{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG!! DEN BIDER I ALT {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg skal bruge noget hjælp...
Jeg har en amstaff på 6 måneder og han har altis været den roligste hund når han er alene hjemme, men nu er han begyndt at bide i dørkarmene og i dag har han bidt og kradset hul i tapetet..

Hvad skal jeg gøre???
Han er på en normal dag "kun" alene hjemme i 6-7 timer..

HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIG!! DEN BIDER I ALT
  • #1   20. okt 2008 er der noget i hans hverdag der har ændret sig?
    Nyt hjem, nye møbler, ny kæreste?


  • #2   20. okt 2008 Nej der er intet ændret

  • #3   20. okt 2008 synes baer det lyder somhan er kommet i lømmel alderen smiley

  • #4   20. okt 2008 BUR.. Jive gjorde det samme, pludselig begyndte han at spise papir, fjernbetjening bordben osv. så fik han en hvalpe går i det ene stue hjørne, hvilket resulterede i han spiste alt tapetet så puttede jeg ham i bur. og så stoppede han med at hyle når jeg gik, med at være urenlig osv. så hvertfald var det løsningen for ham...
    I dag er han stadig i bur når han er alene hjemme.. ikke fordi han behøves.. men fordi han er tryk og syntes det er hyggeligt..


  • #5   20. okt 2008 Har du trænet ham til at være alene hjemme? Det kan godt lyde til du skal starte forfra...

  • #6   20. okt 2008 Vi har altid bare kunnet gå fra ham uden der skete noget..
    Vi trænede selvfølgelig i starten, men der har ALDRIG været problemer..
    Jeg vil være ked af at have en hund som skal være i bur i vores hjem


  • #7   20. okt 2008 lømmel alderen.. det er der de fleste giver op som du kan se i markede.. begræns hans område og fjern alle de ting han ikke må ødelægge, eller sæt ham i bur til han kommer over den alder, så ændre det sig af sig selv igen.. tror ikke du behøver at starte forfra. måske sæt hans daglig træning og mental arbejde op, det kan være han er klar til at skulle have lidt mere arbejde i hverdagen

  • #8   20. okt 2008 Det er bare svært at fjerne tapetet smiley - da det er det han er gået igang med

  • #10   20. okt 2008 jeg tror ikke på den har alene hjemme problemer.. og det er ikke dyreplageri. det giver hunden en hule, og en tryk ramme..
    tror bare det er en fase ligsom de pludeselig kan glemme hvordan man går pønt i snor når de når den alder, og at man ikke tisser indenfor.. efter et par måneder kan han igen finde ud af at være alene hjemme og komme ud af buret
    tror han skal ud og træne noget seriøst, bruge hovede..


  • #11   20. okt 2008 Det kan godt være han er nået til et stadie hvor han skal aktiveres mere..
    Jeg har jo bare altid synes at jeg havde en nem og rolig hund


  • #13   20. okt 2008 helle samme fornemmelse

  • #15   20. okt 2008 Det har intet med alene hjemme at gøre, min gjorde det også da hun var 6-8 måneder , begrænsede hende område og tænkte så må hun ødelægge gangen der gik ca 3 mdr så var det overstået

  • #16   20. okt 2008 thomas smiler ja men det kan ændre sig.. pas på når i når til halv andet 2 år der kan hans adfærd også ændre sig fra at kunne med alle til ikke at kunne udstå andre hanner.. så pas på ikke at blive lullede ind i den der med min hund er sååå søøød, den kunne ikke finde på at gøre noget..

  • #17   20. okt 2008 Vi er på venteliste til at starte til hundetræning med ham, men er er bare laaaang venteliste..
    Er der nogen der kender et sted man kan søge om hundetræning..
    Bor i Skive i Jylland, nogen er kender noget?


  • #18   20. okt 2008 HVor kan man købe sådan noget hegn til at begrænse hans område?

  • #19   20. okt 2008 desværre ikke. det er lidt svært når i ikke har tavle på ham. desværre er de ikke velkommen mange steder når de ikke har tavle.. men prøv dch i din kreds. og fortæl han er ved at komme i lømmel alderen så i kunne virkelig godt bruge noget træning så plejer de at være søde og finde noget hurtig..

  • #20   20. okt 2008 Det er lige præcis dch i skive der er kanon lang ventetid på

  • #21   20. okt 2008 du lukker bare døren. giver ham gangen eller noget.. eller også et børne gitter men en lukkede dør er best..


    helle man kan købe et stort bur som kan slås sammen og stilles til side.. der kan hund godt bevæge sig lidt og have vand og et kødben med ind. og hunde der er alene hjemme sover også 90 % af tiden. så det er altså ikke synd og hvis det ikke dreger sig om resten af livet men en periode ser jeg intet galt i det


  • #23   20. okt 2008 min træner som er hundeføre i politiet og har været det i 45 år har givet mig dette råd, og har oplevede det mange gange.. så det er nok meget forskælligt. eller noget med hvor mange hunde man har igennem, og træner med ...

  • #24   20. okt 2008 Helle:

    Så du mener der er noget galt med min hund og den er utryg eller hvad


  • #26   20. okt 2008 kunne du måske finde en privat træner? det gjorde vi for at undgå ventetid

  • #27   20. okt 2008 Hvad er det for noget med at det er dyremishandling at ha en hund i bur??
    Meget undskyld, men kan ikke se det kan være det, når man sørger for at buret er stort nok til at hunden kan ligge, stå og sidde i forskellige stillinger uden problemer...

    Havde det som dig i starten Thomas.. Min hund skulle ikke i bur, men måtte til sidst indse at ligemeget hvad jeg gjorde, så fortsatte Wictor med at ødelægge, og var ikke kun lidt tapet eller andet..
    Det var hele døre og vinduer..

    Så endte med at købe bur, og lige siden har Wictor været helt rolig, og jeg er blevet meget mere rolig over at komme hjem efter arbejde..
    Måske ikke løsningen for dig, men hjalp mig meget.. Håber du finder den rigtige løsning for dig smiley


  • #28   20. okt 2008 Iben: Du taler om et bur der er stort som kan slåes sammen og sættes til side - hvor kan jeg købe det?

  • #29   20. okt 2008 HVor kan man købe gode bure? Hvor min hund har ordentlige og gode forhold og være i mens jeg er på arbejde

  • #30   20. okt 2008 Jeg personligt købte Wictors bur i Maxizoo.. Det er et Plute Premium Gigant, og han kan gøre alt hvad han vil derinde.. I starten var lågen lukket når jeg ikke var hjemme, og halvdelen af buret var dækket over med et tæppe, for at få hulestemningen frem..
    Han havde mad og vand derinde, kødben og masser af tæpper og legetøj..

    Nu er lågen pillet af, og han går alligevel derind når jeg tager jakken på.. Han ELSKER sit bur ! Siger ikke at bur altid er løsningen, men at kalde det mishandling, det synes jeg er at gå over stregen, og har tænkt mig at undersøge om det virkelig kan passe af dyrenes beskyttelse mener at det er noget der skal meldes.. For så burde de godt nok få en ny opfattelse efter min mening..


  • #31   20. okt 2008 smiler ja helle men gude irene er blevet undervist og har lært mange af hendes metoder af ham... så så ond kan han jo ikke være. når danmarks største adfærds guruer er trænet af ham...
    og i dyrenes beskyttelse ene blad bruger de selv denne løsning

    thomas de har dem i større hundeudstyrs butikker.. de er i stof og vejer ingen ting, super smart...


  • #32   20. okt 2008 helle du skulle tage og tage på figurant kursus med kåre fra politiet så ville du helt sikkert ændre din holdning til politihundeføre, og lære en masse også, det kan vi jo alle have glæde af, ligegyldig hvor længe man har haft hund..

  • #33   20. okt 2008 thomas friis P

    Man kan også købe forskelligt legetøj man kan gemme guffer i, som han kan aktivere sig selv med når du er på job, coca cola flaske med huller. bolde med huller. en stor papkasse med aviser og godbidder, ja fantasien sætter igen grænser, men det er meget normalt at hvalpe selv finder på aktivering når den keder sig.

    Iben K

    Titan sover ikke 90% af tiden jeg er væk, han sover maks 3 timer og så aktivere han sig i 4 timer, men de ting jeg har lagt til ham.


  • #34   20. okt 2008 Hmm... Du tror ikk bar den ska til at skifte tænder??? Hvores berner bed oss i alt da den skiftede tænder... Så klør de jo...

  • #35   20. okt 2008 lille bimmer: Han har skiftet alle sine tænder

    Iben: Jeg tror vi er nødt til at have et bur af jern... Men vi på ud og handle lidt ind.

    Sheila: Vi har prøvet masser af legetøj, men da han er en amstaff og har et mega stærkt tandsæt holder hans legetøj desværre ikke særlig længe smiley


  • #36   25. okt 2008 Hej allesammen

    Jeg vil bare lige føgle op på situationen..

    Han endte også med at ødelagge gulvet i køkkenet så i dag har vi købt et bur til ham. Han blev præsenteret for buret for ca halvanden time siden og lige nu ligger han allerede og sover inde i det smiley
    Super dejligt resultat..

    Hilsen Thomas og Carlos smiley


Kommentér på:
HJÆLP MIG!! DEN BIDER I ALT

Annonce