{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2 ??????? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre Jeres mening...
Vi har gået et stykke tid og gerne ville have en hund mere.
Vi har en dejlig berner sennen dreng på 2 år og han er meget rolig, men også meget legesyg..
Men men vi har snakket en del om det og kan ikke helt blive enige..
For vi har også heste som vi tager til en del skuer og lignene med til og der har vi ALTID Boomer med. Det er ikke noget problem, da han er meget rolig og "godt opdraget"
Er det for besværligt at have 2 hunde med ?????
Eller det er ikke noget problem ???
Til daglig ville det ikke være et problem, da jeg er hjemmegående..
Jeg har en sygdom der gør at jeg er en del træt og ikke kan magte at gå lange ture osv..
Så var det at vi har snakke en del om at få en hund mere, så havde Boomer en at lege og hygge sig med når jeg nu ikke kan blive ved hele tiden..
Altså ikke forstået sådan at den skulle være en erstatning for gå ture og lignene, men til at holde ham med selskab..
Vi vil altid have dem med over alt, de er vores børn og det har ikke været nogle problemer med det ind til nu.
Men vil det blive et med 2 ????
Hva syntes I ???
Hvis der er nogle der har prøvet noget lignene så skriv endelig for eller imod..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2 ???????
  • #1   22. dec 2005 Jeg synes det er meget mere beværligt at have 2 hunde end 1 hund. Jeg havde altid Honey med da jeg kun havde hende. Men nu er det kun sjældet hun er med ude på de ekstra begivenheder.
    Men jeg ville ikke undvære at have flere hunde. Mine de elsker hinanden og leger og nusser altid. Har 3 nu, og det blev det heller ikke lettere af:)

• #2   22. dec 2005 Bitten.
    Jeg syntes det er lidt en skam du ikke får nogen svar, men jeg vil da godt prøve at komme med mine erfaringer, så må du se om du kan bruge dem til noget.

M.h.t hunde og heste så har jeg desværre ingen erfaringer, men det handler vel også om hestene bliver stresset/utrygge af 2 hunde ?

Jeg har førhen haft 2 hunde sammen og de havde bare så megen fornøjelse af hinanden. De legede stort set det meste af dagen ude i haven og kom selvfølgelig også ud at gå, da der jo ikke er særlig mange spændende dufte i deres egen have.
    De sov sammen og spiste sammen og kunne bare ikke undvære hinanden.
    Jeg tror at Boomer vil kunne få stor fornøjelse af en legekammerat....det skal bare være en som passer til hans temperment og størrelse.

• #3   22. dec 2005 Jeg er for langsom til at svare....og så er der dukket flere svar op *GG*

• #4   22. dec 2005 Jeg synes det er nemmere at have to, de underholder hinanden på en anden måde end vi kan underjolde dem på. Plus at de har hinanden når man er på arbejde osv.. Bonzo krævede vildt meget tid da vi kun havde ham, men nu er det ikk slemt mere. Xena og ham leger så godt sammen og jeg har ikke i et sekundt fortrudt at vi har fået Xena.. :O)

• #5   22. dec 2005 Altså det var den der staveplade til mig..

*Underjolde= underHolde

• #6   22. dec 2005 I hverdagen synes jeg bestemt at det er en fordel at have 2 hunde. Jo, selvfølgelig sviner 2 hunde betydeligt mere end 1, men derudover synes jeg ikke der er ret meget mere besvær ved at have 2 frem for 1 (og nu er jeg jo så nået op på 3 hunde).

Men jo, det er mere besværligt at have 2 med og det er jo heller ikke alle der synes det er skønt af få besøg af en hel flok store hunde. Men til gengæld er det jo meget bedre når de skal være alene hjemme. Jeg ville være ked af at efterlade 1 hund alene i længere tid, hvilket bedre kan gå når man har flere.

Så der er absolut fordele og ulemper ved begge ting (i vores hus vil der dog altid være mere end 1 hund).

• #8   22. dec 2005 Hej igen..
    1000 tak for jeres svar..
    Hmm om vi får 2 hunde det må tiden vise...
    Vi har altid ham med når vi er nogle steder.. Måske ikke lige når vi besøger venner, men når vi skal noget der vil vare hele dagen eller et par dage...
    Hestene siger aldrig noget til ham, de er jo vendt til at han fare rundt om dem, så de bliver nu ikke nervøse af den grund..
    Men vi er på dyrskuge i odense vert år, hvor vi har 2-3 heste med og det kan da godt være at det vil blive surt med 2 hunde.Men til daglig er vi helt sikker på at vi ville have 2, men syntes ikke at de skal være hjemme, når vi skal til alt muligt, hvor vi godt kan være væk hele dagen.
    Det syntes vi er syndt..

• #9   22. dec 2005 Kan kun tilslutte mig Juelsgaard der er mange fordele med 2 hund, men da og så ting der bliver lidt mere besværligt, men det handler vel også lidt om hvad man vender sine hunde til, i forhold ex at de kan være i bilen men i er på skue mm.

• #10   23. dec 2005 Hejsa Bitten....
    Jeg vil sige at det er langt bedre at have 2 end en..af flere grunde (mange af dem allerede nævnt)..... hundens flok behov bliver dækket bedre (vi er trods alt kun mennesker og ikke artsfæller hæ hæ)....

Ja de sviner mere.... jeg har 4 hunde og kan kun drømme om hvor rent mit hjem var da der kun var 2.... eller rettere sagt, jeg skulle ikke hive støvsugeren frem så ofte som nu ....men det er for mig en lille pris, når jeg ser hvor stor glæde mine tøser har af hinanden.....
    de putter og nusser med hinanden, leger, og har specielle bånd imellem sig....

Ja det er i bund og grund nok mere "besværligt" at have mere end en hund.... men det er ikke noget jeg sårn går og tænker over i det daglige....det er jo en vanesag.... ens liv omformer sig jo bare efter det....
    folk vi omgir os med ved at vi er hundetossede og at vi har nogle regler vi følger, feks er vi ikke hjemmefra i mere end 7 timer.... uanset hvor sjov festen så er..... vores ferier holdes steder hvor vi kan have dem med osv. osv..... jeg ser det ikke som en belastning, for det er nu engang sådan jeg trives bedst...med mange hunde omkring mig....
    så jeg vil klart anbefale dig at få en hundebasse mere.... den vil være til stor glæde for den hund du har....og for dig...!!!!

god jul herfra

Lykke

Kommentér på:
Hund nr. 2 ???????

Annonce