det hvis ens hund får HD??

hmm ja man skal nok invistere i en fryser mere til at have stående i garagen haha

Hvor får du barf fra?? Jeg aner intet om priser nemlig..

• #9   4. nov 2008 Barf er råt kød, ben osv.

Det billigste er absolut at få kontakt med slagerier, jægere, fiskere osv.

Barf centrene er for religiøse til mig, og deres priser er ikke ligefrem ublu syns jeg.

• #10   4. nov 2008 Altså nu ved jeg ikke om det har noget med fodret at gøre med der hvor vi skal have hvalp fra fodre KUN med råt og deres hunde er super flotte.. De er brede uden at være fede og de har en flot pels..

Ja jeg kan godt se at det kræver man kan få noget vejledning men det kan jeg heldigvis få alt det af jeg har brug for fra opdrætteren

• #11   4. nov 2008 Tina - regler er et dårligt ordvalg ; )

Der er andre sammensætninger af produkter for at imødekomme enhver svaghed, og ikke bare HD.

Det jeg mente var, at der skulle en del mod til fra min side for at springe over på noget jeg selv skulle sammensætte frem for tørre piller med ALT i.

Jeg var bange for min hund ikke ville få hvad han har brug for, og at jeg ville fejlfodre og forværre status... Men det gjorde jeg ikke ; )

• #12   4. nov 2008 Tanja :: Så man skal i kontakt med slagteren i brugsen osv smiley

Jeg sad lige og kiggede på barf.dk og ved jo ikke om det er dyrt eller hvad det er.. for en hund spiser jo megt.. især i den størrelse som en mastiff jo kan få smiley

• #13   4. nov 2008 BARF er som Tanja siger kød, ben og grønt sammensat i diverse % dele.. BARF er en metode inden for råfodring =)

Jeg BARFer ikke, jeg bruger nemlig ikke grønt, pulver og olier - kun kød og ben =)
    - Jeg varierer så bare en hel del ; )

Jeg køber ved BARF-centeret, i supermarkeder, ved slagteren, fiskehandler og - når jeg kan - ved jægeren.

• #14   4. nov 2008 Nina: Åhh ja det kan jeg godt se.. i sådan en situation ville jeg også være meget utryk ved at prøve noget nyt.. Godt der ikke skete noget ved det smiley

Men det er også det jeg er lidt betænkelig ved for jeg har fået afvide af min dyrlæge at han vil råde mig til at fodre med piller som er lavet til de store racer fordi det er svært at sætte sig ind i alt det der med BARFén..

• #15   4. nov 2008 Ja de fleste supermarkeder har også en slagter afdeling du med fordel kan bruge .-)

Hvis din opdrætter fodrermed råt så er du jo ekstra heldig at kunne få hjælp fra en racekender smiley

• #16   4. nov 2008 Nina :: Gud er der forskellige måder at gøre det på!!

Puha.. det er da sværer end jeg lige troede det her..
    det er bare svært for jeg vil så gerne gøre det bedste for vores komne hvalp..

Varierer du så i det ved at give både okse, gris, kanin, hjort. lam. kylling, kalkun osv??

• #17   4. nov 2008 Tanja: Ja det gør de nemlig og de fodre kun med det.. så der er jeg alligevel heldig at de kender til båe det og racen ja smiley

• #18   4. nov 2008 Tina ..... der er 2 grupper herinde om råfodring. vil du have lins så du kan melde dig ind i dem?

• #19   4. nov 2008 Tina - Ja der er utrolig mange måder at gøre det på =) .. Meget forvirrende i starten!

Jeg varierer ved at bruge forskellige typer kød som du nævner (bare ikke lige kanin, det kan herren ikke lide *GG*), jeg sørger for at have så stor variation som muligt, så mindst 10 typer =)

Jeg gjorde det, at jeg hægtede mig fast på EN person (sødeste Janie), og spurgte hende til råds med alle mine spørgsmål og "hvad-gør-jeg-nu".

Idag er jeg blevet fortrolig med det, og læner mig ikke op af søde Janie mere, men har lært selv at tage stilling til hvad min hund har brug for.

Jeg får ikke vejledning af hverken BARF- centre eller BARF - dyrlæger

• #20   4. nov 2008 Janie :: ja det vil jeg da rigtig gerne smiley

• #22   4. nov 2008 Nina: Okay.. Hvordan finder man 10 forskellige slags dyre kød??
    smiley

Er der virkelig så mange forskellige slags dyrekød

• #23   4. nov 2008 Jeg købte ca 10 kg.på messen lige inden den lukkede for 100 kr.for at prøve det, jeg har så givet hende halv tørkost,og så barf , ja hun spiser alt, men hvad med vitaminerne hun får vildlakseolie i men det er nu nemmere med tørkost,og det fylder i fryseren kan man gøre som jeg har gjort.eller hvad siger i kloge inden for det.

• #24   4. nov 2008 Tina - Man leder grundigt ; )

Kalkun (BARF-center og supermarkeder)
    Kylling (supermarkeder)
    Due (supermarkeder/jæger)
    Fasan (supermarkeder/jæger)
    Ko (slagtere, supermarkeder, lidt i centrene)
    Hjort (ben i centrene ellers specielle slagrere og supermarkeder)
    Lam (halal)
    Hest (centre og slagtere)
    Svin (bruger meget lidt fra svinet - mest indmad og haler. Købes i supermarkeder)
    Fisk (makrel, ørred, sild, hornfisk, laks - alt hvad jeg kan få fat på. Min hund ELSKER hele fisk ; ) ) - købes ved fiskere, private, supermarkeder osv

• #25   4. nov 2008 Evi - Jeg ved der er mange der blander råt og tørt med gode resultater.. Og så er der dem der mener det er usundt for hunden.

Hvis din hund fungerer, så bliv du bare ved =) - min mening

• #26   4. nov 2008 Jeg bruger forresten meget tørrede produkter... Ikke som en del af kosten, men for at give ham lidt andre vitaminer =)

Bøffel, struds, kanin, sågar kænguro har jeg som ellers ikke indgår i kosten.

Kallun (tørret mave) får han kun tørret, fra lam og ko.

De "obligatoriske" ører har jeg naturligvis også - fra ko, gris, lam og kanin

Tørrede dillere, næser, tryner, klove, sener, punge osv osv osv =)

Jeg er lettere manisk hvad angår godbidder ; )

• #27   4. nov 2008 Ja men hvad med vitaminer ,for hun er lige blevet parret her for ca 3 uger siden jeg giver hende en børnevitamin ved siden af

• #28   4. nov 2008 Evi - Men tilsætning af vitaminer ved specielle anledninger må jeg være dig svar skyldig!

Jeg er på ingen måde sikker i fodring af hverken hvalpe, digegivende eller drægtige tæver... Jeg har jo en voksen kastrat, så det har ikke lige været aktuelt ; )

• #29   4. nov 2008 Nina :: Det du skriver du køber i supermarkeder er det så noget du køber ind som hvis du var ude at købe ind til dig selv og familien??

Altså sådan noget fra kølerdisken??

Hvordan får man de der forbindelser??

• #30   4. nov 2008 Tina - Ja lige netop... Det er dælme dyrt at købe vildt der, men jeg synes nu Kaoz skal have det alligevel =)

Kontakter får du ved at ringe rundt til slagtere, gå ned på havnen til fiskere og hvor du ellers mener der er kød i overskud =)

Hundene kan æde alt, indmad, ven, afpuds osv

• #31   4. nov 2008 ven = ben *GG*

• #32   4. nov 2008 Nina : Ja okay.. Ja må jeg se mig lidt om.. og kontakte mennesker rundt omkring

• #33   4. nov 2008 jeg råfodre mine mopse og de trives super på det,,,emn mine malteser er ikke så gode til dte ikke fordi de ikke kan lide det..det er vist de færeste hunde der ikke elsker det,,men især den ene får blod i affføring osv,,så jeg tror dte kommer an på den enkelte hund

• #34   5. nov 2008 ''svend det er pudsigt du skriver det med blod i afføringen jeg har brugt det ca 14 dage, ned ½ tørfodr + barf og forleden havde hun enormt tynd mave hvor det var lidt rødligt det stod ud af hende,hun havde ikke fået noget hun kunne få diarre af, nu har hun fået noget prokolin og sin alm, mad , og nu ser maven fin ud igen, kan det komme så langt tid efter ?

Kommentér på:
Fodring med BARF

Annonce