Hund der vil bestemme Hund der vil bestemme
Min ellers dejlige og venlige hund er begyndt at knurre af os. Den anden dag var Pumba hoppet ind i min mands bil og Pumba knurrede af ham da han ville have Pumba ud igen. Og idag knurrede han af mig da jeg jagede ham ud af sengen som han faktisk ikke må ligge i han hoppede dog ned af sengen mens han brummede. Han er ellers rar og velig og super til børnene men jeg begynder at tvivle lidt på ham. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ved ham for at han holder med at knurre af os. det er ikke rart når haner så stor(rottweiler/sct. bernhard blanding)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Istedet for at jage hunden ned af sengen er det bedre at bede den om at smutte på en ikke aggrasiv måde og give den en kiks når der er hoppet ned.
maj 2007
Jeg har selv haft stor glæde af at læse "Alfasyndromet" af Anderes Halgren.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Jeg ville få hunden tjekket for smerter. Når hunden ændrer adfærd pludseligt, så kan det være et tegn på smerter.
Og blandingen er desværre ikke så heldig, når det kommer til HD :o(
maj 2007
aug 2006
Men lige her, var det HD, der sprang først op.
Min bror har en hund, som jeg faktisk tror er en søster til denne - bare fra et tidligere kuld. Hun har svær HD - så tanken var oplagt ;o)
maj 2007
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
feb 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 280
hvis det ikke er tilfældet at den har ondt, så må i tage "kampen" op og vise at det ikke er acceptabelt at han knurrer er jer.
aug 2006
Jeg ville IKKE tage nogen kamp op med en hund af denne kaliber. Man kan kun tabe den. Og det er jo ikke godt for nogen.
Der skal arbejdes helt forfra, set med mine øjne - og for en gang skyld ville jeg anbefale at få en proff til at kigge på det.
Men først, når smerter er udelukket.
feb 2007
hvis man ikke kan bevare lederskabet så skal man slet ikke anskaffe sig en hund som en rotte.. bare min mening.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 2
jeg er næsten helt sikker på han ikke har ondt, for det første er det kun 3 mdr siden jeg fik ham grundig undersøgt ved dyrlægen og han viser ikke nogen tegn på HD.
Jeg "jager" ham heller ikke af sengen men eks. når jeg ligger i sengen og han hopper op til mig siger jeg til ham meget bestemt uden at hæve stemmen at han skal gå ned og jeg skal sige det 3-4gange inden han så gør det, men knurrer mens han går ned. og episoden med bilen kan jeg heller ikke lige kæde sammen med HD han sidder inde i bilen og knurrer når vi beder ham om at gå ud hvilket han jo så ikke gør og knurrer mens han sidder der.
Jeg vil prøve at læse den der bog der blev anbefalet.
og det jeg ligesom efterlyser er hvordan jeg viser ham at det er mig der bestemmer.
aug 2006
Jeg vil blot advare dig - når man laver en magtkamp med en hund, så FÅR man en magtkamp med en hund.
Så vælger du at kæmpe med din hund, så skal du være indstillet på, at det er en kamp, du også kan tabe. Det kan koste dig (måske andre) uheldige oplevelser, og det kan koste hunden livet.
Jeg vil bestemt indstille dig til at overveje det meget nøje, hvad du gør.
Dette er ikke en lille rottehvalp, det er en voksen rotte-sct. Bernhard.
feb 2007
jeg stod op og tog et godt tag i ham, så knurrede han igen, og så væltede jeg ham rundt på ryggen.. derefter har vi ikk haft nogen "magtkampe"
jeg mener det handler om at være konsekvent..
Hund der vil bestemme