{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavle avl
  • #1   31. okt 2008 Begge forældre skal jo være kåret og avlsgodkendte før du kan få tavle hvalpe ud af det

• #3   31. okt 2008 tænkte at hvis nu man har to godkendte hunde og de får hvalpe.
    så tager du en hvalp derfra der så blir stor nok til selv og få hvalpe. det er jo så en tavle hund, men hvis denne hund så ikke er godkendt så kan man ikk lave tavle hunde på den???

• #5   31. okt 2008 okai tak for svarene... =)

• #6   31. okt 2008 hvis du vil have tavle på hvlapene skal forældrene være godkendt

• #7   31. okt 2008 Kommer an på klub -ved DKK er der (med enkelte racer som undtagelser) krav om en 2. præmie på udstilling, og derudover er der forskellige krav om helbredstjek alt efter hvad race man snakker om, og hvad der ligger til racen af problemer (for nogen er der ingen).

-dette er krav man ikke kommer udenom hvis man vil have tavle på hvalpene.

Hos andre klubber er der andre krav. Hos DRU er der kun krav om HD-billeder fra hunde over 45 cm (+ 3-4 mindre racer), og derudover en krytorchid-attest hvis ikke hunden har været udstillet.

• #8   31. okt 2008 Nå ja -hos DKK er der osse racer der kræver DNA-test, og nogen der kræver kåring.

• #9   31. okt 2008 Forældredyrene skal have opfyldt de udstillings- og sundhedskrav, det kræves indenfor den pågældende race, før deres afkom kan blive stambogsført.

• #10   31. okt 2008 det er nemlig noget jeg lige kom til og tænke over da je så et par tråde med omkring tavle hunde g avl ..

ku nemlig når jeg engang får tid, råd og plads, og avle dobermann. det er en race jeg altid har været forelsket i. har planer om og uddanne mig til hunde træner og specielt brugstræning, som jeg er ekstremt facineret a. og ku ozz tænke mig og udstille...
    jeg vil nemlig ikk avle hunde uden tavle.

• #11   31. okt 2008 The little...: Så er det bare med at komme i gang med at studere dobere! Du skal terpe linier og gå på udstillinger og se en masse hunde, så du kan lære, hvilke linier du bedst kan lidt og hvordan en dober skal se ud. Det tager langt tid at sætte sig ind i det hele og man er godt hjulpet, hvis man er meget inde i racen, før man skal ud og anskaffe sig det første potentielle avlsdyr :o)

• #12   31. okt 2008 ja det jo det.. har læst meget om dobere, men har aldrig mødt en, kun set de meget arlige på tv.. det er dog ikke det "glubske" ved racen der har tiltalt mig, men selve hunden..
    har siddet og læst inde på dkk hjemmeside, men det er lidt svært og ku forestille mig hvordan hunden skal se ud og føle den, når jeg aldrig har set en IRL. har dog set billeder a en masse avl hunde på forskellige kennelers hjemmesider.

der var en stor udstilling herovre (bornholm) i sommers der sku ha været et par dobere med, men der var så mange forsinkelser med færge at e aldrig dukkede op smiley havde ellers glædet mig.

• #13   31. okt 2008 tak iben

• #14   1. nov 2008 gå ind på dkk. hjemmeside og se under avlsrestriktioner og kig under den hund du vil vide noget om

Kommentér på:
stamtavle avl

Annonce