{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Gode ideer søges... {{forumTopicSubject}}

Jeg er i lidt af et dilemma.....
Jeg går normalt en lang tur med min hund dagligt...ude på landet. En gang imellem forlænger jeg turen med nogle kilometer. I de tilfælde går jeg forbi et hus hvor der bor en jagthund. Den er som regel løs i haven og sidder og ser på alt der kommer forbi.
De to første gange jeg gik forbi fulgte hunden efter, løb ud på vejen og ville ikke gå tilbage til sit hjem. Jeg vendte om og fulgte den hjem og hver gang var det sønnen af huset der tog imod den med et lille "tak".

Nu gik jeg forbi igen i dag og hunden fulgte igen efter Zif. og mig.
Jeg gik ind med den med det samme og denne gang var ejeren hjemme. Han takkede mange gange, men så snart jeg var ude på vejen kunne jeg høre at han råbte meget højt og et øjeblik efter hylede hunden....og jeg kunne høre dens hylen længe mens jeg fortsatte min tur......ejjj...hvor havde jeg det dog dårligt!
Den arme hund fik klø....det er jeg sikker på. Jeg havde meget lyst til at vende om og forklare manden at det var til ingen nytte at prygle sin hund....og så fortælle ham at jeg næste gang hunden fulgte efter mig ville lade den følge efter til jeg kunne aflevere den til politiet.....

Men....hvad synes I jeg skal gøre.....?
Jeg kan selvfølgelig bare vælge at gå en anden vej, så er <i>mit</i> problem løst.....men det er hundens jo ikke.....?

Nogle gode ideer til hvordan jeg bedst får løst denne konflikt?

/ Lise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ideer søges...
  • #1   17. okt 2008 Jeg ville ringe til dyrenes beskyttelse.
    De har nogle kredsformænd rundt i landet, som er vant til sådanne sager.
    De ved hvordan man tager en fornuftig snak med folk uden at støde dem.
    Prøv at tage en snak med dem.


  • #2   17. okt 2008 maddy O..........ja det er da et bud....havde jeg ikke tænkt på....

  • #3   17. okt 2008 vi har noget som hedder POLITI. Tag din mobil med næste gang og optag adfærden.

  • #4   17. okt 2008 bedstemor med slag i ...............min nokia er fra år "30 f. kr. fødsel" og kan absolut intet, og jeg er godt klar over at jeg kan melde ham....
    Jeg ser det blot ikke som den optimale måde at løse situationen. Jeg ville hellere forklare ham hvordan han lærer sin hund at blive hjemme, men det er min fornemmelse at han er en type der ikke hverken vil tage imod råd fra en ikke-jæger eller en kvinde.
    Selvfølgelig kan jeg i sidste ende blive nødt til at melde ham...


  • #5   17. okt 2008 Spørgsmålet er så hvor meget politiet vil hjælpe.. Synes at politiet er knapt så produktive når det drejer sig om dyr. Hvis man da ikke skal sige totalt inaktive. Sådan er de i hvert fald i mit område, desværre.. smiley

    Men dyrenes beskyttelse har jeg haft ringet til en gang og de var virkelig behjælpelige og lyttede virkelig.. Så det kan jeg også klart anbefale at du gør smiley De kan jo nok også skaffe de fældende beviser..


  • #7   17. okt 2008 Det er begrænset hvad du, politiet eller Dyrenes beskyttelse kan gøre..
    Politiet gider ikke gøre noget, medmindre hunden er decideret vanrøgt og det er begrænset hvad dyrenes beskyttelse kan gøre hvis der ingen tegn er på mishandling. Så er det jo bare dit ord mod hans.
    - og er du overhovedet sikker på at den fik prygl? Nogle hunde kan lyde som om de får det.. Og jeg kender da fra mig selv, at jeg godt kan finde på at råbe meget højt af en hund, og med dét i baghovedet, så kunne situationen da vel muligt have været at han havde råbt af den for at skælde den ud, for efter at ha trukket den ind i halsbåndet eller noget.
    Nogle hunde er meget følsomme ved deres hals. Min kærestes forældres hund hylede bare du ville kæle den ved halsen.


    Jeg ville passe meget på med at male fanden på væggen før jeg overhovedet var sikker. Det er en meget grov beskyldning du kommer med.


  • #8   18. okt 2008 Tak for jeres svar allesammen.
    Line ......... måske lyder det i dine ører som en grov beskyldning, mennesker som dig der hellere vender det døve øre til (jeg er sikker på at den fik klø) og bortforklarer.......tjaaaaa....det var jo ikke netop dig jeg søgte råd hos!


  • #9   18. okt 2008 Lise Ø - hvad pokker var dét lige for en gang mundlort at fyre ud??
    Du kender mig ikke, og kan på ingen måde vide om jeg vender det døve øre til dyr i nød, jeg fortæller dig bare at det er en grov beskyldning (for det er det sgu!) så vær hellere sikker i din sag før du melder det til nogen som helst. Det kan ende med at blive dig der får en lang næse. Jeg udelukker jo slet ikke muligheden for at du har ret, jeg siger bare at det er værd at overveje en anden side af situationen - du så ikke hændelsen, du hørte den kun.

    Jesus christ, fik du det forkerte ben ud af sengen?


  • #10   18. okt 2008 Lise Ø


    Det kan godt være du er sikker på hunden får klø, men at line har tvivl siger ikke hun vil vende det døve øre til....

    Sikke noget vås, du burde skamme dig!!!!!

    Jeg ville indlevere en fundet hund på politistationen næste ganfg den fulgte efter!


  • #11   18. okt 2008 jeg kan ærlig talt godt forstå at politiet nogle gange får lyst til at ryste på hovedet af alle de opkald omkring mishandling af kæledyr...for i realiteten er en del af dem sikkert bygget på et mindst lige så spinkelt grundlag som det du fremkommer med dér Lise Ø.....hvis de sku reagere hver gang en borger ringer ind og siger jeg HØRTE den hyle og ejeren råbte højt...hvad vil du så ha de skal stille op..du SÅ jo intet og har ikke beviser på noget som helst??

    hold dine anklager for dig selv til du har beviser som er stærke nok til at give ejeren en lærestreg......

    det er da utroligt som almindelige borgere de skal beskyldes og jages bare fordi der er nogle som "tror" de har set/hørt et dyr blive mishandlet...synes efterhånden det grænser til hysteri.....

    næste gang bør du nok aflevere hunden sammen med en venlig kommentar om at de burde hegne deres grund ind da det er deres pligt at holde kæledyr på deres matrikkel...og så se om ik det ku hjælpe en smule...........at beskylde folk for dyremishandling og brugere på hg for at vende det døve øre til uden at være sikker i sin sag er nok ikke vejen frem!


  • #12   18. okt 2008 Kære venner.....når jeg i mit indlæg skriver at jeg er sikker så er det fordi jeg er sikker. Det kan godt være at Line der ikke var til stade er usikker, men at begynde at så tvivl om at jeg er i stand til at vurdere hvad jeg hørte, det er at aflede focus og ignorere.....
    Hvis I har et råd til mig er I velkomne, men jeg gider altså ikke at diskutere det jeg oplevede, for det er fakta!


  • #13   18. okt 2008 jamen så synes jeg da du ska underholde ordensmagten med en anmeldelse...det vil da more dem :o)

  • #14   18. okt 2008 Det kan godt være at det ender med at jeg lader hunden følge efter mig og så afleverer den til politiet......hellere det end at aflevere den til flere klø...

  • #15   18. okt 2008 synes seriøst det er hysteri Lise.........ta dog en snak med ejerne om dine formodninger(hvis du tør) og vejled dem hvis det er dér skoen trykker for familien........det skader vel ikke at hjælpe sine medmennesker og dermed også hunden.

  • #16   18. okt 2008 det kunne jo tænkes at manden bruger en straf der hedder at spærre hunden inde i en gang eller lign - den slags er der jo nogen der gør i frustration over at hunden smutter ud fra grunden - det kan tænkes hunden hyler af den grund



  • #17   18. okt 2008 *Brak's *....det ligger ærlig talt ikke til mig at være hysterisk.

    Med hensyn til dit råd og dårlig skjulte ironi ----->(hvis du tør)........så kan du læse lidt højere oppe hvorfor jeg gerne ville gøre som du siger, men ikke gør det.....

    .<b>Jeg ser det blot ikke som den optimale måde at løse situationen. Jeg ville hellere forklare ham hvordan han lærer sin hund at blive hjemme, men det er min fornemmelse at han er en type der ikke hverken vil tage imod råd fra en ikke-jæger eller en kvinde.</b>


  • #18   18. okt 2008 Kan da sige - at jeg kender flere hunde der reagerer med at hyle - hvis de bliver sat i hundegård eller lukket væk fra familien (flokken)

    og at manden råber højt - betyder jo ikke at han slår/prygler den.

    Som Brak´s foreslår - så tag en snak med dem - hvis det sker igen - måske vil du opdage at det er søde mennesker der bare ikke ved hvordan de skal løse tingene - og så vil hjælpen jo være dejlig at få

    Tilgengæld kan det også være at du opdager det stik modsatte - og får bekræftet dine tanker om det der foregår


  • #19   18. okt 2008 Charlotte H...som jeg skriver kunne jeg tydeligt høre hunden i lang tid efter.....og tro mig.....den fik klø.....! Det skete ude i deres have...

  • #20   18. okt 2008 Men stadig....de af jer der hellere vil bruge jeres tid på at sætte tvivl om min oplevelse, gider jeg ikke bruge mere krudt på.....jeg vil hellere have kvalificerede råd....

  • #21   18. okt 2008 Lise - der er ingen der sætter tvivl ved din oplevelse - men flere der prøver at forklare at der kan være andre årsager - og kommer med forslag til hvad du evt kan gøre



  • #22   18. okt 2008 ......hvorfor bruge så megen energi på at bortforklare hvad jeg skriver.....når jeg skriver - JEG ER SIKKER- kan det for pokker vel ikke være så svært at forstå????

    Her er det så pludselig mig der er suspekt og grov....fordi jeg forsøger at hjælpe en hund der får klø.....ja det er typisk HG.....gå efter manden i stedet for bolden......

    Dette var så det sidste jeg skriver i denne tråd.......

    Tak for de råd jeg fik fra nogle af jer.....


  • #23   18. okt 2008 INGEN bortforklarer dine ord Lise - skriver bare at der kan være andre årsager til en hylende hund end prygl

    Og hvis der skal noget ud af en anmeldelse er det beviser der skal på bordet - ellers kan ingen gøre noget som helst



  • #24   18. okt 2008 min ironi bunder i : hvorfor pokker du dog ikke gik tilbage hvis du var sikker i din sag...hvem vendte så det døve øre til?

    at dine fornemmelser siger dig at ejeren er fløjtene ligeglad med dine(eller kvinders og ikke jægeres) holdninger til hundehold, bør vel ikke stoppe dig i at ytre dem?...det værste der kunne være sket var at du fik bekræftet dine mistanker.

    jeg havde ikke selv valgt at slæbe hunden med hjem, men vendt om på hælen og marcheret tilbage..og ytret min mening om hvad jeg lige havde overhørt....så ku han evt ha kommet med en forklaring eller et par skældsord hvis han bare mente jeg var en sentimental og blødsøden kvinde der ikke ved en dyt om hundeopdragelse.......

    har selv stået i situationen hvor jeg afleverede en strejfende tæve hvor ejeren som var indehaver af den nærliggende rideskole valgte at demonstrere sin måde at håndtere dét på...hun fandt pisken frem og begyndte at lade slagene hagle ned over den stakkels hund..og lur mig om ik pisken røg ud af hendes hænder og hun fik min mening om dét af vide..incl en formaning om at hvis jeg nogensinde hørte hunden hyle igen så fik hun selv pisken at føle!

    ordensmagten giver jeg ik meget for i sådanne situationer og jeg mener selv at man bør gøre et helhjertet forsøg før man indblander en 3 part...om ik andet..så i det mindste gøre noget hvis man overværer mishandlingen, sådan så det bliver stoppet mens man ser/hører det.


  • #25   19. okt 2008 Lise Ø

    Min reaktion havde været den at jeg var løbet tilbage - hvad der så var kommet ud af min mund afhang af situationen.
    Men jeg ville da have haft sikkerhed for hvad der foregik i det mindste.


  • #26   19. okt 2008 hmm...jeg er glad for du ikke bor i nærheden af mig da...jeg har en hanhund der hyler som en gal når han kommer i sin hundegård og ham bliver der aldrig lagt en hånd på!

    udover det så er jeg helt enig med Braks


Kommentér på:
Gode ideer søges...

Annonce