{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Håber i kan hjælpe.......... {{forumTopicSubject}}

Hej alle. håber nogle af jeg har en løsning på mit problem. jeg har den dejligste formel 1 laberador hvalp på 7 måneder.. Han er desværre for lidt tid siden begyndt at gø og knorre især af børn når de kommer hen i nærheden af ham... Når børnene vil kæle ham knorre han og trækker sig tilbage.. men kæler de ham så er der intet så logre han med hele kroppen og syntes det er skønt og hvis de så vil lege også er det helt perfekt. Syntes det er underligt han er begyndt på dette, da jeg har trænet med ham lige siden han var 8 uger gammel og har ham med stort set alle steder og vi er ude blandt alle typer mennesker hver dag......... Nogen som ved hvad jeg skal gøre ved dette adfær er villig til alt for at hjælpe ham af med det problem....?????????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håber i kan hjælpe..........
  • #1   30. okt 2008 har han haft en dårlig oplevelse med et barn?

• #2   30. okt 2008 Nej overhovedet ikke...det er heller ikk altid det kun er børn men også voksene... det er bare noget han begyndte på fra den ene dag til den anden

• #3   30. okt 2008 Hvis det er noget han er begyndt på fra den ene dag til den anden, så kan det jo også skyldes smerter ?

I første omgang læste jeg dit indlæg som han var utryg ved det hele

• #4   30. okt 2008 Hvor store er de børn,? er det deres kropssprog? lad hunden komme til børnene

• #5   30. okt 2008 det er både store og små børn.. ken beskrive en episode den anden dag..
    Havde ham ude for at tisse i gården da en lille dreng og hans mor kommer over til os, moderen sætter sig ned på hug ved siden af drengen, Chiro begynder at knorre og trække sig bagud ved drengens bevægelser..... Det er meget underligt og svært at beskrive, men håber i forstår....... det er bare hvad jeg skal gøre isådan situationer... han gør det også ind imellem af voksene..

• #6   30. okt 2008 Det lyder jo som utryghed, måske hvis drengen havde lidt godbidder og en meget rolig hånd.

Min egen hund kan finde på nøjagtigt det samme og jeg beder folk om at ignorer hende og kommer hun hen til dem, så ingen hurtige bevægelser

• #7   30. okt 2008 ja det kunne være en mulighed.. men bliver bare så nervøs for at få en hund man ikke kan stole på og det ønsker jeg bestemt ikk, og han er normalt så god og super glad altid...

• #8   30. okt 2008 Stina
    Hunde kan godt have en usikkerheds periode som store hvalpe / unghunde. Hvis han tidligere har været en tryg og glad hvalpe, ville jeg tage det stille og roligt. Arbejde med ham og hans problem men ikke presse ham for meget. Han skal have positive oplevelser. Lad ham komme til børnene i stedet for omvendt.
    Hvis han hele tiden har været lidt utryg, synes jeg du skal prøve at få hjælp af en proffesionel.

• #9   30. okt 2008 Stine N

Du kan læse lidt om hundens udvikling her:

http://www.hundeskole.dk/?id=52600

• #10   30. okt 2008 Det lyde lidt som han er utryg. Hvis jeg var dig ville jeg undgå for en periode at han kommer i kontakt med børn og mennesker i ikke kender på gaden. Han skal bare lære at i passer på ham og at han kan være tryg. Lad ham hilse i sit eget tempo, også når i har gæster ikke noget med godbidder eller noget eller at kalde på ham. Bare få gæsterne til at ignorere ham, hvis han så selv går hen så lad ham snuse og så måske lige ae ham men stille og roligt. Unghunde i den alder er tit nervøse og bange for deres egen skygge, de skal bare lige have lidt tid :o)

• #11   30. okt 2008 Hvad skal jeg så gøre de gange han knorre eller gør??

• #12   30. okt 2008 Gå imellem ham og det han er utryg ved, simpelthen få ham væk fra situationen, men allerhelst skal situationen slet ikke opstå så tænk over hvornår det er sket og undgå de situationer. Folk på gaden skal f.eks. ikke have lov at hilse. Skæld ham endelig ikke ud han er usikker og det vil blot forværre situationen.

• #13   30. okt 2008 Okay, jeg har bare været så fortvivlet over hvad jeg skulle gøre, har når han gør det af modgående folk så vender vi om lige så snart han har optræk til det mindste.... og det har hjulpet lidt. men svært når jeg er ude i gården med ham, kommer der så folk ud fra bygningen så gør han helt vildt af dem.. får han så lov til at komme over til dem stopper han med det sammen og er vildt glad... men hvad gør jeg når han gør der?? det er en situation jeg ikke kan undgå der hvor jeg bor da der altid er mennesker..

• #14   30. okt 2008 Er der nogle du kender med børn? FOr så kunne du ringe til dem og hører om de ville hjælpe dig med noget træning..

• #15   30. okt 2008 ja der er mange børn i falilien i alle aldre, havde ham med ude hos min fætter den anden dag...
    der fik jeg en af børnene til at kaste bold til ham

• #16   30. okt 2008 Da Luna min tæve Luna var de 7 mdr begyndt hun også at prøve grænser af.Hun havde meget med at knorre når der blev leget og snappede meget i bukseben og hænder.Fandt udaf, at det var meget normalt for racen,som er Schapendoes og en hyrdehund, at den begyndet at prøve kræfter og grænser af i den alder.Tror du som skrevet må lade din hund komme til folk i hans tempo.Positiv kontakt i små portioner,han er jo stadigvæk en lille hvalp.

Kommentér på:
Håber i kan hjælpe..........

Annonce