391 visninger
|
Oprettet:
ivrig formel 1 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har en skøn labrador formel 1 tæve, på 6 mdr.
Vi har blot det problem, at hun springer og hopper så højt op i luften at man nærmest skulle tro det var atletik gymnastik hun undførte, når hun bliver ivrig. og i den forbindelse er vi kommet til snakke om det ikke er skadeligt for hendes knogler, når hun ikke må gå på trapper. før hun er 1 år gammel.
Morten
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hunde hopper da normalt ikke rundt oppe i luften "bare fordi"
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Den indledende træning til jagt vil give hunden en del arbejde og tilfredsstillelse, og så burde den altså ikke springe rundt døgnet rundt =)
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 20
Det når man feks. kommer hjem, eller når der går for meget pjat i hende, hun er jo stadig en hvalp.
Nina
Men ja, det har vi, vi træner ugeligt i drk. vi er nået til lydighed og træner dagligt så hun er klar til brugsprøve. og skud har hun også fået indlært under træningen.
Og stadig hopper damen
VI har haft flere hunde end nelly, og aldrig har nogen af os set noget ligende, kun ved dansk svensk gårhund har jeg set noget ligende før
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 20
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Morten - Jeg har selv en hund der hopper meget på forbenene når han bliver begejstret, og han bliver bedt om at stresse ned, og mindet om at en hund har 4 ben ; )
Om det kan skade... Tjaaaa det KAN det jo godt, har for ikke så længe siden læst om en ung (men over 3 år) schæferhund der brækkede benet af at hoppe ned fra en trailer =/
Men om man skal bekymre sig over en hvalp/unghunds glædeshop tror jeg ikke... Ikke med mindre hunden hopper på underlag hvor der er risiko for fald og vrid (meget glat eller meget blødt).
Men naturligvis skal hunden jo heller ikke hoppe fra den vågner til den falder om, det kan knoglerne slet ikke holde til tror jeg ...
ivrig formel 1