{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Landseer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har netop opdaget den smukke race Landseer. Men jeg ved ikke noget om den, og jeg kan ikke læse om den i mit kære hundeleksikon. Så jeg tænkte på om der måske er nogen som kender til en god hjemmeside ell. hvor man kan læse noget om denne enorme race?

Det skal lige siges at jeg ikke selv er ude efter en landseer, jeg vil bare gerne udvide min horisont en smule smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Landseer?
  • #2   16. okt 2008 Så vidt jeg ved er der en gruppe her på HG for racen - det var da en mulighed...

• #3   16. okt 2008 Ja det prøvede jeg. synes bare det var lidt uoverskueligt. Det er også meget en objektiv beskrivelse jeg er ude efter. men det er måske også liudt svært at finde smiley

• #4   16. okt 2008 Jeg har fundet noget på racen nu. Jeg har fået stillet min nysgerighed smiley
    Tak for hjælpen alle sammen.

• #5   16. okt 2008 Malene... Hvad mener du med en objektiv beskrivelse ?

• #6   16. okt 2008 Okay.... De har jo samme forfader som newfen. Landseeren er mere spinkel og højere. De er også mere aktive.... Hørte faktisk i dag at de kunner være mere " spidse" i temperamentet,men har dog aldrig hørt om dette før............

• #7   16. okt 2008 Marianne: Jeg mente at jeg godt ville have en beskrivelse som ikke er givet af folk som har hunden. Altså en beskrivelse som ikke er farvet af beskriverens egen mening.
    Men som jeg skrev før, så er det nok svært at finde smiley

eks. Jeg har lige læst en beskrivelse som siger at landseeren elsker at sidde på skødet....
    Jeg tror ikke rigtig på at det er et generelt træk hos racen, men måske mere har noget med en enkelt hund, eller det hjem de er vokset op i, at gøre.

forstår du hvad jeg mener?

• #8   16. okt 2008 Yes er med i hvad du mener.... Tror så at det nok passer... Newferne er også enormt kælende, ville også gerne sidde hos en i sofaen, hvis de fik lov..... Det der så er at newfen har ikke behovet for at sidde der konstant, men bare lidt en gang i mellem... De hviler i sig selv og har ikke behov for den opmærksomhed og kontakt konstant....

• #9   17. okt 2008 Marianne:
    Ja okay. Min engelske springer er også meget glad for at sidde på skødet hvis han får lov. Han er generelt enormt kontaktsøgende.... hele tiden. Men jeg tænker at det bare er ham, ikke et racetræk. Det er derfor jeg skrev sådan.

Iben:
    Ja det virker som en super lækker hund. Den er også virkelig flot. Men kræver nok også en del... plads bl.a. smiley

• #10   17. okt 2008 Hejsa.
    Det link du har fået fra Marianne var det der gjorde at jeg absolut måtte ha' en Landseer :o) I dag har jeg 3 blandinger af racen. 2 gange ½ Landseer / ½ Sct.Bernhard og en hvalp af den ene af dem. Hans far er så ren Landseer.
    Den Kontinentale Landseer er (undtaget i Danmark) den sort/hvide udgave af New Foundlænderen, og har således de samme egenskaber og sind, men en lidt slankere fysik og glattere/finere pels. Der er dog små forskelle i deres sind. Den sorte er generelt mere rolig. Den brune er lidt mere skarp/egenrådig og den sort/hvide(Landseeren) er lidt mere aktiv. Ikke at man kan redde over en kam på dette punkt, da de alle er individer som os mennesker :o)
    Newfoundlænderen/Landseeren er på ingen måde en doven hund, og tilpasser sig utroligt godt til det aktivitetsniveau deres familie har. Om den skal arbejde/være aktiv eller gå og "tulle" på gården hele dagen er underordnet, bare den føler sig som en del af familien. Tror dens største karaktertræk er beskytter/redningsinstinktet som især gør den fantastisk sammen med børn.
    Dette er baseret på læsning om racen, og jeg har så senere fået det bekræftet gennem mine egne hunde og andre newf. og Landseere.
    Håber du kunne bruge lidt af det, ellers er du velkommen til at spørge :o)
    M.v.h. Tanja

• #11   17. okt 2008 Landseeren er ikke det samme som en Newfoundlænder. Det er en selvstændig race i alle lande undtagen i England hvor de blander de to racer. Der må absolut ikke være noget skarpt over en Landseer. Jeg har kontakt med en opdrætter i Tyskland der har opdrættet begge racer i over 30 år, og hun siger Landseeren er den blideste.

• #12   17. okt 2008 Vibeke.....som jeg skriver, Jeg har aldrig hørt det før ! Jeg vil også sige at den hvid/sorte newf er mere lalleglad end den sorte..

• #14   17. okt 2008 Tanja..... det er 2 selvstændige racer.. Har selv den hvid/sorte newf. Så det er ikke rigtigt det du skriver.... I Europa er de også meget adskilt... På et tidspunkt var der ballade da newfejere brugte landseer i deres avl for at lave hvid/sorte newfer.....

• #15   17. okt 2008 Gud jeg troede at en new foundlænder kun måtte være sort, nå ja man lære noget nyt hver dag :o)

• #16   17. okt 2008 nu syntes jeg personligt selv der er meget stor forskel på newfen, og landseeren (har selv haft landseer, og har newf nu) jeg er så kommet til det punkt at det er newfen der passer ind i min hverdag, da jeg har svingede arbejdsdage, og det er min newf lige glad med, den venter bare på mig når jeg kommer hjem, og det gjorde min gamle landseer ikke, den gik helt "amok" hver gang jeg skulle arbejde om natten, den var fuldstændig rast løs, og vandrede hvileløst rundt hele natten ind til jeg kom hjem, og det gør min newf ikke, hun er lidt bekymret det første stykke tid, og så ligger hun sig ellers til at dase indtil jeg kommer hjem...
    meen ved selvfølgelig ikke om det er alle landseere der har det sådan, men jeg ved bare med mig selv at jeg aldrig skal have en landseer igen..

• #17   17. okt 2008 Charlotte H ...... no den findes i 3 farvevarianter...

• #18   17. okt 2008 Ja sort og brun vidste jeg, men troede faktisk at landseeren var en sort hvid udgave af new foundlænderen

• #19   17. okt 2008 Charlotte.... Mange tror det omvendte, at Louis er en Landseer, da de slet ikke kender den hvid/sorte udgave af newfen...

• #20   17. okt 2008 Jeg beklager meget min forkerte viden på dette område,,
    Det er utroligt så meget fejl-info man kan få når man søger på nettet efter et emne,,og jeg har jo bare suget til mig. :o(
    Men jeg er glad for at være blevet klogere på området, og takker :o)
    Synes dog stadig det er en total for lækker hund, og skifter aldrig race. Landseeren passer perfekt til mig. :o)

Kommentér på:
Landseer?

Annonce