1.162 visninger
|
Oprettet:
Nogle som har prøvet !!!! {{forumTopicSubject}}
Da vores hund var meget bange sidste nytår, har jeg været forbi - -vores dyrelæge som vil anbefale PLEGICIL
10 mg. Meen ville lige tænke over det...
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 333
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 333
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Kan anbefales.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 395
Jeg vil så købe pillerne.
Juleknus fra Anette og Fie.
mar 2005
mar 2005
Men vil ind og ha` en snak med ham igen.
mar 2005
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Læs evt her: (link fjernet)
mar 2005
mar 2005
Dejligt, at der er nogle som kan hjælpe:::::: når man ikke selv ved så meget. Knus fra Anette.
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
bare husk at give pillerne i god tid før kl. 00.00 da de er lidt tid om at virke optimalt....
Lykke
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Laila jeg har altså aldrig givet mine hunde så stor dosis at de var ubevægelige.... mine plejer at tøffe rundt, med hængeøjne, godt trætte .... men ikke så dopede at jeg ikke kan ha normal kontakt med dem....de skal jo også være i stand til at komme ned og tisse mv.....
lige et lille godt råd.... sørg for at jeres hunde er luftet godt af INDEN det for alvor går amok kl. oo.oo ....også selvom de evt. har fået piller..... der er trods alt grænser for hvor meget bulder og brag.... man kan magte....også på dope....
Lykke
mar 2005
Takker mange gange, så vil jeg håbe, at lille Fiepigen kan
sove trykt og godt....igennem hele denne aften.
TAK SKAL I HA` ALLE SAMMEN, og ønsker jer alle en god jul...........
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Pillerne har fået min hund til at slappe mere af. Før vi fik pikkerne var han helt panisk, men efter vi begyndte og bruge dem, så har han gået stille og rolig herhjemme sammen med os. Han har godt nok både hørt og set fyrværkeriet, men slet ikke været lige så bange.
Det kan kun anbefales.
Vi fik afvide at han skulle have pillerne ved fem-tiden om aften. men det kommer an på hvor bange hunden er.
HUSK at hunden skal have de første piller inden den bliver bange, for hvis den først er blevet bange, så virker pillerne ikke optimalt.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 28
Nogle hunde er frygtelig nervøse; løber rundt, tisser indenfor, gør konstant, ødelægger ting mm., disse hunde har godt af at få angstdæmpende medicin (f.eks. stesolid eller andre typer nervemedicin) i kombination med beroligende (Plegicil). Hunde der også er bange i tordenvejr, bør få andet end kun beroligende.
Andre hunde er kun urolige, når det rigtig går i gang ved midnatstid, disse kan hjælpes gennem nytårsaften med beroligende alene.
Men man skal jo starte et sted, det er svært at vide hvordan den valgte medicin virker, så man må jo prøve sig frem. Desværre går der et helt år til næste gang, derfor er det vigtigt at skrive ned hvilken medicin man har givet og hvornår, samt hvilken effekt det havde. Så er man meget bedre stillet til næste nytår!
Så tag ned til dyrlægen mellem jul og nytår og få en snak!
Glædelig Jul og Godt Nytår!
Stefan
Nogle som har prøvet !!!!